عمومی

جام جهانی جذب دانشجوی بین‌المللی

در این سال ، فقط چند کشور از جمله ایالات متحده ، انگلیس و استرالیا به دنبال جذب دانشجویان خارجی بودند و بیشترین سهم بازار را داشتند.

به گزارش ترندونی ، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: “به دلیل شهریه بالاتر این دانشجویان هنگام تحصیل در دانشگاه های خارجی ، درآمد دانشگاه از این منبع به میزان قابل توجهی افزایش یافت ، اما دیری نپایید که سایر کشورها به عنوان کشورهای آسیایی و اروپایی کار می کردند. “و استراتژیهای موثری را برای تقویت جذب دانشجو از سراسر جهان پیشنهاد کرد و اجرا کرد تا دانشجویان بین المللی دیگر در مرکز نباشند ، و کشورهای مختلف در این زمینه کار می کنند و به نوعی موقعیتهای رهبری را از بین بردند. انگلیس و ایالات متحده و بازگشت بسیاری از دانشجویان خارجی به کشورهای خود و همچنین تحصیلات دانشگاهی آنلاین ، حرکت این گروه از دانشجویان را کند کرده و برخی از دانشگاهها به شدت به آموزش دانشجویان بین المللی وابسته هستند. انگلیس ، ایالات متحده و استرالیا در سال های اخیر با چالش های جدی روبرو شده اند. طی سالها ، تعداد دانشجویان خارج از کشور کاهش یافته است و به دنبال راه هایی برای فعال سازی مجدد بازار و خروج از رکود اقتصادی هستند.

رقابت جهانی در جذب دانشجویان خارجی

در سالهای اخیر ، از چهار کشور انگلیسی زبان ، ایالات متحده ، انگلستان ، کانادا و استرالیا ، در سه کشور به جز کانادا ، تعداد دانشجویان بین المللی در حال افزایش است. سهم بازار دانشجویی بین المللی از سه کشور با وجود تعداد روزافزون دانشگاه ها به شدت کاهش یافته است ، اما کانادا از این قاعده مستثنی است. مهمترین مسابقات دیگر کشورهای غیر انگلیسی زبان به ویژه چین و سایر کشورهای آسیایی و همچنین کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و فرانسه و همچنین روسیه و هلند هستند که دانشجویان بین المللی را به خود جلب می کنند و دانشجویان را از کشورهای همسایه جابجا می کنند. دلایل کاهش تعداد دانشجویان خارجی سیاست های مectiveثر در مهاجرت در سال های اخیر در انگلستان و ایالات متحده ، مانند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و لغو پیمان Brexit ، از دیگر عواملی است که منجر به کاهش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشورها شده است. با تسریع در وضعیت مهاجرت دانشجویان خارجی ، در سال 2020 اپیدمی بیماری کرونا ویروس قلب تشدید شد. این امر جابجایی دانشجویان بین المللی را با چالشی جدی مواجه کرده است ، بنابراین تأثیر منفی آن را می توان در سال 2021 نیز احساس کرد. اما س isال اینجاست که انگلیسی زبانان ایالات متحده ، انگلیس ، استرالیا و کانادا از نظر انتشار واکسن کرونا و فرصت بازگشت جهان به روزهای قبل از ویروس ، تکمیل توافق نامه انتخاب دولت ایالات متحده و ثبت نام دانشجویان بین المللی را تغییر می دهید؟ و آیا این استراتژی ها تأثیر مثبتی در افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و اوضاع اقتصادی ، که بر اخراج دانشجویان طبقه متوسط ​​نیز تأثیر می گذارد ، خواهند داشت؟

راه حل انگلیسی

ماه گذشته ، 2021. در ماه فوریه ، دولت انگلیس آخرین استراتژی های آموزش بین المللی را با تمرکز بر افزایش درآمد و درآمد دانشجویان بین المللی تا سال 2030 تصویب کرد. باید 48 میلیارد افزایش یابد. دلار در سال این هدف افزایش ثبت نام و جذب دانشجویان خارجی به این کشور است. اساساً ، این استراتژی فراتر از یک راه حل برای آموزش بین المللی است ، بلکه یک استراتژی صادراتی برای آموزش است. با این حال ، انتظار می رود چنین رویکردی مقبولیت دانشجویان بیشتری را افزایش دهد و تغییرات مثبتی را ایجاد کند ، مانند قصد دولت انگلیس برای بهبود کیفیت زندگی دانشجویان در این کشور. از همه مهمتر ، یک راه مهاجرت جدید برای فارغ التحصیلان وجود دارد که یافتن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی را برای آنها آسان تر می کند ، بنابراین این دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در انگلستان کار و کار کنند. این انگیزه برای افزایش رونق این بخش کافی است. مدارس ، ارائه دهندگان زبان انگلیسی و آموزش های فنی و حرفه ای از جمله مراکزی هستند که می توانند این فرصت ها را فراهم کنند و فرصت خوبی برای تحصیل دانشجویان خارجی در این کشور فراهم کنند. 2019 در دانشگاه های انگلستان حدود 0.5 میلیون دانشجوی خارجی تحصیل کرده اند که می توانست بسیار بالاتر باشد ، اما سیاست های محدود مهاجرت و محدودیت ها تعداد دانشجویان را در سال های اخیر کاهش داده است. انتظار می رود بخش آموزش عالی ، به ویژه از طریق دانشجویان بین المللی ، سهم عمده ای از رشد این استراتژی پیش بینی شده را داشته باشد. با این حال ، تاکنون بیشتر تلاش ها ، از جمله سرمایه گذاری در این بخش ، به عهده دانشگاه ها است. دانشگاه های انگلیس به دلیل وابستگی بیش از حد به دانشجویان بین المللی ، برای مقابله با این چالش به درآمد بین المللی نیاز دارند. آنها در حال حاضر با کاهش تعداد دانشجویان به دلیل اثر تاجگذاری و انتخاب مضاعف روبرو هستند. لغو توافق نامه Brexit به تنهایی تعداد بیش از 50 هزار دانشجوی بین المللی ثبت نام کننده در دانشگاه های انگلستان را کاهش داده است که بسیاری از آنها دانشجوی تحقیق هستند و این در استراتژی جدید انگلستان لحاظ نشده است. آموزش بین الملل فرصتی منحصر به فرد برای رشد و کسب درآمد فراهم می کند ، اما همه نشانه ها حاکی از آن است که آموزش بین المللی تا سال 2019 رشد خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این روند به دلیل اپیدمی کرونا ویروس معکوس خواهد شد یا خیر ، اما با توجه به روند بیماری های کرونا ویروس ، رشد چشمگیر در این زمینه بعید به نظر می رسد. با توجه به ماهیت پیچیده آموزش بین الملل ، شروع برنامه های جدید وقت گیر است ، زیرا روش های بازاریابی بسیار مختلفی وجود دارد ، از روش های جذب دانشجویان بین المللی به دانشگاه های کشور. شکاف در رویکرد دولت انگلیس عدم درک اهمیت مشارکت و همکاری دو جانبه است که پایه های روابط آموزش عالی بین المللی را تقویت می کند. این موارد شامل تبادلات کارمندان و محققان ، انتشارات با کیفیت جدید ، برنامه های درسی مشترک و جذب دانشجو است. عدم مشارکت دو جانبه در طرح تورینگن انگلستان منعکس شده است ، که جابجایی دانش آموزان را تشویق می کند ، که فقط در مورد جابجایی های خارج از انگلستان اعمال می شود. استراتژی جدید انگلستان تا سال 2030 انتظار می رود که مبلغ 48 میلیارد. دلار درآمد سالانه ، اما دولت انگلیس بیش از هر زمان دیگری ، سایر کشورها و دانشگاه های آنها ، علی رغم بازار رقابتی دانشجویی بین المللی ، روی آنها سرمایه گذاری نمی کند. رقبا به خوبی می دانند که برای بدست آوردن موفقیت در سهم بازار ، باید برای سرمایه گذاری رقابت تنگاتنگی داشته باشند. نگرانی دیگر این است که بازارها در برخی کشورها در اولویت هستند که منعکس کننده ملاحظات سیاسی است و نه فضای عملیاتی بخش آموزش عالی ، به عنوان مثال ، زیرا اتحادیه اروپا و چین در 2020-2019 مهم نیستند ، تعداد دانشجویان 25٪ بود . در سطح بین المللی از چین و 27٪ از اتحادیه اروپا. در سالهای اخیر تعداد ثبت نام در هر دو کشور افزایش یافته است.

100 میلیون دانشجوی بین المللی در استرالیا

به گزارش Universityworldnews ، استراتژی بین المللی استرالیا برای تقویت آموزش در سال 2016 آغاز شد. این کشور مانند انگلیس بر صادرات آموزش و پرورش و ایجاد درآمد از طریق جذب و مشارکت تعداد زیادی دانشجو تمرکز کرده است. در استرالیا ، مانند مدل انگلیس ، هیچ سرمایه گذاری ویژه ای در دانشگاه ها برای رونق بخش انجام نشد و دانشگاه ها به تجهیزات و امکانات خاص خود برای ارتقا the جذابیت بین المللی دانشجویان اعتماد کردند. با این وجود ، با سیاست جدید مهاجرت ، بخش آموزش عالی استرالیا با پذیرش بین المللی سالانه 13٪ سالانه افزایش یافته است. تعداد دانشجویان بین المللی در استرالیا در سال 2019 حدود 440،000 نفر وجود داشت. اما اکنون ، با ظهور کرونا و تیره شدن روابط این کشور با چینی ها ، رشد رو به عقب و رو به کاهش است. اهداف تعیین شده در استرالیا به گونه ای تعیین شده است که تا سال 2025 میلادی تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور به بیش از 100 میلیون نفر خواهد رسید. دوره های کارآموزی کوتاه ، دوره های رسمی صدور گواهینامه که به طور معمول توسط بازرگانی ، مراکز آموزش حرفه ای دولتی و خصوصی ، مدارس زبان انگلیسی و ارائه دهندگان آموزش عالی ارائه می شود ، چندین استراتژی است که می تواند به استرالیا برای رسیدن به این هدف کمک کند. کسانی که در سال 2019 وارد موسسات آموزش عالی خارج از کشور شدند. در کل بیش از 100000 نفر وجود داشت که نشان دهنده تغییر قابل توجهی نیست. این کشور در سال های اخیر سیاست اشتغال دانشجویان بین المللی را در نظر گرفته است که به آنها امکان می دهد پس از فارغ التحصیلی طولانی مدت بمانند و حتی به آنها اجازه می دهد ساعت های طولانی کار کنند تا برنامه درسی خود را تغییر دهند تا کار بیشتری در استرالیا داشته باشند.

رشد دانشجویان بین المللی در کانادا

برخلاف سایر کشورها که وضعیت دانشجویان بین المللی چندان مطلوب نیست ، در سال های اخیر تعداد دانشجویان خارجی در کانادا افزایش یافته است که به دلیل اجرای سیاست های مهاجرت و آموزش بین المللی می توان این موارد را مطلوب دانست. در حالی که اپیدمی کرونا ویروس جابجایی دانشجویان بین المللی را حتی در کانادا متوقف کرده است ، دولت سیاست مهاجرت را برای اجازه دادن به دانشجویان برای کار پس از فارغ التحصیلی حفظ کرده است ، که ممکن است یکی از محرک های قوی برای جذب دانشجویان بیشتر باشد. این دانشگاه باید یک دانشگاه در این کشور باشد ، که البته می تواند چالش های بسیاری برای دانشگاه ها مانند اتکای بیش از حد به درآمد دانشجویان خارجی و تمرکز بیش از حد به دانشگاه های شهرهای بزرگ و همچنین کمبود ظرفیت و خدمات با آن روبرو شود.

امیدوارم با اجرای سیاست بایدن شرایط را بهبود بخشم

در ابتدای اپیدمی ، به دلیل جو نامساعد ایجاد شده توسط دولت ترامپ برای ممنوعیت سفر دانشجویان ، مرزی بین ایالات متحده و مکزیک ایجاد شد ، و این یکی از محدودیت های آموزشی است که جذب دانشجویان خارجی را دشوار می کند. اپیدمی کرونا همه این مشکلات را تشدید کرد و جنبش دانشجویی بین المللی را متوقف کرد و بسیاری از دانشجویان خارجی را در خانه و مدرسه گرفتار و منزوی کرد. نتایج انتخابات و تغییر در دولت ایالات متحده به تدریج فضای خوش بینانه تری ایجاد کرد. تخمین زده می شود که 67٪ از دانشجویان بین المللی می خواهند در ایالات متحده تحصیل کنند و انتظار دارند که سیاست جدید آنها را قادر سازد برای ادامه تحصیل به ایالات متحده بپیوندند. اما همه اینها نشان دهنده کاهش 33 درصدی در ایالات متحده است. دانش آموزان بین المللی. شکافی وجود دارد که باید از الگوی تجاری ناپایدار به رویکرد بین المللی پایدار برای ورود دانشجو در ایالات متحده تغییر یابد. تمرکز بیشتر بر جذب درآمد با جذب دانشجویان بین المللی نه تنها اشتباه است ، بلکه دارای خطرات اقتصادی ، اجتماعی و دانشگاهی بسیاری است. با این حال ، یک سوال طولانی مدت این است که آیا جذب دانشجویان بین المللی می تواند باعث صرفه جویی در دانشگاه ها پس از تاج گذاری شود؟ کارشناسان بر این باورند که دانشگاه های انگلیس برای تأمین بودجه خود در کوتاه مدت هر کاری از دستشان بر می آید انجام می دهند که در طولانی مدت می تواند مضر باشد. بحران اقتصادی طبقه متوسط ​​در اکثر کشورهای مبدا ، تنش های مداوم ژئوپلیتیکی ، همه گیری های احتمالی جدید و تأثیر آب و هوا از جمله این نگرانی هاست. بسیاری از دانشگاه های تحقیقاتی با توجه به بودجه تحقیقاتی زیادی که دریافت می کنند کمترین وابستگی را به درآمد تحصیل دانشجویان بین المللی دارند. بسیاری از دانشگاه ها در سطح دیگری قرار دارند که بسیار خطرناک است و با داشتن منابع مالی کمتر ، آنها در فکر غلبه بر کاهش درآمد دانشجویان بین المللی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا