سلامت و دانش

لزوم پرهیز از شتابزدگی در بازگشایی مدارس و اصناف

رئیس ستاد رزمی کرونا تهران در مورد وضعیت شکننده تهران در برابر ویروس کرونا گفت: “ما باید از عجله در بازسازی مدارس و اصناف خودداری کنیم.”

به گزارش ترندونی ، علیرضا زالی وی در جلسه ستاد مقابله با تاج کرونا در تهران گفت: وضعیت استان تهران به دلیل پیچیدگی از نظر اقدامات متقابل کرونا نسبتاً بی ثبات است. بر این اساس ، با همکاری استاندار تهران ، پیشنهادی برای رنگ آمیزی وضعیت تاج در تهران به عنوان نسخه جداگانه ارائه شد که امیدواریم مطابق با این پیشنهاد پیگیری شود.

وی افزود: ما نباید از شرایط موجود راضی باشیم. طبق آخرین ارزیابی از وضعیت شهرهای استان تهران ، بیشتر شهرها زرد بودند اما فرمانداران باید شرایط هر شهر را به دقت بررسی و گزارش ها و تحلیل های خود را به صورت هفتگی ارائه دهند. در صورت مشاهده تغییر در آمار ، حتی با اندکی شیب ، به خصوص در موارد سرپایی و افزایش نتایج مثبت PCR ، آن را به سرعت گزارش دهید.

زالی ادامه داد: در مورد طرح شهیدو سلیمانی هماهنگی و هم افزایی خوبی وجود دارد اما باید مراقب باشیم با اجرای این طرح از تعداد کشته ها کاسته نشود.

وی تأكید كرد: “نگاه فنی ما در زمینه گشایش مدارس پرهیز از عجله است. حتی هنگام باز كردن كلاس های اول و دوم نیز نباید عجولانه عمل كنیم.” بدون شک این نوسازی در مدل حمل و نقل شهری تأثیرگذار خواهد بود و تهران به دلیل آلودگی هوا مجبور است به فکر اقدامات متفاوتی نسبت به سایر شهرها باشد. بنابراین ، در تهران این کار باید بلافاصله و با دقت انجام شود.

رئیس ستاد نظارت بر تاج تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد ازسرگیری اصناف نیز گفت: برخی از اصناف مدت طولانی فعالیت اقتصادی نداشته و ممکن است در زمان از سرگیری عجله داشته باشند. بنابراین ، برای اینکه با چالش های جدی روبرو نشوید ، نظارت دقیق نیاز است و پروتکل های بهداشتی باید از سر گرفته شوند و فرآیند از سر گرفته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا