استان ها

توافقات نهایی آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک انجام شد

استاندار لرستان خبر داد : توافقات نهایی آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک انجام شد

استاندار لرستان گفت: توافقات نهایی برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک با سپاه حضرت ابوالفضل(ع) انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ترندونی از  لرستان؛ فرهاد زیویار عصر روز دهم تیرماه در شورای اداری استان با حضور سردار آبرومند دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ، اظهار کرد: طی جلسه ای که صبح امروز با حضور دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان انجام شد در این مورد توافقات لازم انجام شد.

وی در مورد جزئیات این توافق ، افزود: سال گذشته جلسات متعددی با حضور مسئولین کشوری در تهران برگزار شد که بنا بود تا پایان آذرماه گذشته 172 میلیارد تومان برای خروج کامل سپاه از حریم قلعه در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

استاندار لرستان تصریح‌کرد: این انتقال مالی به دلایلی میسر نشد اما طی مذاکراتی که صبح امروز انجام شد برای پرداخت این اعتبار و ارزش افزوده ی آن به سپاه حضرت ابوالفضل (ع) آزادسازی نهایی شود.

زیویار بیان کرد: حدود 22 میلیارد از این اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مابقی آن که 150 میلیارد تومان می باشد طی مکاتبات انجام شده توسط رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه تأمین و پرداخت خواهد شد.

استاندار لرستان همچنین در خصوص ارزش افزوده پرداختی به سپاه نیز ، یادآوری  کرد: در این مورد نیز بر سر مبلغ توافق شده و پرداخت خواهد شد.

زیویار عنوان  کرد: براساس این توافق هر زمان 172 میلیارد تومان در اختیار سپاه حضرت ابوالفضل(ع) قرار گیرد ظرف یک سال بعد از آن به صورت کامل حریم قلعه با حفظ ارزش های تاریخی و فرهنگی خود آزاد خواهد شد.

قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از افتخارات نظام است

وی همچنین به خدمات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و توافقات انجام شده برای اجرای عملیات ساخت به ویژه در مناطق روستایی و محروم اشاره کرد و گفت: این قرارگاه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندارلرستان بیان کرد: امروز به یمن سلسله جلساتی که با حضور کارگروه های تخصصی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان برگزار شد، در مورد ساخت مسکن، راه، آب و نهایتا ایجاد درآمد و اشتغال در مناطق محروم استان توافقاتی انجام شد.

انتهای پیام 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا