اقتصادی

با صدور اجازه نهادهای بالادستی، آماده واردات خودرو هستیم/واگذاری سهام خودروسازان ظرف ۶ ماه

معاون صنعت ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای صنعت خودرو، از رویکرد این وزارتخانه در قبال واردات خودرو برای تنظیم بازار تقدیر کرد.

به گزارش ترندونی، به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، منوچهر منطقی در اعلام این موضوع خاطرنشان کرد: واردات خودرو یکی از مواردی است که تقاضای کاذب در بازار خودرو در حال کاهش است. بنابراین برای تنظیم بازار خودرو برای واردات، نگاه مثبتی به آن داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ابزار قانونی وی از جمله واردات استفاده شود، گفت: قوانین لازم برای واردات خودرو تنظیم شده است. یکی از ابزارهایی که قانونگذار در اختیار ما گذاشته واردات است و باید از این ابزار به نحو احسن استفاده کنیم، بنابراین به محض اینکه مقامات بالاتر اجازه دهند کار را انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور بر واگذاری سهام خودروسازان دولتی تاکید کرد

معاون حمل و نقل وزارت صمت همچنین درباره واگذاری سهام دولتی خودروسازان توضیح داد: یکی از محورهای هشت ماده رئیس جمهور در اشاره به وزیر صمت، واگذاری سهام دولتی شرکت های بزرگ خودروسازی و الف. دوره ای که برای آن منظور در نظر گرفته شده است. اقدامات لازم برای واگذاری سهام دولت در خودروسازان در حال انجام است.

وی افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده، همه موانع شناسایی شده و در حال رفع آنها هستیم. بنابراین در بازه زمانی مورد نظر (6 ماه) صورت خواهد گرفت.

صحبت از هدف امسال برای تولید 1.5 میلیون. منطقی گفت: در گذشته تامین قطعات با مشکل چیپس در دنیا مشکل داشت اما اکنون مشکل حل شده و خودروسازان دنیا تولید را افزایش می دهند.

معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تراشه ها و قطعات باید به صورت دقیق ارائه شود، تصریح کرد: بحث نقدینگی در این زمینه بسیار مهم است که خوشبختانه با حمایت دولت تا حدودی جبران می شود. بسته بندی خودروسازان نباید اجازه تولید خودروهای ناقص را بدهند. در تلاش هستیم تا تعداد خودروهای تولیدی و تحویل مستقیم به متقاضی را افزایش دهیم تا چیزی شبیه خودروی شکسته نداشته باشیم.

تاکید وزارت صمت بر صداقت و کاهش زمان تسویه حساب یک خودروساز با قطعه ساز

منطقی درباره پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان گفت: در اسفند سال گذشته بیش از 120 روز پرداختی به قطعه‌سازان کاهش یافت. وی گفت: با رویکرد مدیریت نقدینگی خودروسازان و با نظارت وزارت صمت، پرداختی خودروسازان به قطعه سازان به حد طبیعی می رسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا