اقتصادی

جمع آوری ۴۴ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز / توقف فعالیت مجازها – ترندونی

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ مصوبه هیات وزیران، کارگران معدن از خرید برق از شبکه سراسری در ساعات اوج مصرف ممنوع هستند. انرژی این مشکل را روشن کرده است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو با ترندونی، با بیان اینکه این موضوع در قرارداد تامین برق مراکز معدنی رمزارز قید شده است، گفت: خرید برق از شبکه در روزهای محدود (فصل گرم) و سردسیر توسط معدنچیان ممنوع است. باید از وسایل دیگر مانند گازوئیل و تجدید پذیر تامین شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای جمع آوری معدنچیان غیرمجاز گفت: برای کشف و جمع آوری 44 مرکز استخراج غیرمجاز ارز تلاش شده است که لحظه ای قابل توجه در افزایش تاثیر گزارش های مردمی از کشفیات غیرمجاز است. این نشان دهنده حساسیت مردم در این زمینه است.

رجبی مشهدی افزود: از این تعداد مرکز غیرمجاز 364 معدنکار با ظرفیت مصرف 910 کیلووات کشف شده است. 44 درصد از این یافته ها از طریق گزارش های عمومی، 17 درصد از طریق بازرسی در محل و 39 درصد با روش های دیگر به دست آمده است. در گزارش قبلی، نسبت گزارش‌های عمومی از این یافته‌ها 19 درصد بود که بیشتر یافته‌ها شامل تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کوزستان، آذربایجان شرقی و فارس بود.
وی بیان کرد: در مجموع 7098 مرکز استخراج غیر مجاز رمزارز کشف و 233 هزار و 575 مورد جمع آوری شد که هر حفار بیت کوین به طور متوسط ​​5 دستگاه یخچال 20 فوتی و 4 کولر آبی مصرف می کند و برداشت غیرمجاز به دلیل اختلال در شبکه توزیع می تواند به لوازم برقی شهروندان آسیب برساند. .

سخنگوی صنعت برق گفت: هموطنان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق سایت صمت https://www.tavair.org.ir/samaat و یا اپلیکیشن برق اینجانب اطلاع دهند که پس از بررسی و تایید گزارش، به سخنرانان جایزه نقدی تعلق می گیرد. و اطلاعات گوینده (سوت زنان) محرمانه خواهد ماند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا