اقتصادی

مراکز مجاز استخراج رمز ارز خاموش شدند – ترندونی

سخنگوی صنعت برق از تعطیلی مراکز مجاز ارزهای دیجیتال برای مدیریت مصرف برق در کشور خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو با ترندونی، نیروگاه ها هر ساله در فصل سرما به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی و صنعتی دچار محدودیت سوخت می شوند، بنابراین لازم است اقدامات لازم انجام شود. کاهش مصرف برق. وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات بحث روشنایی معابر و نظارت بر مصرف ادارات برای مدیریت مصرف برق آنهاست.

به گفته وی، البته مراکز استخراج ارزهای دیجیتال که حدود 209 مگاوات برق مصرف می کردند، امسال در اولویت قرار گرفتند و از مدار خارج شدند.

رجبی مشهدی گفت: مبارزه با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز همچنان جدی است و همه این اقدامات با هدف تامین برق بخش های خانگی و صنعتی است.

به گفته وی، 5.3 میلیارد تومان پاداش به افرادی که در شناسایی مراکز استخراج رمز ارز همکاری داشته اند، پرداخت شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: در شرایط فعلی پیک (پیک مصرف) یک شبه حدود 41 هزار مگاوات است که مطمئناً نسبت به تابستان که 67 هزار مگاوات بود، بسیار کمتر است. آنها با خنک کردن کار می کنند.

وی ادامه داد: در بخش روشنایی توانسته ایم 364 مگاوات مصرف خود را کاهش دهیم تا بتوانیم برق پایدار در بخش های خانگی، صنعتی و تجاری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان مشکلی از نظر ظرفیت نیروگاه نداریم و بیشترین محدودیت های این فصل مربوط به سوخت رسانی به نیروگاه ها است. به هر حال 95 درصد برق کشور از نیروگاه های حرارتی با استفاده از گاز یا سوخت مایع تامین می شود.

به گفته وی 50 درصد سوخت نیروگاه های حرارتی کشور گاز و مابقی سوخت مایع است که عمدتاً به عنوان گازوئیل مصرف می شود، گفت: در حال حاضر حجم مخازن سوخت گازوئیل در کشور حدود 48 است. درصد البته با این رقم نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی داریم چرا که حدود 800 میلیون لیتر بیشتر در مخازن سوخت وجود دارد.

وی ادامه داد: با این حال کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز خانگی محدودیت هایی را در تامین سوخت نیروگاه ها ایجاد می کند که به سرعت حجم مخازن را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا