اقتصادی

سیستم هوشمند مکانیزه، آغاز تحول تکنولوژیکی در عملیات پستی

کارشناس ارتباطات شرکت ملی پست ارسال کرد: “در دنیایی که برق و باد برای بهره گیری از آخرین فن آوری به سرعت در حال پیشرفت هستند و عرصه رقابت در فضای کسب و کار از باریک تر از هر زمان دیگری است ، تجارت موفقیت آمیزتر است و از سایرین که می توانند جلوتر باشد” در یادداشتی نوشتند. ، خود را به فن آوری های مدرن مجهز کنند ، از طرف دیگر ، آنها باید همکاری واضح تری بین بخش ها و مناطق تخصصی داشته باشند.

به گزارش ترندونی ، در اظهارات زهره مولوی آمده است: “اگر بخواهیم بگوییم امسال یک سال بلوغ برای مشاغل آنلاین و گسترش سطح فروشگاه های آنلاین به دلیل شیوع ویروس کرونا بود ، اغراق نمی کردیم ” هر روز شاهد عرضه بیشتر کالاها و محصولات مختلف در فضای مجازی و تقاضای مردم برای محتوای آنها در این زمینه هستیم. به نظر می رسد این روند در قلب کرونا قرار داشته باشد و این شیوه جدید تجارت ادامه خواهد داشت ، زیرا متناسب با سلیقه تامین کنندگان و مشتریان خواهد بود.

این تغییر اساسی نیاز به یک شبکه حمل و نقل کاملاً سازمان یافته ، منظم و منظم در سراسر کشور دارد که بتواند زنجیره تأمین را تکمیل کند و مورد اعتماد مردم ، صاحبان مشاغل و دولت باشد. تنها شبکه با همه این ویژگی ها شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است. در سال جاری ، این شرکت به دلیل تفاوت بسیار چشمگیر در فضای کسب و کار در پی شیوع ویروس کرونا ، انقلابی بزرگ در تجارت خود تجربه کرد. برای سالهای طولانی ، راه حل و هدف تغییراتی بود که در میانه موانع گیر کرده بود ، و سرانجام فشار تغییرات در عرضه و تقاضا و افزایش موج گرایش به استفاده از پست ارزان قیمت و قابل اعتماد باعث شد آنها از این موانع عبور کنند و مفید.

این هدف عالی چیزی بیش از استفاده از سیستم مرتب سازی مکانیزه برای تفکیک بسته ها و محموله ها و ارسال آنها به مقصد با کمک گروهی از مبتکران نبود.
مکانیزه شدن سیستم مرتب سازی گامی بزرگ به سوی پست صنعتی است. موقعیت مورد نیاز برای توسعه کشور ، بنیاد رونق اقتصادی که به ایجاد شغل کمک می کند و از مشاغل کوچک پشتیبانی می کند ، یکی از مهمترین موارد است. ارکان قدرت.

اولین سیستم مرتب سازی یا تفکیک مکانیزه بسته بندی و رسوبات در مرکز تجزیه و تحلیل شماره تهران نصب شد. 2 ، و نتایج استفاده آزمایشی آن نشان داده است که این سیستم می تواند 3500 بارکد پستی در ساعت را بدون دخالت انسان و بدون هیچ مداخله ای اسکن کند. دقت بالا. محموله ها را جدا کرده و به گاری استان مقصد ارسال کنید.
مرکز تحلیل و تبادل شماره 2 یا همان مرکز تبادل هوشمند شرکت ملی پست در انبار سه شرکت بزرگ اینترنتی که مشتریان آنها اغلب محصولات مورد نظر خود را بصورت آنلاین سفارش داده و از طریق پست دریافت می کنند ، برای سرعت و کیفیت تجارت طراحی شده است. الکترونیک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. تأسیس این مرکز مظهر همان همکاری بین بخشی و تقسیم کار بین متخصصان است.

سرانجام ، فرآیند نوسازی و مکانیزه سازی عملیات پستی به مرکزیت رسید و شاخه اجرایی شرکت ملی پست ، پوست خود را که پیش از این با تغییر فضای کسب و کار و حرکت به سمت توسعه یک بستر تجارت الکترونیکی آغاز شده بود ، تکمیل کرد. اما آیا کافی است مکانیزه شدن سیستم مبادله به این یک مرکز محدود شود و نیازها را در نظر بگیریم؟ قطعا نه. مرکز اصلی تجزیه و تحلیل سیستم (تقاطع لشکر تهران) و سایر مراکز پستی که امسال در مشهد ، تبریز ، همدان و اصفهان راه اندازی شده اند نیز باید به این سیستم مجهز شوند تا روند صنعتی سازی عملیات پستی به پایان برسد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، این پنج مرکز تجزیه و تحلیل در سال 1400 اول است. طرف باید به یک سیستم مرتب سازی مکانیزه مجهز باشد تا بتواند به تحولات پستی که سالها در انتظارش بود ، برای افزایش سرعت تحویل بسته و بهبود کیفیت ، مجهز شود. مردم قبل از پایان این دولت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا