عمومی

چالش های جدی در حوزه آب شرب داریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی که در طبس و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برخی از مشکلات و مسائل در حوزه انتخابیه نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان با بیان اینکه به برکت دولت انقلابی در نقطه نقطه استان شاهد کار تلاش و پیشرفت هستیم، یادآور شد: در حوزه راه علی رغم اینکه عقب ماندگی‌های فراوانی داریم در بحث بهسازی، دوبانده سازی و آسفالت و روکش و راه‌های روستایی و در موضوع قیر رایگان شاهد اقدامات مؤثری بوده‌ایم.

نصیرایی افزود: اعتبارات خوبی برای حوزه راه‌های حوزه انتخابیه گذاشته شده و در بحث مسکن در تمام چهار شهرستان حوزه انتخابیه همه قطعات ویلایی و ۲۰۰ متری واگذار می‌شود که به برکت مجلس انقلابی است.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های توسعه کشور، تولید و اشتعال و بحث جمعیت بوده که طرح جمعیتی آغاز شده در طبس تنها ۴۶ قطعه زمین واگذار به افراد مشمول طرح شده است.

نصیرایی اظهار کرد: در حوزه آب که دغدغه امروز و فردای ما است اعتبارات خوبی گذاشته شده و به طور جد انتقال آب از دریا در دستور کار است.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه گفت: در مسئله گاز در خراسان جنوبی روستای بالای ۲۰ خانوار نداریم که گاز شهری نداشته باشند و بیش از ۹۹ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند.

نصیرایی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود مسئله آب است و دچار تنش‌های جدی حتی برای تأمین آب شرب هستیم.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح شبکه آب افزود: ۴۳ درصد آب شرب به دلیل فرسودگی هدر می‌رود.

نماینده مردم طبس، فردوس. سرایان و بشرویه گفت: در بحث راه‌های خراسان جنوبی اعتبارات چند برابر شده اما با توجه به افزایش هزینه‌ها باید بتوانیم اعتبارات مورد نیاز این بخش را تأمین کنیم.

نصیرایی یادآور شد: بخش مهمی از اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت توزیع می‌شود حال ما به عنوان نمایندگان مجلس در گوشه کویر چه بگوییم که این امور سبب مهاجرت جوانان شده است.

وی یادآور شد: توجه به این موضوع در برنامه هفتم توسعه و همچنین تفکیک حوزه انتخابیه می‌تواند کمک به توسعه این منطقه کند.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه گفت: برای برنامه هفتم توسعه با نگاه محرومیت زدایی درخواست داریم به ظرفیت معادن توجه شود.

دکمه بازگشت به بالا