ورزش و تندرستی

موافق برگزاری کاپ آسیا نبودم/ جایگزین نصیری رکورد خوبی دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مسابقات قایقرانی جام ملت های آسیا با حضور ورزشکارانی از ۴ کشور هند، ایران، پاکستان و عراق از روز جمعه ۲۷ شهریورماه در دریاچه آزادی تهران آغاز شده و از امروز یکشنبه ۲۹ شهریورماه آغاز می شود. ارائه بهترین ها در فواصل 500 و 1000 متری خود به خود به پایان رسید. پس از این رقابت ها تیم ملی قایقرانی ایران با ترکیب سه ورزشکار قرار است پس از وقفه ای چند ساله راهی مسابقات جهانی چک شود.

افشین فرزام مربی تیم ملی قایقرانی ایران پس از پایان مسابقات به این سوال پاسخ داد زمانی که تیم ملی باید تا چند روز آینده به مسابقات جهانی برود چه نیازی به برگزاری این مسابقات بود؟، گفت: من خودم انتقاد دارم که این مسابقه فعلا برگزار نشود و برای این موضوع دو دلیل داشتم. یکی اینکه در تمرینات اوج ورزشکاران تحت فشار هستند و از نظر تمرینات استقامتی باید بالای دو هزار متر تمرین کنند و در این رویداد نتوانستیم زمان ریکاوری را برای آنها مشخص کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تیم ها راهی جام جهانی خواهند شد و نزدیکی این دو رویداد باعث می شود دیگر تیم ها کمتر مورد استقبال قرار گیرند. انتقاد من به کنفدراسیون قایقرانی آسیا منتقل شد اما آنها اعلام کردند که این رویدادها به تقویم آسیایی اضافه شده است و دبیرکل آسیا اعلام کرد که دیگر نمی توانند این رویدادها را جابجا کنند.

وی گفت: دوست داشتیم تمرینات خود را در خارج از تهران دنبال کنیم نه اینکه حتماً به اردوهای ویژه برویم، بلکه بتوانیم پشت سدها در مسیرهای طولانی 2000 متری تمرین کنیم. تدارک این مسابقات به نوعی تمرینات فشرده ما را تحت الشعاع قرار داد.

فرزام در پاسخ به این سوال که “به نظر می رسد سطح تیم های شرکت کننده در سطحی نبود که ورزشکاران ما بتوانند رقابت کنند؟ وی همچنین گفت: عراق تیم بدی نبود. این ورزشکار عراقی دو بازی المپیک را دیده است. او در قایق سنگین وزن در توکیو و برزیل شرکت کرد و یکی از مدال آوران آسیا است.

او در مورد آن ادامه داد – بهتر نیست هزینه این مسابقات صرف تیم ملی شود؟ وی همچنین بیان کرد: به هر حال این مسابقات زودتر در جلسه کنفدراسیون قایقرانی آسیا به تصویب رسید و در آنجا ایران برای میزبانی یکی از مسابقات جام ملت های آسیا اعلام آمادگی کرد و این ترتیب به کشورمان سپرده شد. مگر اینکه ایران خودش بخواهد از مسابقات انصراف دهد یا آسیا این مسابقه را به کلی لغو کند. اما با توجه به اینکه مسابقات از قبل در برنامه تقویم ثبت شده بود تغییری ندادند و در زمان مقرر برگزار شد.

مربی تیم ملی قایقرانی ایران همچنین به اهداف خود در خصوص حضور ورزشکاران در مسابقات جهانی چک و جایگزینی بهمن نصیری در این تیم اشاره و خاطرنشان کرد: با سه ورزشکار به مسابقات جهانی روئینگ خواهیم رفت. هر کدام از این ورزشکاران شرایط خاص خود را برای این مسابقات دارند و برای هر کدام برنامه ریزی می شود. بهمن نصیری راهی آذربایجان شده و باید جانشین خوبی برای او داشته باشیم. محمودپور قایقران 23 ساله است. برای اولین بار به او این فرصت را می دهم که در مسابقات قهرمانی جهان در انفرادی شرکت کند. رکورد زمان بدی ندارد و رکوردهای خوبی به ثبت رسانده است. در حال حاضر قرار است برای اولین بار در مسابقات بزرگسالان شرکت کند. او باید چند میدان ببیند تا در آینده برای ما در آسیا مدال بگیرد و سهمیه المپیک را بگیرد.

وی افزود: در مورد مهسا جاور باید بگویم که از سال 1395 با او تمرین نکردم. او نزدیک به دو سال پارو نزد و مدال های قبلی خود را تکرار نکرد. او به دلیل مسائل شخصی، قایقرانی را از جاکارتا متوقف کرد، اما اکنون شش ماه است که تمرین می کند و انتظار دارم او به جایگاه انفرادی بازگردد. بازپروری او در این زمینه زمان می برد تا بتواند روند کسب مدال و سهمیه آسیایی قبلی خود را طی کند.

فرزام همچنین به وضعیت نازنین ملایی سومین نماینده ایران در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: او در سبک وزن پارویی می زند و در مسابقات جهانی حاضر می شود. امیدوارم با فرم خوبش بتواند در فینال B حضور پیدا کند و به جمع 12 تیم برتر راه پیدا کند. همچنین سعی داریم با ترکیب مهسا جاور و نازنین ملایی قایق دو نفره بانوان را تقویت کنیم و این دو نفر بتوانند قایق گروهی ما را در مسابقات آسیایی هماهنگ کنند.

وی گفت: در رقابت های آسیایی به غیر از چین که قهرمان المپیک در این ماده است، امیدواریم با قضاوت با رکوردهای بین کشورهای آسیایی بتوانیم دیگر تیم های آسیایی را شکست دهیم و بازی خوبی داشته باشیم. با آنها.”

مربی تیم ملی قایقرانی ایران، بالاخره به خاطر آن – آیا دیدن شاگرد خود در تیم یک کشور دیگر در مسابقات جهانی آینده برای شما آسان است؟ وی همچنین گفت: خب من در این مدت با بهمن نصیری ارتباط داشتم و خوشحالم که ورزش قهرمانی را دنبال می کند. اگر نگاه حرفه ای به ورزش داشته باشیم، باید بگویم که ورزشکار من جایی می رود که احساس کند رشد کرده یا از نظر اقتصادی ارزش بیشتری دارد. اگر ببینم ورزشکارم به اهدافش می رسد ناراحت نمی شوم و برایش آرزوی سلامتی می کنم.

به گزارش خبرنگار آنلاین، مسابقات قایقرانی قهرمانی جهان از ۶ شهریورماه در جمهوری چک برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا