اقتصادی

مردم و دولت در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارند

یکی از اعضای کمیسیون انرژی شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه ریزی برای بهینه سازی مصرف گاز، آب و سوخت یکی از اولویت های امروز کشور است، بنابراین باید هم از سوی مردم و هم از سوی دولت گام هایی در این راستا برداشته شود.

منصور شکراللهی در گفت وگو با ترندونی، با اشاره به احتمال قطع گاز صنعتی و اعمال محدودیت های بیشتر برای نیروگاه ها از سوی شرکت ملی گاز، گفت: بارها درباره عدم تعادل گاز در کشور به ما هشدار داده شده است. ما در چنین شرایطی هستیم با مشکل مواجه هستیم. اول از همه مردم باید در مصرف صرفه جویی کنند، زیرا امروزه مصرف گاز خانوارها بیشتر از صنایع است. متأسفانه در برخی مناطق که نیاز واقعی به این مناطق وجود نداشت، گاز مصرف نکردیم.

این عضو کمیسیون انرژی سما در ادامه فرهنگ استفاده صحیح از گاز را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در کشور محور تولید صنعت است و باید منابع انرژی به این حوزه اختصاص یابد. قطعی گاز پارسال مشکلاتی را برای برخی صنایع کشور ایجاد کرده است که به نظر من باید در این زمینه فرهنگ سازی شود تا مردم به مصرف پایبند باشند.

نماینده مردم کهنوج در شورای اسلامی تصریح کرد: امروز حتی با بحث آب هم مواجه بودیم و یا در صورت ادامه این روند در بحث سوخت با مشکل مواجه خواهیم شد. اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است مجبور به واردات بنزین شویم و تاکنون فقط بنزین در داخل تولید کرده ایم بنابراین فرهنگ سازی در صرفه جویی در مصرف بسیار مهم است.

یکی از چالش های اصلی کشور بحث سوخت است

شکراللهی تاکید کرد: از سوی دیگر استانداردسازی سازه ها و دستگاه ها نقش مهمی در بهینه سازی مصرف سوخت دارد، هم استانداردسازی شبکه و هم رعایت استانداردهای اولیه در ساخت منازل از موضوعات مهم در راستای کاهش اتلاف انرژی است. متاسفانه برخی سازه ها اصلا استانداردها را رعایت نمی کنند. امروزه برخی از روستاها از دهه 60 لوله کشی آب دارند که در صورت نیاز به تعمیر و نوسازی این شبکه ها.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: امروز بحث بهینه سازی مصرف گاز، آب و سوخت برای کشور بسیار مهم است. هم مردم، هم دولت و هم وزارتخانه های مربوطه باید در این زمینه گام های جدی بردارند تا در آینده با مشکلات جدی مواجه نشویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا