ورزش و تندرستی

اختلاف نظرهایی که تیم ملی سابر را به حاشیه می‌برد

فدراسیون شمشیربازی و سرمربی تیم ملی باید در موضوع اخراج بازیکن به توافق برسند تا تیم ملی شمشیربازی به دلیل ناهماهنگی ها متضرر نشود.

به گزارش ترندونی، شمشیربازی سابر ایران که در حال حاضر موفق ترین سلاح ایران است، روز بزرگی را در پیش دارد و باید برای المپیک پاریس سهمیه بگیرد. امتیازاتی که سابر ایران در مسابقات جهانی کسب می کند می تواند قدم به قدم این رشته را به سهمیه تیم المپیک نزدیک کند. سابرز البته فصل جدید را خوب شروع کرد و نایب قهرمان جام جهانی الجزایر شد. سابرها در بخش انفرادی گرندپری فرانسه آنطور که انتظار می رفت عملکرد خوبی نداشتند و در آستانه گرندپری تونس بر سر تعداد نفرات اعزامی به این رویداد اختلاف نظر وجود داشت که باعث شد تیم ملی برگزاری اردو با دو هفته تاخیر البته در نهایت همه چیز به خوبی تمام شد و اردوی تیم ملی از امروز دوشنبه با حضور هفت بازیکن آغاز می شود.

نکته مهم این است که صابر روز مهمی را پیش رو دارد و ملی پوشان با دقت و آرامش خود را برای دیدارهای حساس پیش رو آماده می کنند تا برخی ناهماهنگی ها باعث از دست رفتن زمان تمرینی تیم ملی نشود.

از صحبت هایی که در رسانه ها مبنی بر اعزام بازیکنان به تونس منتشر شد، می توان نتیجه گرفت که تعداد نفرات اعزامی به بازی تونس در زمان اعلام متناقض بوده و سرمربی و فدراسیون به نتیجه نرسیده اند. اول یک نظر و بعد موضوع رسانه ای می شود تنها چیزی که مشخص است این است که فدراسیون و سرمربی نیاز به هماهنگی بیشتری بین خود دارند تا هر تصمیمی که گرفته شود بدون چالش اجرا شود. همچنین اگر فیلترهایی برای اعزام افراد به مسابقات وجود دارد، باید به وضوح پیشنهاد و اجرا شود.

در این مقطع، دو هفته اردوی تیم ملی به دلیل ناهماهنگی در تصمیم گیری تلف شده است و با توجه به آغاز مسابقات تونس از 23 ژانویه، مشخص نیست که آیا سابرها توانسته اند خود را به خوبی برای این مسابقات آماده کنند یا خیر.

تیم «کاردو» باید بعد از مسابقات تونس برای مسابقات جهانی لهستان، ورشو آماده شود و از این پس مشخص شود که چند نفر اعزام می شوند و بر چه اساسی نفرات انتخاب می شوند تا تیم ملی وارد نشود. دوباره در حاشیه شرکت کنید فدراسیون و سرمربی باید نظر بدهند و بعد اعلام کنند.

از طرفی هنوز تا المپیک پاریس فاصله زیادی وجود دارد و اگر فدراسیون به دلایل مالی تعدادی از بازیکنان را اعزام نکند، باید به این نکته نیز توجه داشت که ممکن است در نیمه راه به این بازیکنان نیاز باشد و در صورت نیاز به تیم ملی به هر دلیلی آماده نیست، ممکن است تیم ملی آسیب ببیند. به هر حال تیم سابر ایران در حال حاضر با پنج بازیکن (علی پاکدامن، محمد درهی، محمد فتوحی، نیما زاهدی و فرزاد باهری) محدود شده و بازیکنان جوان با بازیکنان فعلی تیم ملی فاصله زیادی دارند. به هر حال لازم است فدراسیون و سرمربی برای اعزام بازیکنان به جام جهانی و جایزه بزرگ دیدار و تصمیم ملموسی داشته باشند تا برنامه تیم ملی به دلیل ناهماهنگی متوقف نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا