اقتصادی

سیگار گران می‌شود – ترندونی

رئیس انجمن تولیدکنندگان دخانیات افزایش فعلی قیمت سیگار در بازار را افزایش تقاضای توزیع کنندگان عمده به دلیل انتظارات تورمی دانست و افزود: به استثنای یک شرکت ، تولیدکنندگان هنوز قیمت های جدید خود را اعمال نکرده اند.

گزارش های میدانی به افزایش قیمت سیگار در بازار اشاره دارد که محمدرضا تاجدار در مورد آن در مصاحبه با ترندونی گفت که شرکت های تولید سیگار ، به استثنای یک شرکت ، هنوز قیمتی اعمال نکرده اند ، گفت: “قیمت سیگار قیام کرد “. بازار به دلیل افزایش تقاضا توزیع کنندگان عمده. افزایش مالیات پنبه به ازای هر جعبه سیگار 500000 تومان ، قیمت هر بسته سیگار را تقریباً 1000 تومان افزایش می دهد. در این سال دستمزدها و به طور کلی هزینه های انرژی و حمل و نقل نیز 30-40 درصد افزایش می یابد.

وی استدلال کرد که انتظارات از افزایش قیمت ها نیاز به توزیع کنندگان بزرگ برای کسب سود بیشتر پس از تعیین قیمت جدید سیگار را افزایش داده است. در نتیجه ، قیمت سیگار در بازار با افزایش تقاضا اندکی افزایش یافت.

تاجدار همچنین با استناد به تصمیم مجلس برای تغییر نرخ خرید کالا از 4200 جلد به نصف ارز ، اظهار داشت: این تصمیم همچنین بر انتظارات تورمی در بازارهای مختلف از جمله سیگار تأثیر گذاشت. به طور کلی ، اجرای این مصوبه تولیدکنندگان را تحت فشار قرار می دهد.

وی همچنین اظهار داشت که هر شرکت تولید سیگار قیمت خود را برای سال جاری براساس سهم بازار ، اثرات مالیاتی ، میزان تولید و هزینه های اضافی تعیین می کند. وی افزود: “افزایش مالیات پنبه بر سیگار ، فشار بیشتری به تولیدكنندگان داخلی وارد می كند زیرا مالیات داخلی سیگار 25٪ و مالیات تولید مارك های بین المللی 15٪ افزایش می یابد.

از طرف دیگر ، به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان دخانیات ، در حال حاضر بیش از 500 نوع محصول دخانیات از 90 مارک قاچاق در بازار وجود دارد که بیش از 450 محصول در رده قیمتی مارک های ایرانی است. به عبارت دیگر ، برای قاچاق کالاهای تولید شده در بازار داخلی در نظر گرفته شده است.

پیامی را انتخاب کنید

دکمه بازگشت به بالا