عمومی

نقش و جایگاه سایبر پولتیک در سیستم بین المللی

این چیزها به خوبی نشان می دهد ،اینترنت و فضای مجازی عرصه جدیدی را برای سیاست فراهم کرده است ،فضایی است که در آن افراد، گروه ها ،دولت هم متفاوت است ،بازیگری و سیاست، آنها برده اند.

سیاست سایبری یک مفهوم دو بخشی است ،بگذار اشاره ای به تعامل و پیوند دو عرصه سیاسی باشد (مکانی برای دوستی، همکاری، رقابت، درگیری و جنگ برای ارزش ،و علایق) و اینترنت (فضایی جدید برای بازیگری) این را داشته باش. برخی از کارشناسان حتی فراتر از آن هستند، ادامه دهید و در مورد سیاست سایبری در عنوان صحبت کنید سیاست عالی» برای جبران خسارت خط مشی پایین» ساخته شده است، است.

در زمینه روابط بین ،بین المللی، متاثر از سنت، ism، سوالات بین، بین الملل به موضوعات بسیار مهم و حیاتی مانند مسائل امنیتی و مسائل کم اهمیت تر مانند مسائل اقتصادی تقسیم می شود ،بودن. برخی از کارشناسان بر این باورند که با توجه به اهمیت فضای مجازی ،سیاست سایبری را باید به عنوان یکی از مهم‌ترین، حیاتی‌ترین و امنیتی‌ترین مسائل یا سیاست‌های بالا در نظر گرفت. نشان می دهند، امروز آن را برای میلیون ها نفر انجام دهید ،صدها نفر در سراسر جهان به رایانه و اینترنت دسترسی دارند و هر روز بر تعداد کاربران و سطح و عمق استفاده از اینترنت افزوده می شود.، فضای بسیار مهمی برای بازیگری و در عین حال برای سیاست فراهم کرد. روزانه در مورد تعداد کاربران و سطح فناوری، اضافه می کند، بودن. در چنین شرایطی فضای مجازی نقش مهمی در هدایت افکار عمومی و ایجاد اولویت دارد، و ترجیحات، این شامل دیپلماسی عمومی، جاسوسی، خرابکاری، جنگ، درگیری و هر چیزی است که در واقع فضای سیاسی واقعی را می سازد.، دادن. در نتیجه باید فضای مجازی را جزئی از سیاست بالا دانست.

چارچوب نظری و مهم‌ترین پیامدهای فضای مجازی برای سیاست و روابط بین‌الملل شامل سه سؤال اصلی است. شماره یک؛ یک «نظم مفهومی» برای تبیین رابطه بین فضای مجازی و سیاست ارائه شده است. سوال دوم؛ رابطه گسترده بین فضای مجازی و سیاست را بشناسید و به آن باور داشته باشید. شماره سه؛ توضیح مسیر و سوالات مهم مرتبط با آن.

حالت اول مربوط به تعاملات مرکز به مرکز است. در واقع در این شرایط دو زیرسیستم که در هر دو عامل از نوع مرکزی کار می کنند با هم برخورد می کنند. در این شرایط ارزش‌های اساسی و حیاتی آنها تغییر کرده است و نحوه تنظیم فرآیند وابستگی متقابل که موجب افزایش رفاه یا جلوگیری از از بین رفتن آن می‌شود، بالاترین ارزش محسوب می‌شود، بنابراین تهدیدها فراتر از حالت سنتی است. و به عنوان تهدیدهایی تلقی می شوند که رفاه را در مقابل ناکارآمدی قرار می دهند، اقدامی که می تواند توسط بسیاری از عوامل اعم از دولتی و غیردولتی انجام شود و در نهایت آسیب پذیری به عنوان یک قدرت نظامی ضعیف تعریف نمی شود. آسیب‌پذیری به عنوان ناتوانی در مقابله با اثرات بد فرآیندهای جدید، به‌ویژه فرآیند وابستگی متقابل اقتصادی و تنظیم آن به منظور افزایش رفاه تعریف می‌شود. از سوی دیگر، نظام بین‌الملل در مجموع در این لایه، در جهت ثبات و تداوم، در مواجهه با تهدیدات و عوامل جدید، با آسیب‌پذیری مرتبط با سازمان‌دهی الگوهای رفتاری و تنظیم فرآیندهای جدید مواجه است.

حالت دوم مربوط به تعامل محیط با محیط و برخورد دو محیط با یکدیگر است. در محیط‌های فوق، که می‌توان آن‌ها را نیز حوزه آشوب تصور کرد، امنیت بر اساس چهار پارامتر تشکیل‌دهنده آن و یک قالب سنتی تعریف می‌شود. در محیط مذکور، فرآیندهای مدرن برتری و چیرگی پیدا نکردند، زیرا اساساً نیروهای عمیق سیستمی در این حوزه از کارایی لازم برخوردار نبودند و به همین دلیل نتوانستند فضای جدیدی ایجاد کنند. به دلیل چنین فضایی، اصل هرج و مرج مهمترین اصل نظم تلقی می شود.

در این راستا این زیرسیستم با مشکل بقای واحد مواجه است و مهمترین آسیب پذیری آن توزیع قدرت و ساختار نامتناسب قدرت است و موثرترین مکانیسم بقای آن تعادل است. قدرت با اشکال مختلف. در نهایت حالت سوم از تلاقی دو محیط مرکزی و محیطی تشکیل می شود. به عبارت دیگر، محیطی با ویژگی های سنتی با محیطی با ویژگی های مدرن تعامل دارد. در این صورت نفوذ محیط در برابر محیط مرکزی باعث می شود که جریان هایی از مرکز به پیرامون جریان یابد. در چنین شرایطی، حاشیه با عوامل بسیاری از مرکز، اعم از دولتی و غیردولتی مواجه است. این عوامل، ارزش‌های اصلی و حیاتی پیرامون نظام از جمله ارزش‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی آن را تهدید می‌کنند و در مقابله با این تهدیدات، مدیریت خط‌مشی سایبری جایگزین یا همراه با سیاست واقعی خواهد بود.

در نهایت فضای جدیدی در عرصه بین المللی شکل گرفته است که بر اساس نظریه ها، رویکردها و سطوح گذشته قابل تحلیل نیست. در واقع محتوا و فلسفه فضای جدید که از آن به عنوان فضای مجازی یاد می شود با گذشته بسیار متفاوت است. در این فضای جدید انواع جدید و متفاوت دوستی، همکاری، رقابت، دشمنی و جنگ در کنار الگوهای گذشته ایجاد شد. علاوه بر بازیگران سنتی که بسیار مبهم و غیرقابل پیش بینی هستند، بازیگران متنوع و متفاوتی اضافه شده است. این شرایط باید منجر به تاکید بر نظریه‌ها، رویکردها و دیدگاه‌های جدید شود که بسیار انعطاف‌پذیرتر و بازتر از قبل هستند.

6565

دکمه بازگشت به بالا