عمومی

خرده‌جنایت‌های اتوبوسی! – ترندونی

در حین سوار شدن به اتوبوس، ممکن است متوجه رفتار نامناسب دیگران شویم، اما…

به گزارش ترندونی خراسان او نوشت: هوا سرد است، پیاده روی سخت شده، تاکسی سرویس تعطیل است، اینترنت هم گران است. به همین دلیل اغلب استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس که اغلب با شکایت از رفتار دیگران همراه است، ضروری است. اگرچه ممکن است در همان زمان که از اعمال دیگران آزرده می شویم، خودمان نسبت به شرایط دیگران بی تفاوت باشیم. فضای کوچکی مانند اتوبوس که همزمان میزبان افراد زیادی از نسل‌ها، فرهنگ‌ها و ذهنیت‌های مختلف است، فرصت‌های زیادی برای تحریک‌های آشکار و پنهان دارد. همچنین به چیزهایی که دیگران توجه نمی کنند بیشتر توجه می کنیم و چون همیشه معتقدیم رفتارمان درست است از احتمال خطا فاصله می گیریم و تکرار این رفتار تبدیل به عادت می شود. ندانیم که شاید عادات عادی ما دیگران را آزار می دهد. به همین دلیل ما همیشه به یک بررسی جامع از رفتارهای نادرست در محیط هایی مانند اتوبوس نیاز داریم تا بتوانیم داستان را از منظر افراد مختلف ببینیم تا همه بتوانیم درون شهر را بهتر بشناسیم. سفر. بنابراین این پست را به این فکر نکنید که همه چیز را در مورد فرهنگ اتوبوس می دانید! حداقل یک نقد طنز خواهید داشت.

اجازه ندهید دیگران در ماجرای طلاق نوه عمه ما شرکت کنند

کسی که کنارت هست حتی نیم متر هم ازت دور نیست، اما چون ممکنه کسی که پشت گوشیت هست نتونه صدایت رو بشنود، مدام داد میزنی و میگی: “من همه اینا رو تو عروسی از دست دادم و حالا دختر چاق. می گوید شنیدم من از اول پدرم را نمی‌خواهم، پس چرا حالا؟» نگفتی؟ البته شما حق دارید نگران آینده خانواده خود باشید، اما این داستان ها هیچ ربطی به دیگران ندارد و برای آنها جذابیتی ندارد. بنابراین اگر مجبور به استفاده از تلفن همراه هستید، آن را کوتاه و بی صدا نگه دارید. این شامل هرگونه استفاده از تلفن می شود. به صورت هندزفری به موسیقی، پادکست، تماشای فیلم و کلیپ گوش دهید. راستش را بخواهید، اگر همه به پادکست های انگیزشی شما در مورد چگونگی میلیاردر شدن گوش دهند، دستان شما بیش از حد بار می شود و مسیر موفقیت شما پربار می شود.

بپرس، اما بدون استدلال!

شما در آخرین صندلی اتوبوس نشسته اید. بخاری روشن است، دستگیره های پنجره برداشته شده و می توان به هر یک از آنها دست زد. در فصل گرما با تهویه مطبوع همین داستان را به شکل دیگری داریم. در گرمای 40 درجه، کولر اتوبوس خاموش است و باد گرم همچنان از پنجره می وزد و ابروها و مژه ها را گاز می گیرد. در این شرایط عده ای از روی صندلی به راننده فریاد می زنند که آقا بخاری/کولر را خاموش/روشن کن! صدای زیاد خودرو و صدای خیابان به راننده نمی رسد و فقط گوش سایر مسافران را اذیت می کند. همچنین اگر صدای شما شنیده می شود، نباید با لحنی سخت از راننده چیزی بخواهید. پس لطفا بایستید و درخواست خود را با آرامش و احترام به راننده برسانید.

زنان را ناراحت نکنید!

سعی کنید از منظره خیابان لذت ببرید. گوشیت را بیرون بیاور و جوک های گروهی خانوادگی بخوان، کتاب صوتی گوش کن، مجله بخوان، حتی اگر طرف مقابلت روحیه نداشته باشد، در مورد دوران سربازی ات صحبت کن، خلاصه هر کاری می خواهی بکن، اما اگر ایستادن یا نشستن شما باید با بخش زنان روبرو شوید، آنها را با ظاهر، شوخی یا چیزهای دیگر آزار ندهید. مجبور نیستید فقط با موتور سیکلت خود به سمت زنان در کوچه منحرف شوید یا ترقه زیر پای آنها پرتاب کنید تا آن را ناخوشایند کنید. هر چیزی که فرد دیگری را آزار دهد یا احساس اضطراب کند، آزار و اذیت است.

اتوبوس برای همه است

خوب است که از Mankart استفاده می کنید و برای ادامه سرویس هزینه می کنید، اما با این کار صاحب اتوبوس نشدید و اتوبوس هنوز برای همه است. پس هر چقدر هم احساس شاعرانه دارید، هر چقدر هم دلتان برای عشق سابقتان تنگ شده، هر چقدر هم که تحلیل سیاسی تان جالب باشد، روی در و دیوار، به خصوص پشت صندلی ها چیزی ننویسید. این شامل هر چیزی است که جمعیت را آزار می دهد. به عنوان مثال شوخی های بلند و خنده های دسته جمعی حتی باز و بسته شدن پنجره بدون در نظر گرفتن شرایط دیگران و … باعث ایجاد مشکل در خدماتی می شود که باید به همه ارائه شود. در عین حال، زانوهای خود را روی صندلی جلوی خود قرار ندهید و پای خود را بر روی صندلی جلوی خود قرار ندهید، مثل اینکه در حال لرزش تلفن همراه خود هستید.

به مسابقه قوی ترین مرد نرسیدی!

شما خسته اید، زیاد راه رفته اید، از سر کار برگشته اید، همه اینها قابل قبول است، اما دیگران از سفر تعطیلات برنگشته اند و مثل شما خسته هستند. جنگ جهانی را بر سر فضای خالی شروع نکنید. فشار نیاورید لازم نیست دیگران را توصیف کنید و از روی اجساد عبور کنید تا بگذرید. می توان بدون تماس فیزیکی و با درخواست های کلامی از دیگران خواست که راه را باز کنند. از طرفی سعی کنید راه را برای دیگران به خصوص به سمت در خروجی باز نگه دارید تا حتی یک درخواست شفاهی را هم نشنید. تجمع بدون دلیل جلوی در یکی از آزاردهنده ترین تجربه های اتوبوس سواری است.

با دیدن افراد مسن به خواب نروید

وقتی یک فرد مسن یا یک فرد بچه دار وارد می شود، سر خود را به علامت خواب و نمی بینید و فکر نکنید که یکی از افراد مسن شما سوار اتوبوس شده است. دوست دارید دیگران چگونه پاسخ دهند؟ اگر نمی خواهید بایستید و کوتاه قد هستید، کوچکتر بنشینید تا آن شخص را در خود جای دهید. راه حل دیگری وجود دارد. لااقل عذرخواهی کنید و از سالمند بخواهید وسایلش را به شما بدهد و اگر کودک بی قرار است کودک را روی صندلی بنشینید. اگر چه در این مورد بهتر است جای خود را به طرف دوم واگذار کنید، اگر به دلایلی غیرممکن است یا نمی خواهید به ابتکارات جایگزین فکر کنید.

اتوبوس قطعا جای این چیزها نیست

دختر خوب را به عنوان قرص ماه دیدی که مناسب پسر خواهر شوهرت است. اما اتوبوس جای خواستگاری و پرسش و پاسخ در مورد شغل پدر و سطح تحصیلات و … نیست. حتی نمی توان به اندازه کافی دانست و تشخیص درست داد، اما اگر اصرار دارید که خیر از بین نرود، خیلی مختصر و مودبانه از دختر شماره خانه اش را بخواهید. اگه نمیخوای اصلا نپرس. همچنین اتوبوس محل بحث های سیاسی، شکایت از زمان و قیمت، میز، روتختی و… نیست. اگرچه در همه این موارد حق با شماست، به خصوص در مورد فروش کالا، سفر کوتاه، محیط کوچک و افراد زیاد، سفر را سخت می کند. با این حال، واضح است که جوجه ها، خروس ها و حیوانات خانگی، حتی آنهایی که باهوش، خوش طعم و تمیز هستند، در اتوبوس جایی ندارند. از طرفی به یاد داشته باشید که افراد بچه دار نمی توانند سوار اتوبوس شوند و با اسنپ فرزندشان را به مقصد بفرستند. به دلیل این هزینه حمل و نقل، آنها مجبور به استفاده از اتوبوس هستند و حتی یک کودک یک ساله نیز نمی تواند این مطالب را بخواند. بنابراین اگر کودک کوچکی سروصدا می کند، او را با چشم والدینش شکنجه نکنید.

اعصاب راننده از فولاد نیست

رانندگان دلپذیر، تعاملی و شاد هستند، با شرایط کار موافق هستند، اما اعصاب قوی ندارند. امثال ما هستند که باید به رانندگی، ترافیک و خیلی چیزهای دیگر توجه کنند. پس بیایید کارتمان را بکوبیم، به جای راننده از مسافران دیگر بخواهیم، ​​انتظار نداشته باشیم به بهانه دستشویی و … بچه ها را بیرون از ایستگاه نگه دارند. رانندگان محترم قول می دهند اتوبوس 40 نفره را برای خرید نان کنار خیابان معطل نکنند.

ما را گرفتی برادر!

هوا سرد است، شیشه‌های اتوبوس بسته است و اگر قرار باشد کسی از فضای پا، دهان، زیر بغل و… نفس بکشد. این ماشین به یک اتاق شکنجه به سبک آلمان نازی در جهان تبدیل می شود. جنگ دوم. قبول دارم که اگر کفش هایت را در بیاوری و پاهایت را روی هم بگذاری، طهارت دیگری دارد، اما برای دیگران طهارت ندارد. حتی گاهی بوی خوب هم آزاردهنده است مثل بوی غذا، نان تازه و غیره. خوب شما که دست از سرتان برداشتید تا دو تا پرس بخرید، با مردم در خانه بخورید، زحمت بکشید، غیر از اتوبوس به خانه برگردید تا شکم دیگران را ناراحت نکنید. شاید در موقعیت های دیگر خیلی گرسنه باشید و اگر فوراً شروع به کار نکنید، احتمالاً در ترافیک دوام نیاورید و به هدف خود نخواهید رسید. خب در این شرایط طبیعی است که ساندویچ ژامبون را از کیسه بیرون بیاورید تا شکمتان استراحت کند، اما تماشاگران از جویدن ترشی و بوییدن ژامبون هم سود خواهند برد. اگر رفت و آمد شما طولانی است و در میانه راه نیاز به نوشیدنی دارید، نگران تنقلات معطر و پر سر و صدا نباشید. فکر نکنید که کار با تعریف و تمجید از دیگران یا عذرخواهی برای بوییدن و شنیدن انجام می شود. مهمتر از همه، ممکن است قبل از رانندگی سیگار بکشید، اما بوی سیگار روی بدن و دهان شما می ماند و باعث تحریک جدی دیگران می شود.

و برای کسی که در کنار شماست

شاید فرد کناری ما دوست نداشته باشد چت کند یا به خاطرات ما گوش دهد. حریم خصوصی او را به هم نزنیم. هنگام نشستن و ایستادن به حریم خصوصی فیزیکی او احترام بگذارید. هر چیزی که در تلفنش می بیند مال خودش است. کیفتان را روی صندلی کنار ما نگذارید. فضا را برای کسی که می خواهد در ایستگاه دیگری سوار شود مسدود نکنید. اگر حوصله‌مان سر رفته، ماسک بزنیم، حتی اگر یک عطسه ساده باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا