برون مرزی

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، ناصر نجفی در دیدار با بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام، خواستار ایجاد حوزه های جدید و آموزش های کاربردی و صنعتی برای اشتغال جوانان شد. . استخدام ایجاد فضای بسیار خوب و احیای صنایع پایین دستی در پتروشیمی و نفت و گاز در استان.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی و وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه می تواند مشکل اشتغال استان را حل کند که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رسالت خطیری دارد (ادامه مطلب)

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اسلامی بر لزوم توجه به موضوعات مختلف در بحث اقتصاد و معیشت مردم تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامي می تواند برای رفع این چالش ها و تقویت پیوند با صنعت و فعالیت اقتصادی و دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهد و از پتانسیل های این دانشگاه برای ایجاد شکوفایی در استان استفاده کنیم. دانشگاه علاوه بر بحث های تخصصی ممکن است در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های مهمی داشته باشد. ظرفیت بالای دانشگاه در دستگاه های اجرایی نیاز به استفاده در توسعه دوره های تخصصی آموزشی و پژوهشی دارد.

لزوم استفاده از پتانسیل دانشگاه برای تقویت باورهای دینی جوانان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین بر لزوم استفاده از فرصت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: عدالت و برای مبارزه با فساد و تبعیض و مقابله با مشکلات اقتصادی.

محمد سبحانه حسنی افزود: دانشگاه محیطی فرهنگی و آموزشی است که طبیعتاً بر نیروهای دینی و ولایتی و فضایی که دانشگاه آزاد اسلامی باید در بستر جدید با محوریت ارزش‌ها و تقویت باورهای دینی داشته باشد، توجه دارد. در دانشگاه و ترویج آن رسالت سختی است.» این وظیفه دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید فعالانه زمینه های جدید و اشتغالزا ایجاد کند

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مشکلات تخصصی و رشته های تخصصی خود، تولید آن فرد باید متخصص در آن رشته باشد نه اینکه صرفاً مدرک بگیرد. چون کشوری که می خواهد توسعه پیدا کند نیاز به متخصص دارد.

لزوم بهره برداری از ظرفیت بی نظیر دانشگاه برای توسعه استان ایلام

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اسلامی همچنین بر لزوم بهره برداری از ظرفیت های منحصر به فرد دانشگاه برای توسعه استان تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه دارای ظرفیت و قابلیت پژوهشی منحصر به فردی برای توسعه و رفع مشکل است. استان ده ها درخواست از مقطع کاردانی تا دکتری در حال حاضر در این دانشگاه به خوبی تثبیت شده است که بیشتر بر اساس نسخه توسعه ای استان و قطعاً از نظر تحصیلی است. قدرت متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها پیشرو است.

بهروز ناصری گفت: توسعه استان بدون قدردانی از نقش حیاتی دانشگاه ها تقریبا غیرممکن است و همه مسئولان استانی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه استان تاکید دارند. در هشت سال گذشته، دانشگاه در تحریم کردن همه اینها دولت قبل بود و حتی در تصویب رشته ها با این دانشگاه همکاری نمی شد و گاهی مشاهده می شد که رشته ها را برای یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه تایید می کردند. اما برای این دانشگاه که تمامی سخت افزارها و نرم افزارها را دارد هیچ رشته ای را تایید نکردند و مبنای آنها عدم همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی با قدردانی از نگرش دولت جدید نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی گفت: همه توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه و اقدام انقلابی است. دولت جدید.” و این یک مطالعه اساسی است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا