اقتصادی

افزایش ۵۰درصدی قیمت تایر سواری

پس از چند هفته بحث پیرامون افزایش قیمت کارخانه های تولید لاستیک اتومبیل های مسافری ، سرانجام طبق گفته نماینده انجمن تولیدکنندگان تایر ، تصمیم برای افزایش قیمت اعلام و از چهارشنبه 19 نوامبر اجرایی می شود. بر این اساس ، با توجه به افزایش نوسانات قیمت تمام شده لاستیک های خانگی ، توافق شد که قیمت لاستیک ها 50 درصد افزایش یابد.

به گزارش ترندونی ، مدتی است که مجوز افزایش قیمت متناسب با هزینه و متناسب با سود مجاز ، در مورد قیمت لاستیک بحث شده است. در همین راستا ، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لاستیک ، روغن ، پنچر و فیلتر تهران اخیراً خاطرنشان کرد که افزایش نرخ ارز باعث می شود تولید لاستیک دیگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. قیمت درخواستی اتحادیه تولیدکنندگان تایر را افزایش دهید برای افزایش قیمت مواد اولیه ، حدود 80٪ برای تولید لاستیک اعلام کرد.

سرانجام با تصمیم مشترک سازندگان لاستیک و وزارت صمت در جلسه ای با ستاد تنظیم کنندگان بازار ، موضوع افزایش قیمت لاستیک نهایی شد و تصمیم بر این شد که در شرایط فعلی و با در نظر گرفتن حقوق مصرف کننده ، انجمن تایر استانداردها را اجرا کند.

مصطفی تنها ، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک ، در مصاحبه با ترندونی اظهار داشت: خود تولیدکنندگان تایر و البته تحت نظارت سازمان های امنیتی توافق کردند که روز دوشنبه (17 آبان) 50 درصد به قیمت رسمی تایر در جلسه مسئولان بازار و نمایندگان تولیدکنندگان تایر اضافه کنند. .

وی افزود: این افزایش قیمت فقط برای کارکردن لاستیک برای جبران افزایش هزینه های تولید است که بعضاً از 100 درصد هم بیشتر می شود. همچنین لازم به ذکر است که با این افزایش ها ، قیمت های تأیید شده هنوز بسیار از قیمت های واقعی بازار فاصله دارند و دلیل افزایش قیمت فعلی بازار نخواهد بود.

پیش از این سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه قیمت لاستیک خودروهای سواری به خود تولیدکنندگان رسیده است ، افزود: قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت لاستیک در سال 1399 تقریباً هر روز تغییر می کند. تحقیقات بورس کالا نشان می دهد که قیمت کالاها برای هفته ها در حال افزایش است و قیمت ها عملاً در حال نوسان هستند. آره در شرایط فعلی ، مدیریت تولید بسیار دشوار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا