عمومی

مدیریت جهادی برای تحقق جهش تولید

براساس پایگاه اطلاع رسانی ترندونی ،

روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت ، آقای روحانی گفت: کادر پزشکی و مسئولان کشور از لحظه شروع بیماری کرونا برای لحظه ای تسلیم نشده اند. وی به همراه کمیته درمان ، اقتصاد را احیا کرد و مبارزه را در دو جبهه آغاز کرد: از یک سو ، تحریم ها و تأثیر Korona بر اقتصاد کشور.

رئیس جمهور با ارزیابی تلاش همه رهبران کشور گفت: “رهبران کشور در بخش های مختلف در این دوره بسیار سخت تحریم ها ، با روحیه جهادی که یادآور روزهای دفاع مقدس است ، حتی در ایام تعطیلات رسمی تسلیم نشدند.”
وی با تأکید بر اینکه این روزها تاریخ فراموش نخواهد شد ، آقای روحانی با توجه به زمینه فعلی مبارزه با تحریم های دشمن و بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، خواستار تقویت بیشتر انسجام و وحدت در کشور شد و گفت: دولت در این زمینه کمک خواهد کرد. او به عموم مردم ، بخش خصوصی و مشاغل نزدیک شد و از همه کمک خواست. البته حتی منتقدان صادق نیز خود انتقادی داشته اند و می توانند عامل بسیاری از مشکلات و خطرات باشد.

در همین زمان ، رئیس جمهور تأکید کرد که برخی انتقادات و محرومیت های ناعادلانه نمی تواند دولت را از مسیر اصلی منحرف کند ، یعنی خدمت به صادقانه به مردم و حل مشکلات آنها و مبارزه جدی با تحریم ها.
آقای روحانی گفت: “یكی از نشانه های كشور در مدیریت تحریم ها و تاج و تخت در عین حال تأمین نیازهای اساسی بشر به بازار است تا اجازه ندهیم كه مجازات های غیر انسانی اجازه ایجاد مشكلات و درد و رنج در زندگی روزمره اقتصادی مردم را بدهد.” این بود ، تحقق می یابد.

رئیس جمهور افزود: در چنین شرایط استثنایی ، مقامات اقتصادی کشور از نزدیک وضعیت را رصد می کنند و کالاها و ملزومات اساسی زندگی را تأمین می کنند تا ما از کمبود کالا رنج نبریم و مردم رنج نبرند.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها ، حتی کشورهای توسعه یافته ، مردم همزمان با شیوع کرونا ، مردم در بازارها و مغازه ها سیل می زدند ، اما در ایران چنین نبود. وی گفت: “این نشانه موفقیت مقامات و تلاش جهادی ها برای اداره اقتصادی است.” یک مهمانی است

وی گفت: “مهمترین چیزی که مردم ، متخصصان و اقتصاددانان باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که در شرایط دشوار و بی سابقه ، حداکثر مجازات ها و شیوع یک بیماری خطرناک مانند تاج از عوارض و فشارهای اقتصادی است.” این واقعیت که برخی می خواهند به دولت و مقاماتی که این معضل را مدیریت می کنند حمله کنند و با یک رویکرد صرفاً سیاسی و بالا بردن انتظارات عمومی از این کار دشوار عبور کنند ، نه تنها ناعادلانه بلکه حتی برخلاف عقیده صرفاً سیاسی است. این به نفع کشور و جامعه است.

آقای روحانی ، تهیه داروهای ضروری و اساسی به مردم و بیماران را با ارزش و ستودنی برای تلاش های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی در شرایط دشوار فعلی توصیف کرد و افزود: گسترش یافت ، مردم فراهم شدند
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تحریم ها برای تأمین ارز فراهم کند تا هزینه نیازهای اساسی بشر را افزایش دهد ، گفت: نظارت به موقع از سوی مسئولان و اقدامات می تواند امید به ثبات معتبر داشته باشد.

آقای روحانی با اشاره به لزوم حاکمیت در بازار سرمایه و تأمین ارز مورد نیاز برای تأمین نیازهای کشور تا پایان سال به عنوان یکی از اولویت های اقتصادی کشور ، گفت: “مسئولان سیاست خارجی و بانک مرکزی در تلاشند تا ارز خارجی را از طریق رایزنی های چند جانبه دریافت کنند.” ایران را در کشورهای دیگر آزاد کنید تا از بازار ارز کشور در برابر التهاب محافظت کنید.

دکمه بازگشت به بالا