اقتصادی

تشدید بازرسی اصناف در ایام پایانی سال

رئیس اتاق اصناف ایران از اجرای طرح تشدید کنترل و بازرسی اتاق اصناف در پایان سال خبر داد.

به گزارش ترندونی، سعید ممبینی در سیزدهمین جلسه هیات مدیره هفتمین دوره اتاق اصناف ایران، در خصوص اجرای ایام پایانی سال و برنامه کنترل و تشدید بازرسی از کاخ صحبت کرد. اصناف گفت: برای کنترل قیمت‌ها و تشدید بازرسی‌ها، تمامی اتاق‌های اصناف کشور در دستور کار قرار دارند و بازرسان و اتحادیه‌ها در کنار سایر واحدها، نظارت بر قیمت و کنترل بازار را بر عهده دارند. همچنین با اقدامات دولت برای کاهش تورم بازار، قیمت برخی از کالاها مانند مرغ و برنج وارداتی و ایرانی کاهش یافته و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر لزوم تزریق سه دوز واکسن به روسای اتحادیه ها و کارگران صنفی خاطرنشان کرد: تشکل هایی که در سال گذشته با همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا برای واکسیناسیون اصناف شاهد بودیم. کارگران آنها در سامانه ثبت نام کرده و از ادامه فعالیت اتحادیه های واکسینه نشده جلوگیری می شود. بنابراین برای جلوگیری از محدودیت های صنفی، تمامی اتحادیه ها باید با تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، ثبت نام در سامانه ایران من، کد QR دریافت و در محل قابل رویت اتحادیه نصب کنند. واحدها

ممبینی افزود: یکی از دغدغه های جامعه اصناف در پایان سال بحث نمایشگاه های مستقیم بود که به دلیل نبود کالاها و تولیدکنندگان نامرغوب به سمت مصرف کننده و تجارت منتهی نشد. «با همکاری وزارت صمت فروش فوق العاده ای در قالب یک پروژه نمایشگاهی به وسعت ایران برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص لایحه بودجه 1401 نیز تاکید کرد: لایحه بودجه 1401 موضوع طرح به مجلس و احکام مؤثر در تبصره ماده 100 و موارد دیگر بوده است که رونوشت آن به تمام استان ها ارسال شده و با مشورت نمایندگان استانی نیاز به همکاری و مساعدت اتاق اصناف ایران دارد.

پنج بودجه ملی تجارت مجازی، آسانسور و پله برقی، سوخت جایگزین LNG و صنایع وابسته، گاز پزشکی و صنعتی و فروشگاه های زنجیره ای نیز در پایان جلسه رای گیری و با اکثریت آرا مورد حمایت قرار گرفت. اعضای اتاق اصناف ایران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا