اقتصادی

عدم تخصیص ارز به واردات موبایل در آینده تبعات نامطلوبی دارد

ترندونی/ خراسان رضوی رئیس اتحادیه خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: در سه ماه گذشته ارزی به واردکنندگان گوشی تلفن همراه تعلق نگرفته است. عدم تخصیص ارز برای واردات تلفن همراه در آینده عواقب ناخواسته و نگران کننده ای خواهد داشت. در صورت تداوم این رویه در آینده در بازار تلفن همراه با کمبود عرضه مواجه خواهیم شد.

احسان الدین تقی زاده در گفت وگو با ترندونی، درباره وضعیت عرضه و تقاضا در بازار ارتباطات سیار اظهار کرد: پس از لغو ارز 4200 تومانی برای بسیاری از کالاها از جمله تلفن همراه، قیمت کالاها در بازار ارتباطات سیار افزایش یافت. بازار موبایل از نظر عرضه مشکلی ندارد اما از نظر تقاضا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم وضعیت خوبی ندارد. نوسانات نرخ ارز نیز رونق بازار موبایل را کاهش داده است.

وی افزود: به عنوان مثال سفارشات آیفون ثبت می شود اما ارز تخصیص نمی یابد. بنابراین این محصول به صورت مسافری وارد کشور می شود. به همین دلیل خدمات پس از فروش این گوشی ها در کشور وجود ندارد. یکی از بزرگترین نگرانی های مصرف کنندگان عدم امکان ارائه خدمات گارانتی و همچنین عدم کنترل استانداردهای لازم واردات این محصول می باشد.

رئیس اتحادیه خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: برای واردات آیفون که قبلا با ارز نیمه ارزی انجام می شد و اکنون مسافران با ارز آزاد انجام می دهند، عدم توزیع ارز نیز وجود دارد. منجر به افزایش قیمت این محصول شد.

تقی زاده با نگرانی از آینده بازار تلفن همراه گفت: در حال حاضر واحدهای فروش تلفن همراه اقدام به فروش گوشی هایی می کنند که از گذشته برای ارز در نظر گرفته شده و وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا مشکل واردات گوشی را حل کنیم و روند کار را آسان کنیم و امیدواریم صنعت تلفن همراه بهبود یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا