ورزش و تندرستی

درخواست کمک فدراسیون فوتبال از قوه قضاییه

                                                                                                                                                                                                            از فدراسیون فوتبال از دادگاه ها کمک بگیرید

طبق گزارش ها پاک کردنروز گذشته مشخص شد که ساختمان فدراسیون فوتبال و نیمی از ساختمان باشگاه پرسپولیس فدراسیون به دلیل بدهی 90 میلیاردی فدراسیون به یک شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تحویل داده شده است. دو میلیون دلاری که فدراسیون برای پرداخت حقوق ویلموتو از شستا وام گرفت اکنون نود میلیارد بدهی شده است و ظاهرا راهی جز مصادره املاک فدرال از شستا وجود ندارد. در واکنش به حادثه ای که موجی از انتقادات را به همراه داشت ، فدراسیون فوتبال ایران بیانیه ای صادر کرد و در آن اظهار داشت:

* در وب سایت رسمی فدراسیون فوتبال آمده است: با وجود تمام محدودیت ها ، مشکلات و مشکلات مالی و غیرمالی باقی مانده ، فدراسیون فوتبال خود را برای حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2022 آماده می کند. جام در قطر و منتظر حمایت. همه هستند؛ شدیدترین بی رحمی ، اقدامات نابخشودنی و فراموش نشدنی شرکت سرمایه گذاری شستا علیه فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس انجام شد. طبق بیانیه اخیر شرکت سرمایه گذاری شستا ، اطلاع رسانی در مورد این موارد به مردم به فوتبال دوستان ایرانی زمین ، هواداران محترم باشگاه پرسپولیس و مقامات قضایی و نظارتی ضروری است.

* با توجه به اینکه در سال 1398. فدراسیون فوتبال قصد داشت حقوق سرمربی وقت تیم ملی و دستیارانش را پرداخت کند و با توجه به اینکه فدراسیون قادر به استفاده از منابع مالی خود در فیفا نبود ؛ به دنبال هماهنگی دولت ، مذاکرات بین وزیر ورزش و جوانان ، وزیر تعاون ، کار ، رفاه و امور اجتماعی ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا و رئیس وقت فدراسیون فوتبال و یک ستاد ضد تحریم انجام شد. این مسئله باید بر اساس سازوکار مالی بین فدراسیون فوتبال و شرکت پتروشیمی فن آوران ، زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری شستا حل شود.

* به این ترتیب ، فدراسیون های فوتبال خارجی شرکت پتروشیمی فن آوران ، این مبلغ را در ازای “تعهد ارزی” آن شرکت به بانک مرکزی در خارج از کشور (حداکثر 2 میلیون یورو) پرداخت می کنند. بنابراین ، پس از سال 1998 11 نوامبر بانک مرکزی 2 میلیون. 2 میلیون یورو از بدهی های ارزی صادراتی شرکت پرداخت و متعهد شد که 2 میلیون یورو را بازپرداخت کند. شرکت پتروشیمی فن آوران در سال 1998 مبلغ 2 میلیون یورو پرداخت و آن را به بانک مرکزی تحویل داد (با قیمت ریال ارز نیمای در روز تعهد لغو شد). 8 آگوست فدراسیون فوتبال در خارج از کشور و به همان میزان بدهی ارزی توسط بانک مرکزی کسر شد.

* با توجه به موارد فوق ، با توجه به اینکه شرکت پتروشیمی فن آوران 2 میلیون یورو برای انجام تعهد ارزی خود پرداخت کرده است و طبق قوانین و سیاستهای مبادله ، مبنای محاسبه ، تسویه و پرداخت ریال معادل: نرخ ارز این تاریخ بازپرداخت بانک مرکزی است ، بنابراین کل بدهی فدراسیون فوتبال به بدهی های ارزی شرکت سرمایه گذاری شستا به میزان تقریبی 25 میلیارد جلد ثبت و ثبت شد. شرکت پتروشیمی فن آوران و شرکت سرمایه گذاری شستا و فدراسیون فوتبال. با توجه به مفاد قانون تجارت ، مقامات قضایی و نظارتی می توانند به طور قانونی. در همین راستا ، شرکت سرمایه گذاری شستا نه تنها مبلغ کل بدهی 25 میلیارد تومانی ، بلکه 4 میلیارد تومان اضافی (در کل 29 میلیارد تومان) از فدراسیون فوتبال دریافت کرده است که تمام اسناد آن در دسترس طرفین است و همه اشخاص حقوقی احزاب ثبت شده اند.

* با توجه به موارد فوق ، شرکت سرمایه گذاری شستا نه تنها بیش از کل مبلغ مطالبات خود را از فدراسیون فوتبال دریافت کرد ، بلکه به تعهد مبادله ارزی خود (نیاز به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور) برای مطالبه چک عمل کرد به مبلغ 2 میلیون یورو (امانی). فدراسیون فوتبال نیز شکایتی را علیه این قانون تنظیم کرده است که این خلاف قانون و عدالت است. متأسفانه دفاع از نماینده حقوقی فدراسیون فوتبال در دادگاه محترم مورد رسیدگی قرار نگرفت و اگرچه فدراسیون هیچ بدهی دیگری به شرکت سرمایه گذاری شستا و پتروشیمی فن آوران ندارد ، اما فدراسیون فوتبال به پرداخت 2 میلیون یورو دیگر محکوم شد و اجرای آن به حالت تعلیق درآمد. . وی سپس 6 دانگ از ساختمان فدراسیون فوتبال و 3 دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام خود منتقل کرد.

* بنابراین ، فدراسیون فوتبال شکایت صادره علیه رای دادگاه عمومی تهران را به صراحت رئیس محترم دادگستری و رئیس محترم سازمان بازرسی کل استان تهران اعلام کرده و از آنها خواسته است اقدامات بیشتری را انجام دهند و تصمیم صحیحی اتخاذ کنند راه حل قانونی در این زمینه

دکمه بازگشت به بالا