اقتصادی

شرط اول و اصلی واگذاری سهام‌ خودروسازان؛ اهلیت خریداران

وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به بررسی‌ها و طرح‌های واگذاری سهام خودروسازان دو کشور، این موضوع را در تهیه سندی مبنی بر صلاحیت، مهارت، شایستگی و تعهد اعلام کرد. خریداران این سهام به عنوان مهمترین شرط در نظر گرفته خواهند شد.

به گزارش ترندونی، روز گذشته (شنبه) سیدرضا فاطمی امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) میزبان انجمن تخصصی تولید قطعات همگن و صنعت پیشرانه به نمایندگی از سازمان (وزارت صنعت، معدن و تجارت) بود.

وی با تاکید بر اینکه فرصت خرید، کلید و پیش نیاز واگذاری دو سهم ایران در خودرو و سایپا است، خاطرنشان کرد: برنامه دو ساله صنعت خودرو که از سال 1400 آغاز شد، در دست بررسی بود. شهریورماه و اطمینان داریم با حمایت و همکاری وزارت صمت، خودروسازی، قطعه سازان و سایر صنایع مرتبط به جایگاه قابل قبولی در این زمینه دست خواهیم یافت.

مدیریت شرایط بحرانی صنعت خودرو در ماه های اخیر

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی از تحولات مثبت در رفع کاستی ها و ضعف های صنعت خودرو کشور گفت: وضعیت بحرانی صنعت خودرو در ماه های اخیر مدیریت شده و دستاوردهای زیادی داشته است. . شرایط بهتر این در حالی است که گردش مالی دو خودروساز بزرگ کشور بسیار نزدیک به هدف است. این امر می تواند نقطه امیدی برای اجرای برنامه دو ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صنعت خودرو باشد.

فاطمی امین یادآور شد: چندی پیش در تشریح برنامه های وزارت صمت برای صنعت خودرو، بر افزایش تولید تاکید شد و اعلام شد که قیمت تمام شده خودرو را نیز با نرخ ثابت کاهش خواهیم داد. یعنی قیمت تمام شده تولید خودرو در کشور 15 درصد کمتر از افزایش تورم خواهد بود، اما این صحبت درست درک نشده است و گاهی برایمان سوال پیش می آید که کاهش 15 درصدی قیمت خودرو چه شد؟!

تلاش های سازنده قطعات گاهی نادیده گرفته شده است

در این جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع همگن انتقال نیرو و قطعه سازان نیز دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در خصوص وضعیت فعلی صنعت خودرو به ویژه الزامات و پیش شرط های واگذاری سهام و فروش تولید بیان کردند. برنامه ریزی برای 1.6 میلیون وسیله نقلیه در سال 1401 کردن.

از جمله مشکلاتی که قطعه سازان کشور مطرح کردند، شرایط نامناسب صنعت خودرو در جامعه و رسانه بود. به طوری که در صنعت خودرو اقدامات سازنده ای انجام می شود، اما توجه به این امر در فضای عمومی کشور و رسانه ها ضروری نیست و تنها به نقاط ضعف و کاستی اشاره می شود. این در حالی است که قطعه سازانی داریم که در شرایط تحریم سخت و کرونا حتی خانه های خود را فروخته اند تا واحدهای تولیدی خود را فعال نگه دارند و کارگر استخدام کنند.

نگرانی از واگذاری سهام خودروسازان از سوی فعالان صنعت قطعه سازی کشور نیز بیان شده است و ابراز امیدواری کرده اند که صلاحیت ها، توانایی ها و مسئولیت های خریداران سهام خودروسازان با دقت و حساسیت لازم مورد بررسی قرار گیرد.

پس از رفع چالش ها و موانع، ظرفیت تولید خودرو در کشور به بیش از 2 میلیون خواهد رسید.

در گزارش وضعیت صنعت خودرو با یادآوری آمار تولید 2 و 13 ساله خودروسازان کشور آمده است: تجهیزات خودرو در سال.

110000 میلیارد تن زیان انباشته توسط دو خودروساز بزرگ توسط 1400.

زیان انباشته دو خودروساز کشور در پایان 1400 حدود 110 هزار تومان گزارش شده است. ضررهای به این بزرگی منجر به از دست دادن قابل توجه نقدینگی و چالش بزرگی برای تولیدکنندگان بدهی های معوق شده است. دلیل اصلی این امر قیمت گذاری دستوری و غیرحرفه ای خودروها در سال های اخیر است.

همچنین بر اساس این گزارش، مطالبات تخصیص نشده زنجیره تامین خودرو از خودروسازان بالغ بر 45 هزار میلیارد تن است که حدود 15 هزار میلیارد آن سررسید است.

همچنین انجمن صنایع همگن قطعه سازی راهکارهایی را برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی کشور پیشنهاد داده است که از جمله آنها می توان به انتخاب قطعه سازان درجه یک برای هر خودرو، پرهیز از منابع موازی تامین، تامین مواد اولیه با کیفیت و کافی داخلی و در حد معقول اشاره کرد. قیمت و قرارداد قیمت های حرفه ای و مناسب و تحلیل قیمت منصفانه، پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان و حمایت از سرمایه گذاری در تجهیزات، ماشین آلات، دانش فنی و فناوری های تولید قطعات مطابق با استانداردهای روز جهانی. راه حل های پیشنهادی

الزامات و مفروضات 1.6 میلیونی نیز مورد بررسی قرار گرفت. برای طرح تولید خودرو در سال 1401. اجرا و اعلام کنید: سرمایه در گردش مورد نیاز یکی از شروط اصلی اجرای این برنامه است. علاوه بر افزایش نقدینگی، اصلاح قیمت خودروها و قطعات آن به سطح کیفی مورد انتظار و جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان، ادغام سیاست گذاری خودرویی بین مراجع مختلف، مجلس و سایر سازمان های دولتی، به عنوان مثال. تفکیک تولید هفتگی و ماهانه یکی از مواردی است که بدون آن نمی توان به برنامه ریزی های پیش بینی شده دست یافت.

٩ مسیر برنامه ریزی شده برای اطمینان از نقدینگی مورد نیاز 6.6 میلیون. برای اجرای طرح خودرو

اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات همگن نیز با ارائه راهکارهای تامین نقدینگی لازم، از تامین نقدینگی مورد نیاز برای اجرای طرح افزایش تولید خودرو در مجموع طی سال 1389 خبر دادند. 9 راه

بر این اساس صندوق های تامینی، خرید نسیه مواد اولیه، تجهیزات بانکی، واگذاری سهام و دارایی های مازاد خودروسازان، تامین مالی زنجیره ای، فروش فوری پیش فروش، افزایش سرمایه، بهره وری و تشریفات گمرکی همگی می توانند رضایت بخش باشند. صنعت خودرو در سال جاری به هدف تولید رسیده است.

در پایان شایان ذکر است عدم جدیت در اجرای پروژه های عمرانی داخلی، هشدار عدم تمرکز بر سرمایه گذاری در این حوزه، تعرفه واردات حتی ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولید، عدم رعایت قراردادهای موجود است. از دیگر مواردی بود که اعضای هیئت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی به آن اشاره کردند و از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستند اقدامات لازم برای رفع آنها را انجام دهند. وزارت صمت.لازم است قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا