اقتصادی

خدمات حمایتی صندوق نوآوری برای راه‌اندازی خط تولید در خارج/ایجاد پایگاه صادراتی ایران در بوسنی

معاون توسعه صندوق نوآوری و رفاه از حمایت این صندوق از شرکت های دانش بنیان راه اندازی خطوط تولید در کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش ترندونی شیائوش ملکی فر در سمینار آنلاین توسعه صادرات تجهیزات پزشکی به بوسنی و هرزگوین که امروز چهارشنبه 12 آبان ماه در محل صندوق نوآوری و رفاه رئیس جمهور برگزار شد، از حمایت صندوق نوآوری از احداث خطوط مونتاژ خبر داد. و بسته بندی شرکت های دانش بنیان در خارج از کشور گزارش داد که پایگاه ویژه صادرات در بوسنی برای عرضه محصولات شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دسترسی به این پایگاه صادراتی مستلزم عقد قرارداد است، گفت: صندوق نوآوری تسهیلاتی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد تا خطوط مونتاژ، بسته بندی و «فینیشن» را در خارج از کشور بسازند.

بازار صادراتی ایران که ندید

در این وبینار افشین کلاهی، رئیس انجمن تشکل های ایرانی، با ارائه آمار و جزئیات بوسنی و هرزگوین، این کشور را پایگاه خوب صادراتی ایران دانست و گفت: بر اساس آمارهای موجود، صادرات ایران به بوسنی بالغ بر 4 میلیون است. و 600000 دلار.

وی ادامه داد: صادرات بوسنی در بخش های دارویی، تجهیزات پزشکی، خودرو و فناوری اطلاعات رو به رشد بوده است. علاوه بر این، پس از بررسی عناصری مانند شاخص پیچیدگی اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و همچنین قانون توافقنامه تجارت ترجیحی بین ایران و بوسنی که تاکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است، دریافتیم که این ویژگی ها ممکن است مفید باشند. بنگاه های دانش بنیان ایرانی

کلاهی در تشریح پایگاه صادراتی ایران در بوسنی گفت: فعالیت در حوزه هایی مانند پزشکی و تجهیزات پزشکی، کشاورزی، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و صنعت ساختمان می تواند مزایای قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد.

چشم انداز جهانی برای توسعه صادرات دانش بنیان

رضا کمپانی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی نیز گفت: صادرات تجهیزات پزشکی در مقایسه با سایر حوزه‌ها مانند صنایع غذایی محدود و زیاد نیست، اما چون به جان بیماران مربوط می‌شود، بسیار ارزشمند است. .

وی با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند با راه‌اندازی خط تولید در خارج از کشور، فناوری پیشرفته و مواد اولیه صنعت تجهیزات پزشکی را تامین کند، گفت: بوسنی پایگاه خوبی برای صادرات ایران است، اما باید مواردی را در نظر بگیریم. نه اینکه نظر داشته باشیم و یک بینش جهانی داشته باشیم و بر اساس کار تولید محور کار کنیم.

لزوم بهره گیری شرکت های ایرانی از شرایط اقتصادی بوسنی

جابر واثق، مشاور اقتصادی سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین گفت: وضعیت اقتصادی بوسنی خوب است و باید از آن استفاده کرد. گفت.

در این نشست، شرکت‌ها نگرانی‌های خود را در خصوص مشکلات بانکی، مالیات، مشکلات کشتیرانی و صادرات از طریق دریا به بوسنی و همچنین تحریم‌های موجود علیه ایران و مسلمانان و همچنین روابط سیاسی تأثیرگذار بر حوزه‌های اقتصادی و تجاری بیان کردند. و این موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا