طرح ملی اعتلا به دنبال عملیاتی کردن شبکه ملی جهادگران تبیین

یداللهی‌اصلان مطرح کرد؛

طرح ملی اعتلا به دنبال عملیاتی کردن شبکه ملی جهادگران تبیین
طرح ملی اعتلا به دنبال عملیاتی کردن شبکه ملی جهادگران تبیین

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدوارم با غنابخشی طرح ملی اعتلا بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده برسیم تا در نهایت شبکه ملی جهادگران تبیین را عملیاتی کرده و به تحقق فرمان جهاد تبیین کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل یداللهی‌اصلان، مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خانه گفت‌وگو دانشگاه در همایش «طرح ملی اعتلا» که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار کرد: بهمن سال ۱۴۰۱ دستورالعمل طرح ملی اعتلا (دوره تعالی‌بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد) با تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی به استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: طرح اعتلا طرحی است که بر اساس مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده و در سال گذشته حدود ۸ هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله استانی و منطقه‌ای این طرح شرکت کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای تحقق، اجرایی‌سازی و عملیاتی کردن منویات، فرمان‌ها و رهنمود‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی و تأکید مکرر ایشان مبنی بر «جهاد تبیین به مثابه یک فریضه قطعی و فوری» «طرح ملی اعتلا» دوره تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، استادان، دانشجویان دکتری و کارکنان واحد‌های دانشگاهی و در راستای شبکه‌سازی اجتماعی، بصیرت‌افزایی انقلابی و توانمندسازی حرفه‌ای برای لبیک به فرمان جهاد تبیین در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور برگزار شد.

یداللهی‌اصلان درباره اهداف برگزاری طرح ملی اعتلا نیز توضیح داد: تعمیق مبانی معرفتی و افزایش بصیرت انقلابی، دانش سیاسی و اجتماعی استادان، کارمندان و ارتقای سرمایه اجتماعی نظام اسلامی با تقویت و تعالی مرجعیت علمی و اجتماعی دانشگاهیان ازجمله اهداف برگزاری این رویداد است. تقویت و تحکیم سازمان جهاد تبیین مورد تأکید مکرر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، شبکه‌سازی هم‌افزا در چارچوب سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و تحول فرهنگی دانشگاهیان از اهداف دیگری بوده که در این طرح پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود. مخاطبان دوره طرح ملی اعتلا، استادان، کارمندان، مسئولان دانشگاه آزاد و دانشجویان دکتری هستند که به‌صورت کارگاهی و هم‌اندیشی و همایش و سخنرانی در این طرح مشارکت دارند. توصیه مؤکد شده که در راستای ارتقای ارتباطات اجتماعی دانشگاه و نیز بهره‌گیری از ظرفیت علمی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی از حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای همانند نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، استانداران، فرماندهان سپاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استانی به نحو مقتضی و متناسب با سرفصل‌های تعیین‌شده، استفاده شود.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: دوره‌ها به نحوی برگزار می‌شوند که نتیجه آن با ارتقای سرمایه اجتماعی نظام اسلامی به تقویت و تعالی مرجعیت فکری و اجتماعی دانشگاهیان منتهی شده که شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها با شناخت دقیق نظام سلطه و رفتارشناسی دشمنان نظام اسلامی از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، دفاع عقلانی کرده و به نقد عالمانه مکاتب الحادی و التقاطی و جهاد تبیین در سطوح گوناگون اقدام کنند.

یداللهی‌اصلان اضافه کرد: محتوا و سرفصل‌های دروس، منطبق بر سرفصل‌های مصوب ستاد راهبری و کمیته علمی طرح ملی اعتلا و مبتنی بر مصوبات شورای اسلامی شدن دانشگاه‌هاست. ترتیبی اتخاذشده که شرکت‌کنندگان در دوره‌ها از دستاورد‌های علمی، فرهنگی، صنعتی و… مرتبط با اقتضائات دانشگاهی و رشته‌های تخصصی بازدید کرده و در تور‌های علمی شرکت کنند و همزمان متناسب با اقتضائات و نظام مسائل کشور، برای شرکت‌کنندگان گعده‌ها و نشست‌های مسئله محور با عنوان«دانشگاه؛ خانه گفت‌وگو» برگزار می‌شود.

وی تبیین کرد: امیدوارم با استمرار، انسجام و نیز غنابخشی این دوره‌های فاخر، بتوانیم به اهداف ذکرشده برسیم و در نهایت شبکه ملی جهادگران تبیین را عملیاتی کرده و به تحقق فرمان جهاد تبیین، کمک کنیم.

به گزاش آنا، در ادامه اعضای شرکت‌کننده در طرح ملی اعتلا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مباحث مطرح‌شده در طرح و امور ساری و جاری دانشگاه پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا