برون مرزی

حملات خمپاره‌ای و گلوله باران مواضع مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، ارمنستان و جمهوری آذربایجان سه شنبه مدعی گلوله باران مواضع مرزی خود توسط طرف مقابل شدند.  

خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که  نیروهای مسلح ارمنستان مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در «آغدام» و «شوشا» گلوله باران کردند.

وزارت دفاع ارمنستان بلافاصله ادعای باکو را رد کرد. به گزارش «رادیو ارمنستان»، وزارت دفاع ارمنستان تصاویری منتشر کرده که نشان داد نیروهای جمهوری آذربایجان مواضع ارمنستان را با خمپاره گلوله باران کردند. ارمنستان اعلام کرد که نیروهای این کشور در این حادثه تلفات نداشته‌اند.


تصویر ادعایی وزارت دفاع ارمنستان

 

جنگ دوم باکو و ایروان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره‌باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه نیز در بیانیه‌ای از شناسایی گروهی از نظامیان ارمنستان در مناطق مرزی حین تحرکات مهندسی خبر داد.

این وزارتخانه مدعی شد که شماری از نظامیان ارمنستان در منطقه مرزی، محل استقرار نیروهای حافظ صلح روس، تحت پوشش فعالیت‌های کشاورزی تلاش می‌کردند استحکاماتی را مقابل مواضع ارتش جمهوری آذربایجان واقع در مسیر «آغدام» ایجاد کنند.

به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در نتیجه اقدامات سریع یگان‌های ارتش، نیروهای ارمنستانی فعالیت خود را متوقف کرده و منطقه را ترک کردند.

وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد و اعلام کرد که روایت وزارت جمهوری آذربایجان با واقعیت مطابقت ندارد.

مذاکرات صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر برگزار شده اما به گفته ایروان، همچنان محاصره  بخش ارامنه‌نشین قره‌باغ و انسداد مسیر مهم لاچین توسط باکو ادامه دارد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در دیدار با اهالی منطقه «لاچین» گفت، قره باغ که ارامنه امروز در آن زندگی می‌کنند سرزمین اجدادی و قانونی جمهوری آذربایجان است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا