عمومی

ما و منفورترین چهره محیط زیستی جهان

من در آن زمان بسیار عصبانی بودم. من نمی توانستم بپذیرم که زیست شناس می خواهد به عنوان ترامپ مشهور شود – یکی از بدترین افراد در تاریخ ، حداقل از نظر زیست محیطی.

من اخیراً در مورد هتلی در جاده شمچک نوشتم که این ساختمان در اینجا یک تخته سنگ بد است. یک مخاطب خصوصی برای من نوشت که شما گیاه شناسی و معماری را نمی فهمید. من گفتم من معماری را نمی فهمم ، شما درست می گویید ، اما از نظر گیاه شناسی ، فضای سبز این هتل هیچ ارتباطی با طبیعت شمشک ندارد. دو روز پیش ، وقتی پیشگویی کردم که احتمالاً بایدن پیروز خواهد شد ، و خواهان برکناری همه دیکتاتورها از طریق صندوق های رأی بودیم ، همان شخص کثیف و تا آنجا که می توانست برده من بود. رژیمم را خوردم و ….
خانه ما به تازگی با تعمیر شیر تعمیر شده است. تلویزیون روشن شد و در مورد پیروزی ترامپ صحبت می کرد ، او گفت صبر کنید ، رئیس جمهور باید ترامپ باشد. وی گفت: بی بی سی به دلیل مخالفت با ترامپ ، اطلاعات نادرستی ارائه داده است.

من از جانب جامعه ای احساس می كنم كه مردم آن بسیار حمایت كننده تر از آمریکایی ها هستند. من به دنبال این واقعیت اصلی نیستم که یکی از منفورترین بازیگران سیاسی در تاریخ امروز جهان بیشترین طرفداران را در ایران به عنوان یک کشور ضد آمریکایی داشته باشد (البته از نظر دولت).
این دقیقاً مشکل امروز ماست.
ریشه های ترامپیسم در ایران ریشه دارد. اندیشه ای که هدف دستگاه را توجیه می کند. با تصور اینکه باید پول در بیاورید ، باید هر کاری انجام دهید. این احساسات را از بین برد ، زندگی مردم را از سر گرفت ، همه ملتها را به رنج واداشت. مگر اینکه آنچه را که در زندگی روزمره خود انجام می دهیم انجام دهیم. آلودگی هوا ، ترافیک کشنده ، آتش سوزی جنگل ها ، مرگ رودخانه ها ، استخراج بی رویه معادن ، فروش اسناد ، کلاهبرداری علمی و تولید مقاله ، قتل های اخلاقی و غذا خوردن بی رویه ، شرم آورترین آنها صرفه جویی در هزینه های جمع شده برای خیریه نیست. صدها انسان بی شرمانه و بی شرمانه در چنین جامعه ای مجبورند ترامپ را دوست داشته باشند.
وقتی قلبشان نمی سوزد ، اوضاع بدتر می شود و این افراد سودجو ثروتمند می شوند. اما وقتی دلار گران شد ، چه چیزی ثروتمند شد. خانه ها و املاک گران شدند و ثروتمندتر شدند. چرا آنها نباید از ترامپ حمایت کنند؟ آنها فقط خوشحال بودند که ترامپ می تواند همه چیز را کنار هم قرار دهد. بله ، زنده باد D. ترامپ ، مرگ بر ما.
* استاد گیاه شناسی در دانشگاه تهران

* منتشر شده در کانال تلگرامی نویسنده. ۱۷ آبان ۱۳۹۹

دکمه بازگشت به بالا