اقتصادی

ساخت بزرگترین دستگاه تولید محصولات به روش چرخشی در کشور

تیمی از تکنسین های یک شرکت دانش بنیان توانسته اند بزرگترین دستگاه تولید محصولات چرخشی موسوم به جریان دهنده را طراحی و تولید کنند و به گفته آنها ، دانش فنی این وسیله استراتژیک در چهار کشور قابل یافت است.

مهدی وطنی ، مدیر پروژه و مدیرعامل یکی از شرکتهای دانش بنیان ، با ترندونی مصاحبه کرد ، وی طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه سازنده جهان را یکی از محصولات این شرکت عنوان کرد و گفت: دستگاه فیبر تشکیل یکی از دستگاههای پر کاربرد کشور است و از فناوری پیشرفته ای برخوردار است ، بنابراین تنها چهار کشور دارای فناوری تولید دستگاه هستند.

وی با بیان اینکه این دستگاه 2 متر و 10 سانتیمتر قطر دارد و طول آن 12 متر و دوام دارد: این دستگاه 200 تن وزن دارد و می تواند محصولات را به صورت چرخشی تولید کند.

وطنی تصریح کرد: این دستگاه در کلیه صنایع از جمله خودرو ، ساخت سیلندر پنوماتیک ، هوافضا ، لوازم آرایشی ، پتروشیمی و نفت مورد استفاده قرار می گیرد و خاطرنشان کرد: این یکی از گرانترین دستگاه ها است. دستگاه شناور کوچکتر ما 6.5 میلیون هزینه دارد. یورو

این محقق با بیان اینکه کل طراحی این دستگاه در این شرکت انجام شده است ، خاطرنشان کرد: در تولید این دستگاه در دسته شرکتهای دانش بنیان قرار می گیریم. دستگاه تشکیل دهنده جریان تولید شده توسط این شرکت ، تنها چهار دستگاه رول تشکیل دهنده موجود در کشور است.

وطنی در مورد نحوه کار این گیاه توضیح داد: کارخانه جریان ساز در دسته ماشینهای تولیدی است که در تولید لوله های نازک دیواری مورد استفاده قرار می گیرد. فیدر این دستگاه لوله ای با قطر 1.5 تا 2 متر است و این دستگاه با اضافه کردن سه یا چهار رول به طول لوله بهم پیچیده ، ضخامت لوله را کاهش می دهد. این منجر به لوله های دیواره نازک به طول و دقت بسیار بالا می شود.

مدیرعامل شرکت دانش دانش بیان کرد: این روش باعث افزایش استحکام لوله می شود ، بنابراین این محصول در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و خاطرنشان کرد: دستگاه ، مواد غذایی ، نفت و گاز ، هوافضا ، محصولات پتروشیمی؛ صنعت لوله کشی فرصت های بسیاری دارد.

این شرکت این فناوری را به عنوان یک وسیله استراتژیک توصیف می کند: “ایالات متحده ، آلمان ، ترکیه و اسپانیا تولید کنندگان اصلی این دستگاه هستند و قیمت جهانی این دستگاه در انواع و اندازه های مختلف متفاوت است – از 2.5 میلیون”. قیمت آن تا 6.5 میلیون یورو است.

به گزارش ترندونی ، مهدی وطنی و محمد صادق حیدرزاده بزرگترین تأسیسات فلورسنت جهان را در این شرکت طراحی و ساخته اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا