اقتصادی

کاهش ۴۵ درصدی مصرف انرژی در صنایع با پتوهای عایق حرارت

پتوهای عایق حرارتی یک شرکت فناوری با استفاده از سیلیس می تواند مصرف انرژی در پالایشگاه ها و صنایع را تا 45 درصد کاهش دهد ، در حالی که دارای مقاومت بالا تا 1100 درجه سانتی گراد برای مدت طولانی است.

به گزارش ترندونی ، عایق های نانوساختار نسل جدیدی از عایق های حرارتی هستند که با کمک نانوتکنولوژی وارد عرصه رقابت با عایق های حرارتی معمولی شده اند.

عایق های نانوساختار از مواد جامد با تخلخل بسیار بالا تشکیل شده اند و به دلیل وجود نانوساختار در این محصول ، این نوع مواد در کنار هم خواص متفاوتی دارند که همین امر باعث بازده بالای این محصولات شده است.

این نوع عایق در حال حاضر مورد توجه و استقبال بسیاری از صنایع مانند ساختمان سازی و نفت است و در حال حاضر در بسیاری از صنایع بزرگ به مقدار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق ها به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند. مقره هایی با حباب هوا در ساختار که ضریب انتقال حرارت را کاهش می دهند و مقره هایی که گرما را منعکس می کنند.

یک عامل مهم در انتخاب عایق ها مقاومت حرارتی آنها است. هرچه مقاومت (R) بیشتر باشد ، عایق حرارتی کمتر است. بنابراین ، به جای ضخامت عایق ها ، باید مقاومت حرارتی آنها را مقایسه کرد.

یکی از مهمترین خواص آئروژل های سیلیس خواص عایق آنها در برابر انتقال حرارت رساناها است ، بنابراین هدایت حرارتی پایین آنها به عنوان پارامتر ارجح در نظر گرفته می شود.

بیش از 50 درصد از بازار آئروژل به عایق های حرارتی اختصاص دارد و انتظار می رود که در آینده بزرگترین بازار مصرف کننده ایرجل ها باشد.

مطالعات نشان می دهد که آئروژل ها روی بسترهای مخصوصی قرار می گیرند که از استحکام مکانیکی خوبی برخوردارند و به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهمترین قسمتهای استفاده از ژلهای هوا به عنوان عایق حرارتی ، بستر مناسب برای پوشش است.

بر این اساس ، یکی از شرکت های فناوری پتوهای عایق حرارتی حاوی آئروژل سیلیس را تولید و به فروش رساند. این پتو حرارتی در صنایع مختلف مانند پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین عایق های وارداتی در صنایع شده است.

این عایق ضخامت 6-10 میلی متر می تواند مصرف انرژی را تا 45 درصد کاهش دهد. عایق موجود در دمای 1100 درجه سانتیگراد کمتر از نیم ساعت طول می کشد که در آتش سوزی فاجعه بار است. این عایق می تواند چندین ساعت در دمای 1100 درجه سانتیگراد دوام بیاورد.

مزیت دیگر این فناوری کاهش نویز است ، در واقع این عایق حرارتی عملکرد عایق صدا نیز دارد. این شرکت این عایق ها را به مدت 50 سال ضمانت می کند و در مقایسه با عایق های بلند مدت معمولی ، کاملاً اقتصادی هستند.

به گفته ستاد نانو ، جلوگیری از انتقال حرارت توسط اشعه ، دود یا آلاینده های شیمیایی به دلیل قرار گرفتن در معرض مستقیم شعله ، انعطاف پذیری ، سهولت استفاده ، آبگریز و نفوذپذیری بخار آب بسیار کمتر از یک محصول خارجی هزینه دارد و می تواند در حمل و نقل هوایی ، حمل و نقل ، تجهیزات صنعتی ، تولید برق و صنعت ساختمان یکی از مزایای این محصول است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا