ورزش و تندرستی

سال ۱۴۰۲ را با قهرمانی آغاز کردیم/ فدراسیون فوتبال حمایتی نمی‌کند

به گزارش شفاف، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران چندی پیش با پیروزی ۶ بر صفر مقابل ژاپن به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت. سید مهدی میرجلیلی، دروازه‌بان ۲۳ ساله کشورمان، عنوان بهترین دروازه بان این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

به بهانه نوروز ۱۴۰۲ با میرجلیلی گفتگویی کردیم که از نظر خواهیم گذراند.   

چطور وارد ورزش فوتبال ساحلی شدید؟  

من از ۷ سالگی فوتسال را با پست مهاجم شروع کردم و بعد از آن در چمن کار کردم و دروازه بان شدم. در لیگ برتر نونهالان و نوجوانان کار کردم و از سن ۱۴ سالگی به خاطر علاقه به کار با توپ روی هوا، وارد فوتبال ساحلی شدم.  

سال ۱۴۰۱ چطور بود؟  

۱۴۰۱ سال فوق العاده‌ای بود. با باشگاه توانستیم بدون باخت قهرمان شویم و در جام موندلیای روسیه مقام پنجم را کسب کردیم. بعد از آن هم جام بین قاره‌ای بود و بعد از سال‌ها قهرمان شدیم. در مسابقات آسیایی هم موفق شدیم ۱۴۰۱ را با برد به پایان برسانیم و ۱۴۰۲ را با قهرمانی آغاز کنیم.

بهترین و بدترین خاطره شما از سالی که گذشت چیست؟  

بهترین خاطره قهرمانی بین قاره‌ای تیم ملی و مسابقات آسیایی بود. خاطره بدی خداراشکر نداشتم. فقط در مسابقات موندلیا به یک تیم بلاروسی خوردیم و شش به چهار باختیم. اگر می‌توانستیم آن مسابقه را هم ببریم، مسیرمان هموارتر بود.

فوتبال ساحلی چه چیزی کم دارد؟  

به نظر من از لحاظ مالی مشکل داریم. مبلغ قرارداد‌ها خیلی پایین است. نمی‌دانم فدراسیون می‌تواند به حل این مسئله کمک کند یا اسپانسرها. اکثر جام‌هایی که فدراسیون می‌گیرد از فوتبال ساحلی است، اما حمایتی وجود ندارد. اگر مبلغ قرارداد‌ها بالاتر رود اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

برنامه شما برای ۱۴۰۲ چیست؟  

خداراشکر ۱۴۰۲ را که با قهرمانی شروع کردیم. نمی‌خواهم اسم تیم را فاش کنم، اما تا یک ماه دیگر به لیگ روسیه خواهم رفت. اولین دروازه‌بانی هستم که از ایران به لیگ روسیه می‌روم.  

دکمه بازگشت به بالا