جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی برتر

قیمت ماشین در قبرس جنوبی

افرادی که قصد مهاجرت به قبرس یا اقامت طولانی مدت در این جزیره را دارند اغلب این سوال را مطرح می کنند که چگونه در قبرس ماشین بخریم؟ خرید خودرو در قبرس بسیار آسان است اما زمانی که تصمیم به این کار گرفتید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می کند تا بهترین معامله را با حداکثر ایمنی داشته باشید و از نشستن در ماشین مورد علاقه خود بیشترین لذت را ببرید.

بازار خودرو در قبرس

صنعت خودروسازی قبرس یکی از کوچک‌ترین صنعت‌های اتحادیه اروپا است. این بخش در بیست سال گذشته تحت تأثیر چندین بحران مالی قرار گرفته است، اما در سال های اخیر رشد کرده است. قبرس تولید خودرو ندارد و به همین دلیل مجبور است از کشورهای دیگر خودرو وارد کند. خودروهای زیادی در قبرس از بریتانیای کبیر و ژاپن وارد می شوند. تویوتا، بی ام و، مرسدس بنز، مزدا، هیوندای و کیا خودروهای محبوب قبرس هستند.

نمایندگی های خودروی ملی قبرس شمالی برای رفع تمام نیازهای شما در آنجا هستند. شما می توانید ماشین اسپرت رویایی، SUV، کوپه، سانروف، ون و بسیاری موارد دیگر را در شرایط نو یا دست دوم اما با قیمت های مقرون به صرفه پیدا کنید.

اگر قصد خرید خودروی ضایعاتی را دارید، می توانید خودرو را از نمایندگی مجاز برند مورد علاقه خود خریداری کنید. اما اگر قصد خرید خودروی دست دوم را دارید، باید آن را مستقیماً از یک فروشنده خصوصی نیز خریداری کنید.

خرید و فروش خودرو در قبرس

هنگام خرید خودرو در قبرس، باید به نمایشگاه خودرو یا افرادی که می خواهند خودروی شما را بفروشند مراجعه کنید. به طور کلی در وب سایت های زیر می توانید بسیاری از آگهی های فروش خودرو را بیابید:

autotradercy.com

autopark.com.cy

autocymarket.com

تمامی مراحل خرید خودرو توسط نمایندگی انجام می شود. ناگفته نماند که اتباع خارجی حق خرید خودرو به عنوان مالک خصوصی در قبرس را دارند. اگر شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید، می توانید پس از اخذ اقامت قبرس، ویزای F یا پاسپورت با مهر مولتی ویزا، خودرو بخرید.

هنگام خرید خودرو باید نمای بیرونی و داخلی خودرو را به دقت بررسی کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که کجا از ماشین خود استفاده خواهید کرد. خودرویی که برای رانندگی در شهر مناسب است ممکن است برای تورهای کوهستانی یا رانندگی خارج از جاده مناسب نباشد.

قبرسی ها ترجیح می دهند ماشین های دست دوم بخرند، بنابراین تقاضا برای ماشین های دست دوم در قبرس زیاد است. انواع خودرو با مدل های مختلف در بازار محلی قبرس عرضه می شود. در صورت خرید خودروی دست دوم با پلاک قدیمی، طبق قانون موظف به تعویض آن هستید.

با این حال، بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه پلاک خود را تغییر نداده اند زیرا پلیس این خودروها را جریمه یا جریمه نمی کند. اگر می خواهید شماره تلفن خود را در قبرس تغییر دهید، باید با یکی از خدمات خصوصی مجاز تماس بگیرید و سپس با پرداخت 20 یورو، شماره تلفن را در عرض چند ساعت تغییر دهید.

قوانین خرید و فروش خودرو در قبرس

اگر در حال خرید یا فروش خودرو در قبرس هستید، باید اسناد انتقال مالکیت را برای خرید یا فروش آن به مالک جدید ترتیب دهید. برای انتقال خودرو به مالک جدید، اولین کاری که مالک جدید باید انجام دهد این است که خودرو را به نام خود بیمه کند. پس از دریافت بیمه نامه، مالک جدید یک TOM 9 دریافت می کند.

برای انتقال وسیله نقلیه باید فرم TOM 9 تکمیل شود. فرم تکمیل شده باید شخصاً یا توسط نماینده ای در اداره حمل و نقل جاده ای یا مرکز خدمات شهروندان جمع آوری شود. باید مدارکی مانند مدارک خودرو و گواهی بیمه معتبر برای مالک فعلی به همراه داشته باشید. یک افسر گواهی 8.54 پوند برای بررسی امضای فروشنده و خریدار هزینه می کند.

اما در صورت حضور هر دو طرف و داشتن شناسنامه، یکی از افسران آنها می تواند در اداره حمل و نقل جاده ای یا خدمات کشوری گواهینامه را انجام دهد. شرکت های زیادی وجود دارند که هر کاری را برای شما انجام می دهند.

قبل از رانندگی، وسیله نقلیه باید بیمه شود. لازم به ذکر است که هزینه بیمه خودرو در قبرس نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین است. یکی از دلایل این امر پایین بودن میزان سرقت خودرو است. هزینه بیمه خودرو در قبرس به ارزش خودرو و نوع تجربه رانندگی شما بستگی دارد.


مقررات صدور گواهینامه در قبرس

رسمی اگر قصد خرید خودرو در قبرس را دارید و می خواهید در این کشور رانندگی کنید. شما حق دارید مجوز خود را با مجوز در قبرس در مدت شش ماه تعویض کنید. برای این کار باید به وزارت حمل و نقل جاده ای مراجعه کرده و گواهینامه فعلی خود را ارائه دهید تا نامه ای مبنی بر تایید وجود و اعتبار پروانه بهره برداری از پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت کنید.

نامه باید از قبل برای ترجمه و تایید به سفارت قبرس ارسال شود. اگر از پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز ندارید، می توانید آن را از طریق سفارت سفارش دهید، اما این روند حدود سه ماه طول می کشد. در واقع، تبادل مجوز در قبرس معمولا چندین ماه طول می کشد.

قوانین رانندگی در قبرس

قوانین راهنمایی و رانندگی در قبرس  یورومای به طور کلی مانند قوانین خرید خودرو در انگلستان (بریتانیا) است.

ترافیک در قبرس در سمت چپ است.

اکثر علائم راهنمایی و رانندگی مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا شناخته می شوند.

علائم محدودیت سرعت بر حسب کیلومتر در ساعت است.

علائم اطلاعاتی به یونانی و انگلیسی و برخی به ترکی نوشته شده است.

همه رانندگان باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.

استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ممنوع است.

کودکان زیر پنج سال نمی توانند روی صندلی جلو بنشینند. کودکان پنج سال به بالا تنها در صورتی می توانند روی صندلی جلو بنشینند که روی صندلی مناسب کودک باشند.

شما نمی توانید در وسیله نقلیه ای با سرنشینان 16 سال یا کمتر سیگار بکشید.

استفاده از سیگنال ترافیک محدود است. دمیدن شیپور از ساعت 22 تا 6 صبح ممنوع است و دمیدن بوق در نزدیکی بیمارستان ممنوع است.

استفاده از کلاه ایمنی برای تمامی موتورسیکلت ها اجباری است.

موتورسیکلت ها باید دارای چراغ های روشنایی در روز باشند.

برای بزرگراه ها حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداقل سرعت 65 کیلومتر در ساعت است.

رانندگی در حالت مستی این محدودیت بسیار کمتر از بریتانیا است.

دکمه بازگشت به بالا