مدت نگهداری پیاز سرخ شده در یخچال

برخی افراد پیاز داغ را منجمد می کنند. برای صرفه جویی در زمان اما باید اصول و روش های نگهداری مناسب را بدانید. این کار برای جلوگیری از خراب شدن پیاز سرخ شده در طولانی مدت است.

برای تهیه پیاز داغ باید از پیاز سالم و مرغوب استفاده کرد اگر داخل پیاز خیس است و بوی بد می دهد از آن استفاده نکنید چون بعد از مدتی داغ می شود. برای خرید پیاز داغ آماده با ترش واش گیلان همراه باشید.

پیاز را خرد کرده و بجوشانید

پیاز را به اندازه دلخواه خرد کنید. به مقدار لازم آب را در قابلمه بجوشانید. پیازهای خرد شده را چند دقیقه در آب جوش قرار دهید تا کمی نرم شوند. پیاز را در آبکش بریزید و روی آن آب سرد بریزید.

پیاز خشک

بعد از گرفتن آب پیاز، آن را روی یک حوله آشپزخانه تمیز پهن کنید تا کاملا خشک شود. یک ماهیتابه یا ماهیتابه بزرگ نچسب را روی حرارت قرار دهید و پس از داغ شدن، روغن کافی برای سرخ شدن در آن بریزید. پیاز به دلیل جوشیدن زیاد روغن جذب نمی کند ولی روغن کم نمی شود، پیاز داغ خوب بود. اجازه دهید روغن داغ شود.

نحوه نگهداری پیاز داغ در خانه

پیاز را سرخ کنید

مقداری پیاز را با نمک و زردچوبه تفت دهید. پس از آماده شدن آن را در اسرع وقت از روغن خارج کنید تا نسوزد. پیازهای سرخ شده را در آبکش فلزی یا دستمال کاغذی آبکش کنید تا روغن آن گرفته شود. می توانید این پیاز را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. پیاز را باید در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

ظرف مناسب برای انجماد

اگر می خواهید پیاز را در فریزر منجمد کنید، حتما از کیسه زیپی استفاده کنید و با نی هوا دهید. همانطور که گفتیم برای چیپس پیاز داغ است. اگر می خواهید پیاز داغ قهوه ای و چسبنده باشد و برای سوپ پاستا مناسب باشد، لازم نیست ابتدا آنها را بجوشانید، بلکه ابتدا پیازها را با نمک سبک و بدون روغن تفت دهید. اضافه کردن روغن. برای این نوع پیاز داغ نیازی به استفاده از روغن نیست.

پیاز سرخ شده را در یخچال نگهداری کنید

اگر می خواهید پیاز را برای مدت کوتاه 2 تا 3 روزه استفاده کنید، می توانید آن را در ظرف درب دار گذاشته و در یخچال نگهداری کنید. اما این روش برای نگهداری طولانی مدت توصیه نمی شود. اگر پیاز داغ را در یخچال نگهداری کنید، سم و باکتری های موجود در آن به دلیل حرارت کمی که هنگام گرم شدن به آن وارد می شود، از بین نمی روند. بنابراین توصیه می شود پیاز را در یخچال نگهداری نکنید.

پیاز سرخ شده را در فریزر نگهداری کنید

ماندگاری پیاز سرخ شده در یخچال 3 تا 6 ماه است. اما توجه داشته باشید: مدت زمانی که به شما پیشنهاد می کنیم 6 هفته است زیرا تا پایان این مدت بو و طعم پیاز به خوبی حفظ شده و از بروز آلودگی و میکروب نیز جلوگیری می شود.

ارزش غذایی پیاز سرخ شده.

پختن و سرخ کردن پیاز ارزش غذایی آن را کاهش می دهد. پیاز خام منبع خوبی از ویتامین های C و B است که برای سیستم ایمنی بدن مفید است. اما انواع سرخ شده این ویتامین را از دست می دهند. برای اطلاع از خرید پیاز سرخ شده مجلسی با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا