حوادث و رویدادها

فرار ابر‌ها از ایران از شایعه تا واقعیت/ توضیح سازمان هواشناسی

آفتاب‌‌نیوز :

در تازه‌ترین مورد هم انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان «فرار ابر‌ها از ایران» حسابی فراگیر شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

آنچه در این فیلم به نمایش درآمده است، رسیدن ابر‌های بارشی از سمت ترکیه به مرز‌های ایران و تغییر جهت ناگهانی‌شان است که از آن با عنوان فرار از ایران یاد شده است و در فضای مجازی در این مدت بازدید بسیار زیادی داشته و موضوع گفتگو‌های متعددی هم شده است.

سروصدای بسیاری که این موضوع در چند وقت اخیر به پا کرده است، عاملی شد تا رییس سازمان هواشناسی کشور هم به آن واکنش نشان دهد. سحر تاجبخش در گفت‌وگویی که با رکنا داشته است، فرار ابر‌ها از ایران و آنچه در این فیلم به نمایش درآمده را تکذیب کرده است.

تاجبخش با تاکید بر اینکه الگو‌های بارش مناطق با یکدیگر متفاوت است، بیان کرده است: «در حال حاضر غرب کشور بارش برف داشتیم. ابر‌ها تابع سیستم‌های جوی هستند، سامانه ابر‌هایی که از مدیترانه نشات می‌گیرند روی ترکیه، عراق و ایران می‌آید. یکسری ابر هستند که در سامانه بالاتر شکل می‌گیرند و اصلاً روی ایران نمی‌آیند، هر قدر هم که با ترکیه هم مرز باشیم، ولی هر تغییر آب هوایی که روی ترکیه باشد نمی‌تواند روی ایران بنشیند.»

به گفته رییس سازمان هواشناسی کشور شرایط توپوگرافیبا دو کشور ایران و ترکیه با هم متفاوت است. او همچنین با اشاره به تفاوت میزان بارندگی دو کشور گفت: «ترکیه دو دریا در شمال و جنوب دارد و میزان بارندگیش در سال۵۰۰ میلی‌متر است در حالی که میزان بارندگی در ایران حدود ۲۰۰ میلی‌متر است.»

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا