اقتصادی

کاهش عرضه ماکارونی، طبیعی بود/مشکل، فردا رفع می‌شود

رئیس سازمان حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با افزایش قیمت گندم طبیعی است که عرضه ماکارونی در بازار کاهش پیدا کند چرا که تولیدکننده ضرر نخواهد کرد. از امروز و فردا مشکلی برای تامین ماکارونی در خرده فروشی ها وجود نخواهد داشت.

به گزارش ترندونی، عباس تابش در یکی از برنامه های تلویزیونی اظهار کرد: یارانه باید برای حمایت از مصرف کننده به مردم داده شود اما به گونه ای که برای رسیدن به جامعه هدف برنامه ریزی شود. سیاست دولت در اصلاح ساختار اقتصادی دولت، اعطای یارانه مستقیم به مردم است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر کمبود برخی کالاها مانند روغن و ماکارونی در بازار وجود داشته است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیگیر این مشکل است. با این حال، پدیده طبیعی در بازار این است که وقتی عرضه‌کننده به این نتیجه می‌رسد که فردا می‌تواند محصول خود را گران‌تر بفروشد، می‌خواهد انباشته کند.

تابش با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال تاکنون قیمت گندم را از 2700 به 12 هزار تومان افزایش داده است، گفت: بنابراین ادامه تولید با قیمت های قبلی برای تولیدکنندگان ماکارونی امکان پذیر نبود. دلیل اینکه چرا آنها مشکل عرضه داشتند. اما اکنون با اعلام قیمت‌های جدید و نامه دیروز تولیدکنندگان به شبکه توزیع و فروشگاه‌های شبکه مبنی بر آمادگی برای عرضه به میزان نیاز فروشگاه‌ها، محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

وی افزود: با افزایش قیمت گندم، اتفاقی که در بازار افتاد طبیعی بود. زیرا تولید کننده با ضرر تولید نخواهد کرد. اما با توجه به آمادگی کتبی تولیدکنندگان برای شبکه توزیع دیروز، از امروز و فردا مشکلی برای تامین ماکارونی در خرده فروشی ها وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر و پیش از اعلام قیمت جدید و اعلام گمانه زنی ها مبنی بر افزایش شدید ماکارونی، برخی از فروشگاه های زنجیره ای ماکارونی محدودیت های فروش را اعمال کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا