عمومی

نکاتی در مورد نمای پیشانی ساختمان یک طبقه

زمانی که یک زمین لرزه چهارچوب یک خانه را می لرزاند، اگر مواد بکار برده شده در سقف سنگین باشد قسمت هایی از آن از جای خود بیرون خواهند آمد و موجب ریزش قسمتی و یا کل سقف می گردد. بسیاری از خانه ها به دلیل به کار گیری سقف های سنگین بعد از وقوع یک زمین لرزه به طور کلی ویران شده اند زیرا یک سقف سنگین فشار زیادی را به ساختار خانه وارد میکند. سقف های گالوالوم به عنوان مواد به صرفه در مصرف انرژی به سرعت درحال کسب جایگاه در بازار است. طبق گزارشات صاحبین املاک این نوع ورق باعث صرفه جویی بیش از 20% انرژی میشود.

سقف سنگریزه ای چیست؟ سقف سنگریزه ای به طور کلی متشکل از 8 لایه می باشد. هسته اصلی آن از جنس گالوالوم (آلوزینک) و رویه سطحی آن توسط دانه های سنگریزه پوشانیده شده است.در هسته تایل های شیبدار کینگستون از گالوالوم استفاده شده است. گالوالوم استفاده شده در سقف سنگریزه ای کینگستون با استاندارد و مزایای فراوان نسبت به ورق گالوانیزه اکنون این آلیاژ را در زمره پرمصرف ترین محصولات به کار رفته در پوشش بام قرار داده است. در بالا نام کینگستون را در متن دیده اید.

که این مهم باعث می گردد. شدت بار مرده کمتری بر ساختمان اعمال شود. وجود سنگریزه های با نمای جذاب و متفاوت و نقش حفاظتی لایه اکریلیکی و عدم زنگ زدگی فلز گالوالیوم سبب می گردد زیبایی کینگستون به طوری ماندگار باشد که جلا و رنگ ان بر اثر گذر زمان محو نگردد. سهولت حمل و نقل، قابلیت جابه جایی سریع و سالم، آسان بودن بالا کشیدن قطعات و عدم بروز شکستگی در هنگام تغیییر مکان، از دلایل گرایش فراوان به کینگستون می باشد.

امروزه استفاده از سقف های شیروانی در طرح ها و رنگ های مختلف گسترش پیدا کرده است اما ممکن است در برابر طوفان و بادهای شدید زیاد مقاوم نباشد و یا اینکه گرمای زیادی را به داخل خانه منتقل کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی سقف شیروانی سنگریزه ای بپردازیم که توانسته درصد بسیاری از این مشکلات را حل کند. سقف سنگریزه ای علاوه بر زیبایی از مقاومت و اطمینان بالایی برخودار است و مهم تر اینکه قیمت مقرون به صرفه ای هم دارد.

وظیفه سازندگان بام، پیمانکاران ساختمانی و معماران در هنگام اجرای پیشانی ساختمان و دیگر پوشش های سقف این است که اطمینان حاصل نمایند که استانداردها، نظام نامه ها و مقررات محلی رعایت شوند. پوشش بام تایل های گینگستون را می توان با هر شیب از 15 درجه، یا 12 درجه با زیر سازی مناسب ، تا شیب 45 درجه یا بام دوشیب عمودی، نصب نمود.

اگر طول تیرهای روی شیب (rafter) طوری طراحی شوند که تعداد صحیحی از تایل ها بر آن جای گیرند، در هزینه صرفه جویی خواهد شد. مواقعی این امر ممکن نیست، بریدن تایل های ردیف بالایی اجتناب ناپذیر خواهد بود. تیرهای شیب یا خرپای سقف را می توان بر حسب نوع ساختمان و مقررات محلی با فاصله ی مرکز به مرکز (آکس به آکس) متنوعی تنظیم نمود در اکثریت موارد اندازه زیر کوب های زیر توصیه می شوند.

سنگریزه های نارسانی موجود در سطح کینگستون باعث می شود که این محصول هم از لحاظ حرارتی عملکرد مطلوبی را دارا باشد، و هم مانع نفوذ صوت باشد. وجود آلیاژ گالوالیوم در هسته کینگستون که در برابر خوردگی و فرسودگی ویژگیهای به مراتب بالاتری نسبت به ورق های گالوانیزه دارد (بیش از 9 برابر) به تاپ تایل سختی و استحکام بی نظیری را بخشیده است. آیا سقف سنگریزه ای گارانتی دارد؟

به کارگیری سیستم سقف های شیب دار سنگریزه ای درمناطقی که پتانسیل وقوع طوفان و بادهای شدید را دارند توصیه می شود. سقف سنگریزه ای یک راه حل برتر در مناطقی است که پتانسیل آتش سوزی را دارند. هسته فولادی و چسب اکریلیک این محصول موادی غیر قابل احتراق هستند، این بدین معنی است که سیستم سقف های شیب دار سنگریزه ای یک استثنا برای مقاومت در مقابل خاکسترهای مشتعل و دیگر مواد آتش زا است.

مشخصات یکپارچه این محصول اجازه نمیدهد که خاکسترهای داغ از روی سقف بیفتند و به عنوان یک واحد غیرقابل نفوذ عمل میکند. وقوع یک زمین لرزه میتواند سبب تغییر مکان دادن یا کنده شدن یک سقف شود، که این خطر سقوط آوار را در پی دارد.

برطبق مطالعات انجام شده در مرکز انرژی و برق فلوریدا و آزمایشگاه ملی oak ridge و بسیاری از مراکز مستقل دیگر بازتاب پذیری و کارامدی سقف با ورق گالوالوم به تایید رسیده است. مطالعاتی درخصوص اثبات کارآمدی سقف از جنس ورق گالوالوم درمصرف انرژی نیز درحال انجام می باشد.

سقف های دیگر حجم گرمایی بیشتری دارند و حتی زمانی که خورشید نمی تابد سبب نگه داشتن گرما و تابیدن به ساختار زیرین می شوند . بی نظیرترین راه حل در مناطقی که مستعد طوفان تگرگ هستند سقف های سنگ ریزه ای می باشد. در شرکت ویلا سقف گارانتی این محصول تا تگرگ 2.5 اینچی شامل میشود و آن را یک انتخاب بی نظیر برای مهندسین و معماران نموده است.

دکمه بازگشت به بالا