اقتصادی

عایق‌های حرارتی سرامیکی کوره‌های داغ و لنت ترمز جایگزین نمونه وارداتی شد

محققان شرکت دانش توانسته اند الیاف سرامیکی را به عنوان عایق حرارتی برای استفاده در صنایع فولاد و پتروشیمی تولید کنند که به دلیل محدودیت در واردات محصولات با تکنولوژی بالا ، می تواند نیازهای کشور را برآورده کند.

علیرضا مصلحتی ، رئیس فروش شرکت دانش ، با ترندونی مصاحبه می کند وی از الیاف سرامیک به عنوان یکی از محصولات این شرکت نام برد و گفت: الیاف سرامیک از سیلیکات آلومینیوم ساخته می شوند که بیشتر به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود.

وی افزود: از این نوع الیاف در برخی از محصولات این شرکت مانند عایق صوتی استفاده شده است اما هزینه بالای استفاده از این الیاف به عنوان عایق صدا مقرون به صرفه نیست.

باید تأکید کرد که این الیاف بیشتر به عنوان عایق حرارتی در صنعت و همچنین در ساخت تجهیزات و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند: آنها در ساخت لوازم خانگی مانند بسته بندی و گاز بیشتر از شرکت ها و کارخانه های تولید فولاد و پتروشیمی ها استفاده می شوند.

وی با تأکید بر اینکه صنعت از این الیاف برای فرآیندهای انتقال حرارت استفاده می کند ، خاطرنشان کرد: این الیاف در صنایع آهن و فولاد ، نفت و پتروشیمی به عنوان عایق تمیز کردن دیگهای بخار ، مراکز حرارتی ، پایه های کاتالیزور و اجزای فیلتر استفاده می شود. گاز داغ ، صنعت کاشی و سرامیک ، صنایع شیمیایی ، صنعت حمل و نقل به عنوان عایق صوتی و حرارتی در بدنه ها ، لنت ترمز و سیستم اگزوز و مهندسی عمومی به عنوان عایق صدا توربین گاز ، عایق صدای موتور دیزل و عایق لوله دمای انعطاف پذیر مورد استفاده در بالا.

مصلحتی با بیان اینکه این محصول از سال 1983 تولید شده است ، اظهار داشت: این محصول از نظر کیفیت معادل نمونه های وارداتی است و به دلیل نبود شرایط ارزی و فرصت های واردات ، این محصولات تولید داخل نیازهای داخلی را برآورده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا