اقتصادی

نصب ۲۱۱ مه‌پاش و احداث ۱۰۷ استخر آب برای گاومیش‌های کرخه

ترندونی/ خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آخرین دوره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تلفات دام در حوضه آب کرچه را تشریح کرد.

خدارحم امیری زاده در گفت وگو با ترندونی درباره کم آبی حوضه کرخه و وضعیت دام ها به ویژه گله های این منطقه اظهار کرد: برای جلوگیری از تلفات دام به دلیل مشکلات آبی به ویژه در فصل تابستان، این اقدامات شامل ساخت آب بدنه است.

وی افزود: با این پیش زمینه از ابتدای امسال 211 دستگاه مه شکن و 107 حوضچه آب در بدنه نصب و ساخته شده و قابل استفاده کشاورزان در این استخر است.

امیری زاده در خصوص نصب مه شکن در واحدهای کنترل گاومیش شهرستان ها اظهار داشت: در این راستا 85 دستگاه مه پاش در حمیدیه، 78 دستگاه در دشت آزادگان و 48 دستگاه در هویزه با همکاری گروه کناز نصب شد. از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)

وی درباره ساخت استخرهای آب تنی گاومیش گفت: تاکنون 57 استخر در غرب خوزستان در دشت آزادگان، 22 استخر در هویزه، 16 استخر در حمیدیه و 12 استخر در اهواز ساخته شده و امکان استفاده از گاومیش وجود دارد. کشاورزان این مناطق

امیری زاده افزود: تعداد کل گاومیش در چهار شهرستان حوضه کرخه 33 هزار و 329 راس است که از این تعداد 12 هزار و 531 راس در دشت آزادگان، 11 هزار و 247 راس در هویزه، هفت هزار و 857 راس در حمیدیه و یک هزار و 694 راس متعلق به شهرستان آهواز است.

وی از دیگر اقدامات حمایتی از کشاورزان منطقه، ممنوعیت دام سبک و سنگین از جمله گاومیش در حوضه کرچه را برشمرد و گفت: 70 درصد حق بیمه رایگان و 30 درصد حق بیمه توسط کشاورز پرداخت می شود. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا