سلامت و دانش

“جهش تولید” در سازمان غذا و دارو / ایران از صادرکنندگان واکسن کرونا در یک سال آینده

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری ، پیروی از شعار سال و تأکید رئیس جمهور ، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اقدامات اساسی را برای تسهیل اقدامات انجام خواهد داد. تولید کالاهای سلامت محور.

به گزارش ترندونی ، دکتر. محمدرضا شانزاز در یک نشست ویدئویی با رهبران ارشد سازمان و معاونان دانشگاه های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: با دستور وزیر بهداشت ، توسعه مکان های تولیدکنندگان دارو را ادامه داده و تسریع کنید. داروها ، محصولات غذایی و آشامیدنی ، مکمل ها تغذیه ، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی از اولویت های اصلی این سازمان مطابق دستورات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

وی گفت: طی دو سال گذشته ، در نتیجه برنامه ریزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ممنوعیت واردات داروهای غیرضروری و مشابه و مکمل های غذایی ، سهم ریال از داروهای وارداتی از بیش از 30 درصد به 15 درصد رسیده است. من متوجه شدم ، از معاون غذا و دارو در دانشگاه های کشور ، از طریق سایر زمینه های تأثیرگذار تولید ، روند موفقیت آمیز مدیریت برای دستیابی به جهشی در مبارزه با داروها ، تجهیزات ، اقلام و محصولات را پرسیدم. کرونا با حمایت تولیدکنندگان محلی “آنچه در سال 1999 اتفاق افتاد” باید برای تمام محصولات سلامت محور در سال 1400 خلاصه شود.

شانساز افزود: تولید ماسک های سه لایه از 120،000 تا 45 میلیون واحد در روز و تولید کیت های تشخیصی کرونا ویروس از صفر تا صد هزار واحد در روز ، تولید فن از صد تا 1200 واحد در ماه ، الکل و محلول های ضد عفونی کننده افزایش یافته است قبل از شیوع تاج بیش از 15 بار.

به گفته وی ، تمام داروهایی که می توانند در درمان عروق کرونا ویروس در کشور موثر باشند در کمتر از 3 ماه تولید شده و علاوه بر تأمین نیازهای داخلی ، به مرحله صادرات نیز رسیده اند. در زمینه تولید واکسن ، اطمینان داریم که در سالهای آینده نه تنها نیاز یکی از صادرکنندگان واکسن را برآورده خواهیم کرد ، بلکه همه این موارد را نیز برآورده خواهیم کرد ، که به معنای تحقق جهش عینی در تولید است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دوره صدور مجوز برای تولیدکنندگان مواد غذایی (در صورت تکمیل) از بیش از دو ماه به 24 ساعت کاهش یافته است و با اجرای نمایندگی فعلی و انتقال به بخش خصوصی ، می توانیم 1400 مانع برای تولیدکنندگان واقعی داشته باشیم.

به گزارش وبدا ، وی همچنین تأکید کرد: مقامات سازمان غذا و دارو باید با توجه به تجربه موفق در تولید اقلام ضد تاج در طی جهش ، در اسرع وقت مقررات مربوط به فعالیت دولت را در اسرع وقت بررسی کنند. 1399 و مسئولیت زیادی را منتقل کنید. تولیدکنندگان را قادر می سازد سرعت مجوزهای سازمان غذا و دارو را افزایش دهند و فعالیت های اصلی خود را معطوف به نظارت بر کیفیت محصولات فروخته شده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا