برون مرزی

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مراکز فرهنگی، Arts and Social یکی از برنامه های معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرهنگ عمومی و مدیریت اجتماعی در گروه های دانشگاه است ، مراکزی که به طور فعال با کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف کار می کند و زمینه های اجتماعی و فرهنگی دانشگاه را فعال و فعال نگه داشته است. پویا آنها همچنین از خدمات خود استفاده می کنند.

مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که برای ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه طراحی شده است. البته مراکز بیشتر ، این می تواند منجر به عملکرد بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف اداره کل مراکز اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت با ایجاد کانون های دانشجویی است.یکی از دیدگاه های مهم معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت دادن به فعالیت های فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز است که با اصلاح آیین نامه اجرایی مراکز و اعلام آن در دستور کار قرار گرفت. در سال 2010. سپتامبر. دپارتمان امور فرهنگی دانشجویی دپارتمان های دانشگاهی کشور نیز از فعالیت مراکز اجتماعی و فرهنگی حمایت کرده و تا آنجا که امکان دارد مکان و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در شعب دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور وجود دارد که دارای مجوز ، اساسنامه ، منشی و اعضای خاص هستند.

خبرنگار آنا در سلسله ارائه ها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ، فعالیت ها ، فعالیت ها و ماموریت های این مراکز را مورد بررسی قرار می دهد.

در این شماره با سید کاظم یکانی مدیر کل دانشگاه آزاد اسلامی که متولی اصلی سیاستگذاری ، برنامه ریزی و مراکز اجتماعی و فرهنگی در زمینه فرهنگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است صحبت می کنیم. در زیر می خوانید.

توجه به فعالیتهای فرهنگی دانش آموزان با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز دانشجویی

آنا: فعالیت مراکز اجتماعی و فرهنگی را به عنوان متولی بخش های اصلی دانشگاه چگونه ارزیابی می کنید و فکر می کنید برای فعالیت های بهتر و با کیفیت تر مراکز به چه چیزهایی نیاز دارید؟

واحد: مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که برای ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه طراحی شده است. البته مراکز بیشتر ، این می تواند منجر به عملکرد بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از دیدگاه های مهم معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، جلب توجه به فعالیت های فرهنگی دانشجویان با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز اجتماعی و فرهنگی دانشجویان در دستور کار Has است.

آنا: آیا دستورالعمل ها و مقررات و آیین نامه های م effectiveثر مربوط به باشگاه های دانشجویی است و به کیفیت عملکرد دانش آموزان کمک می کند؟

واحد: تجدید نظر در اساسنامه مراکز اجتماعی و فرهنگی دو نکته را مشخص کرد و به طور دقیق تر ، اجرای دقیق این نکات می تواند منجر به بهره وری بیشتر عملیاتی شود.

یکی از این نکات این است که جذب مشاور استاد در هر مرکزی به شایستگی و تجربه مدرسین دانشگاه بستگی دارد ، زیرا آنها نه تنها می توانند به طور م withثر با دانشجویان کار کنند ، بلکه تجربه و تعهد متخصص را نیز منتقل می کنند. فرایند تصمیم گیری و اجرای برنامه. تجربه دانش آموزان در فرایند اجتماعی شدن باید مطلوب باشد.


بیشتر بخوانید:

تشکیل کار تیمی در مراکز دانشجویی

پویایی و تحرک دانش آموزان تصویر دانشگاه را افزایش می دهد


نکته دیگر امکان ایجاد شبکه های جهانی مراکز است. برای این منظور ، در آیین نامه ها آمده است که اگر 30 مرکز در زمینه فعالیت یکسان متقاضیان ایجاد شبکه ملی مراکز برای یک موضوع باشند ، چنین فرصتی به آنها داده می شود. این ویژگی برای توانمندسازی اعضای شبکه و گسترش فعالیت های آن در سطح ملی در نظر گرفته شده است.

دستورالعمل دیگر مربوط به حوزه مراکز اجتماعی و فرهنگی واحدهای دانشگاهی ، دستورالعمل های جشنواره ملی رشد است که امسال برای اولین بار در بیش از 30 حوزه تخصصی به دلیل نقاط قوت و ضعف برگزار شد. و یک مرور اجمالی در سال جدید منتشر و اجرا می شود.

تمرکز متوازن بر زمینه های فعالیت در ایجاد مراکز دانشجویی

آنا: دانشگاه ها چند مرکز اجتماعی و فرهنگی دارند و در چه زمینه هایی؟

افتتاح 1260 مرکز

واحد: در حال حاضر بیش از 1260 مرکز در شعب دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور وجود دارد که دارای مجوز ، اساسنامه ، منشی و اعضای خاص هستند. بیش از 60 درصد از این مراکز برای تعیین مشاور استاد درخواست داده اند و ما مصمم هستیم که تا شروع سال تحصیلی جدید ، همه مراکز موجود برای اجرای مقررات مراکز اجتماعی و فرهنگی اقدامات جامعی انجام دهند.

فعالیتهای مراکز فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «فرهنگ و تمدن» با موضوعات است. مطالعات فرهنگی ، ایثار و شهادت ، تمدن اسلامی معاصر ، حوزه های دانش و غیره ، «اجتماعی» با موضوعات ؛ جهاد یاوری ، هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره ، هنر و ادبیات با موضوعات ؛ هنر انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، فیلم و عکاسی ، هنرهای زیبا و غیره ، “مذهبی” با موضوعات ؛ اسلام شناسی ، عفاف و حجاب ، هماهنگی ادیان ، بهره مندی از خیر و نهی از منکر و غیره ، در موضوعات انقلاب اسلامی ؛ اندیشه های امامان انقلابی ، اندیشه های شهیدو مطهری و … «رسانه و فضای مجازی» با موضوعات ؛ شامل خلاقیت ، رسانه ، رادیو و موارد دیگر است.

یکی از اهداف اداره کل مراکز اجتماعی و فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت با ایجاد کانون های دانشجویی است.

آنا: نقاط قوت و ضعف مرکز چیست و وظیفه دانشگاهیان در این زمینه چیست؟

واحد: توجه ویژه معاون فرهنگی دانشجویی در کلیه بخشهای دانشگاهی به فعالیتهای انجمنهای دانشجویی ، ایجاد فضای هم افزایی و تعامل بین شورای فرهنگ دانشگاه و مراکز ، حضور در جلسات دبیر مرکز ، مراکز مهم فعالیت هلال احمر ، فضای مجازی و دانش سالهای اخیر. ویروس کرونا و اجرای موفق جشنواره رشد را می توان یکی از نقاط قوت فعالیت مراکز اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و توسعه مناسب آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند.یکی از نقاط ضعف مراکز اجتماعی و فرهنگی را می توان در سلیقه معاونین و شرکای فرهنگی مسئول مراکز ، اولویت دادن به پروژه های دانشجویی و بودجه اختصاص داده شده به آنها ، که یکی از اولویت های مراکز برای مرکز جدید است ، مشاهده کرد. سال تحصیلی. به

آنا: نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز با توجه به نیازهای آنها تا چه حد برآورده می شود؟ و آیا سیستم های موجود نیازها را برآورده می کردند؟

واحد: مطابق قوانین اجرایی مراکز اجتماعی و فرهنگی ، علاوه بر شورای هماهنگی مراکز دانشگاهی و واحدهای استانی ، یک شورای تخصصی نیز برای رفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی و اجرایی مراکز قابل مشاهده بود. در زمینه معاونت فرهنگی

در همه زمینه های فرهنگی ، یکی از کارشناسان مسئول امور مراکز است. همچنین در مناطق استان و ستاد ، اداره مراکز فرهنگی و دانشجویی به الزامات دانشجویان پایبند است. از سوی دیگر ، به منظور ثبت اطلاعات و به دست آوردن کلیه مشخصات و اسناد مراکز ، سیستم مدیریتی مراکز فعال بوده و دائماً تحت نظارت است.

باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان ؛ چشم انداز امیدوارکننده

آنا: مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی چه امکاناتی برای ایجاد روابط کاری با سایر نهادهای فرهنگی و دانشجویی دارند؟

واحد: یکی از چشم اندازهای امیدوار کننده در زمینه مراکز اجتماعی و فرهنگی ، که هدف آن تکمیل زنجیره فعالیت مراکز و توانمندسازی اعضای آنها و در نهایت معرفی آنها به حوزه های فرهنگی و اجتماعی مربوطه است ، ایجاد “استعداد ادبی جوان “. باشگاه توسعه ”در مراسم اختتامیه. جشنواره رشد، با اعلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و شروع به کار.

باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و توسعه آنها بر اساس آن ، آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند.

آنا: سازماندهی جشنواره های مختلف از جمله جشنواره ملی رشد و غیره برای رشد ، توسعه و فعالیت مراکز فرهنگی دانشجویی چقدر مثر است؟

واحد: از جمله اهداف جشنواره رشد جلب توجه به فعالیت های دانش آموزان در زمینه مراکز ، شناسایی ، تشخیص و تحریک استعدادهای دانش آموزان ، ایجاد انگیزه در بینندگان دانشگاه و گسترش فعالیت های گروه است.

برای اولین بار در سالهای اخیر ، آثار فرهنگی و هنری مراکز نشان داده شده است ، نتایج تلاشها و خدمات معلمان و اعضای مرکز در محیط رقابتی ، و جشنواره هایی مانند جشنواره رشد و قلم مورد بررسی قرار گرفته است. زیرا معرفی و ارتقاء این مراکز پویایی و حرکت جدیدی را در فعالیت های آنها ایجاد می کند و دانشجویان جدید را به حضور در دانشگاه ترغیب می کند.

جشنواره ملی رشد مراکز اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت نام 3 هزار و 252 نفر و ارسال 1200 اثر برگزار شد. شرکت کنندگان با ارزیابی 400 اثر برتر در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عکاسی ، نقاشی ، خوشنویسی ، فیلمنامه نویسی ، پادکست ، ایده های برتر و … در سراسر کشور مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در جشنواره ملی رشد و بخش رهبران استان که توجه ویژه ای به امور مراکز داشت ، سه استان بالاترین مقام را کسب کردند و دو استان شایسته تقدیر بودند. آنها بالاترین مقام را کسب کردند و دو معاون محترم شناخته شدند.

در بخش کارشناسان فرهنگی مسئول امور مراکز جشنواره ملی رشد ، که بر امور مراکز گروه های دانشگاه نظارت دارد ، از سه کارشناس عالی رتبه و دو کارشناس شایسته فرهنگی در کشور تجلیل شد.

در بخش مراکز اجتماعی و فرهنگی ، سه مرکز بالاترین مقام را کسب کردند و دو مرکز شایسته تقدیر شناخته شدند. سه نفر به بخش ویژه ای با عنوان “بهترین ایده ها” رفتند.

انتهای پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا