برون مرزی

“جهان قبل از نابودی مصر، سیسی را متوقف کند”

رسانه های آمریکایی نوشتند که به دلیل ضعف حاکمیت قانون ، سرمایه گذاران در مصر سرمایه گذاری نمی کنند و تا زمانی که کشور توسط رئیس جمهور آن نابود نشود ، دنیا باید جلوی این کار را بگیرد.

مجله فارین پالیسی در یادداشتی به قلم مصطفی یوسف ، رئیس مرکز مطالعات توسعه جهانی نوشت: “دولت رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی از ظرفیت محدود خود برای پروژه های غیرمولد مانند توسعه 12 میلیارد دلاری کانال سوئز استفاده کرده است.” وجود دارد. تجلیل از این گسترش بیهوده 10 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت و هیچ سرمایه گذار خارجی نمی تواند در کشوری که در شاخص جهانی قانون جهانی در رتبه 125 از 128 کشور قرار دارد ، سرمایه گذاری کند.

طبق سال 2020 در شاخص حقوق جهانی ، مصر با کاهش نسبی شاخص حاکمیت قانون روبرو شده است و این نگرانی برای هر سرمایه گذار بالقوه است.

در این خاطرات آمده است كه مصر كمك سخاوتمندانه ای از دولت های عربستان سعودی و امارات متحده عربی دریافت كرده است ، دو كشوری كه دموكراسی آنها بزرگترین دشمن رژیم های استبدادی است.

مصطفی یوسف ادامه داد: متأسفانه دولت مصر به بدهی وابسته است و هر ساله نسبت بدهی آن نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور و نرخ رشد اقتصادی کشور به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

براساس این گزارش ، وی ادامه داد: امروز مصر در وضعیت شکننده و غیرقابل پیش بینی قرار دارد. خاورمیانه به شدت به عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی – اجتماعی احتیاج دارد. با وجود این وضعیت فاجعه بار ، شما کل منطقه و اطراف آن را نابود خواهید کرد ، زیرا تاریخ نشان داده است که وضعیت مصر بر مناطق اطراف آن تأثیر می گذارد.

وی گفت: “اگر وضعیت فعلی ادامه یابد ، مصر در آستانه پرتگاهی قرار خواهد گرفت ، این امر می تواند به ده ها میلیون مهاجر غیرقانونی اجازه ورود به اروپا را بدهد و منجر به هدف قرار دادن صدها هزار مصری توسط سازمان های افراطی شود.” برای اشتغال از فقر شدید رنج می برند.

“جهان باید قبل از فروپاشی کل منطقه ، سیسی و رژیم وی را متوقف کند و برای جلوگیری از این بحران که عواقب آن را هیچ کس تحمل نمی کند ، یک سیستم دموکراتیک در مصر ایجاد کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا