اقتصادی

مشارکت ایران در تکمیل جاده تاتو / اتصال مستقیم ایران به ارمنستان با تکمیل این جاده

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل برای مطالعه مسیر ساخت جاده جدید در ایروان به ارمنستان رفت.

به گزارش ترندونی ، خیرالله خادمی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل ، به همراه هیاتی فنی و مهندسی به ارمنستان رفت تا درباره مشارکت ایران در ساخت جاده خالکوبی در ارمنستان تصمیم گیری کند.

سفیر ایران در ارمنستان ضمن استقبال از خادمی و هیئت همراه در فرودگاه ایروان ، هدف سفر و مسائل مربوط به دیدار با طرف ارمنی را مورد بحث قرار داد و تحولات اخیر منطقه را مرور کرد.

حدود ماه گذشته ، جمهوری آذربایجان مقررات سختگیرانه ای را برای کامیون های ایرانی وضع کرد. آذربایجان مدعی است که در مسیر 400 کیلومتری مرز نوردوز تا ایروان کمتر از 20 کیلومتر دارایی دارد و اخیراً کامیون های ایرانی با مشکلاتی مانند پرداخت عوارض و مالیات برای پوشش مسیر 20 کیلومتری روبرو شده اند.

به همین دلیل ، هیئت ایرانی به منظور تکمیل جاده تاتو به منظور جایگزینی مسیر گوریس-کاپان با یک مسیر دیگر ، راهی ارمنستان شد. با تکمیل جاده تاتو که تنها کمتر از 15 کیلومتر فاصله دارد ، ایران بدون ورود به آذربایجان به ارمنستان می رسد و از آنجا به روسیه و اروپا متصل می شود.

برنامه امروز هیئت فنی ایران بازدید از این محور در ارمنستان است. ارمنستان قصد دارد با بازگرداندن مجدد کنارگذر ، اطمینان و تنظیم کننده دور زدن باشد تا جاده اصلی در کوتاه مدت طراحی و تکمیل شود.

این مسیر یکی از خطوط حیاتی ایران برای تجارت و ترانزیت به اروپا و ارتباطات اروپا با چین است. بنابراین ، ایران آمادگی خود را برای ساخت و تکمیل یک مسیر مستقیم از ایران به ارمنستان در اسرع وقت اعلام کرده است و مسیر باقی مانده از جاده خالکوبی در خاک ارمنستان با مشارکت ایران به زودی تکمیل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا