اقتصادی

روند نزولی هفت روزه نفت متوقف شد

قیمت نفت که روز دوشنبه معامله شد روند نزولی هفت روزه را متوقف کرد و نیاز سرمایه گذاران به خرید ارزان را افزایش داد ، اما نگرانی های کرونری و دلار قوی مانع از افزایش قیمت ها شد.

به گزارش ترندونی ، قیمت نفت برنت 0.9 درصد افزایش یافت. تا 65.78 دلار در هر بشکه ، در مقایسه با 64.60 دلار در ابتدای ماه مه ، پایین ترین سطح از 21 مه.

قیمت تحویل وست تگزاس اینترمدیت در ماه اکتبر با 53 سنت معادل 0.9 درصد افزایش به 62 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید که از 61 دلار و 74 سنت در سه ماه ابتدای جلسه معاملات آسیایی آغاز شد.

هر دو شاخص هفته گذشته شاهد بیشترین افت هفتگی در بیش از نه ماه گذشته بودند. به دلیل واکنش بازارها به افزایش حضور جهانی دلتا کرونا و تاریک شدن چشم انداز تقاضای سوخت ، قیمت نفت برنت حدود 8 درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت حدود 9 درصد کاهش یافت.

کازوهیکو سایتو ، تحلیلگر ارشد Fujitomi Security می گوید: “قیمت نفت روز دوشنبه پس از کاهش شدید هفته گذشته افزایش یافت.” ما انتظار داریم که اصلاح قیمت در این هفته بیشتر باشد ، اما به دلیل نگرانی های فزاینده در مورد کند شدن تقاضای جهانی سوخت ، محیط بازار مبهم است.

بسیاری از کشورهای جهان به افزایش تعداد ویروس های کرونا به دلیل شیوع ویروس کرونا دلتا بسیار واگیر واکنش نشان داده و محدودیت های سفر را برای مهار این بیماری وضع کرده اند.

تقویت دلار آمریکا نیز احساس سرمایه گذاران را تقویت کرده است. این ارز روز دوشنبه در برابر رقبا به بالاترین سطح دو ماه اخیر رسید. قیمت نفت با دلار آمریکا رابطه معکوس دارد ، بنابراین افزایش دلار نفت برای خریداران غیر آمریکایی گران تر می شود.

به گزارش رویترز ، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا فدرال رزرو آمریکا نشست هم اندیشی سالانه جکسون هال را به صورت آنلاین برگزار کند. این اقدام س questionsالاتی را در مورد ارزیابی کلی فدرال رزرو در مورد تأثیر اقتصادی شیوع دلتا کرونا ایجاد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا