ورزش و تندرستی

واکنش فدراسیون به انتقادات انتخابی تیم ملی پینگ پنگ و نبود نوشاد

دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: فدراسیون بازیکنانی را به بازی ها اعزام کند که شانس موفقیت بیشتری دارند.

ترندونی، پیمان حسنی در گفت وگویی درباره گلایه بازیکنان از انتخاب تیم ملی و عدم حضور نوشاد عالمیان و نحوه انتخاب بازیکنان در جدول انفرادی بازی های کشورهای اسلامی و آسیایی اظهار کرد: تیم داشتیم، رفتیم. شما باید تصمیم بگیرید که چه کسی باید به صورت انفرادی بازی کند. نکته اینجاست که کمیته ملی المپیک کیفیت را ارزیابی کرده و بهترین نفرات به میدان خواهند رفت. سهمیه تنیس روی میز دو نفره بود و با صحبتی که انجام دادیم به سه نفر افزایش یافت تا به تیم بپیوندند. نتیجه می گیرم با توجه به بحث های کیفی، اگر نیما و نوشاد عالمیان اخراج نشوند، قطعا اجازه نمی دهند تیم ملی تنیس روی میز اخراج شود. در هر صورت، آنها به این نگاه می کنند که چه چیزی را ارسال کنند، در کدام حوزه می توانند مدال یا موفقیت کسب کنند و چه افرادی را در نظر دارند. نوشاد علم در رده 70 رنکینگ جهانی قرار دارد و با توجه به عناوین کسب شده در سال های اخیر، کادر فنی و فدراسیون تصمیم گرفته اند در انتخابی شرکت نکنند.

وی ادامه داد: به نظر من نه به عنوان دبیر فدراسیون بلکه به عنوان یک کارشناس بهترین بازیکن باید از روند انتخابی تیم ملی کنار گذاشته شود چرا که در هر صورت بازیکنی است که بارها در مسابقات بین المللی حضور داشته است. رویدادهایی که او می تواند به آنها افتخار کند.” از طرفی اگر نوشاد در انتخابی تیم ملی حضور داشت، فرقی نمی کرد که مطمئنا با توجه به پتانسیل و توانایی های فنی به تیم ملی راه پیدا می کرد. او حداقل در 12 سال گذشته به محض انتخاب شدن در تیم ملی حضور داشته است.

وی با اشاره به اینکه همه بازیکنان می خواهند روی میز انفرادی حضور داشته باشند، تاکید کرد: در مسابقات چند رشته ای همه فدراسیون ها این کار را انجام می دهند و کسانی که شانس موفقیت بیشتری دارند اعزام می شوند. نکته اصلی این است که اگر نیما و نوشاد در مسابقات مقدماتی گل نخوردند یا اصلاً شرکت نکردند، آیا سایر بازیکنان شانس موفقیت در بازی‌های آسیایی را دارند؟ همه بازیکنان دوست دارند در بازی ها و جام جهانی بازی کنند، برای آنها نمایش افتخاری است، اما فدراسیون باید کسانی را که شانس بیشتری برای موفقیت دارند، بفرستد. همه می خواهند بهترین نفرات اعزام شوند و تیم بهترین نتایج را کسب کند.

حسنی درباره گلایه بازیکنان از عدم حضور در مسابقات بین المللی تصریح کرد: طبق فهرست منتشر شده از سوی شورای برون مرزی، فدراسیون تنیس روی میز از نظر اعزام در 9 هزار و 400 سال اول رتبه سوم را دارد. ماه ها. حدود 70 درصد از محموله ها را فدراسیون پرداخت کرده است. وضعیت مالی فدراسیون مثل قبل بود، دلار در سال 98 هر چه بود، حالا ببینید دلار چقدر است. در بسیاری از نقاط جهان، حتی پیشرفته‌ترین بازیکن هم نمی‌تواند به فدراسیون بگوید که برای اعزام او به مسابقات هزینه کند و هر جایزه‌ای که می‌گیرد متعلق به اوست. در تمامی مسابقات بین المللی جایزه دلاری وجود دارد و بازیکنان تاکنون یک دلار به فدراسیون نداده اند. ما استقرار هسته را برنامه ریزی و مستقر می کنیم، نه تنها تیم بزرگسالان باید مستقر شوند، بلکه تیم های اصلی نیز باید مستقر شوند.

برای پاسخ به این سوال که اکثر بازیکنان بزرگ اروپا لژیونر هستند و آیا این کمکی به کاهش هزینه اعزام آنها به مسابقات می کند؟ وی گفت: قیمت کمتر می شود اما تفاوت آنچنان زیاد نیست. بازیکنان نیز باید خودشان شرکت کنند. با این حال هزینه های فدراسیون متفاوت است. در چند سال گذشته، فدراسیون بیش از بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، اما با هزینه های بالا، سرمایه گذاری کرده است.

حسنی درباره صحبت های آروین رویینتن که در لیگ آلمان حضور دارد و به دلیل مسابقه نمی تواند در انتخابی تیم ملی شرکت کند، گفت: مراحل انتخابی تیم ملی با کادر فنی انجام شد. از طرفی، ناگفته نماند که چند نفر مشکل دارند؟ ما نمی‌توانیم تاریخ‌ها را با 32 بازیکن دعوت شده هماهنگ کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا