برون مرزی

سیسی: از اقدامات امارات در مقابله با هرگونه اقدام “تروریستی” حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور مصر در سفر خود به ابوظبی بر اقدامات امارات در قبال هرگونه اقدام “تروریستی” علیه خود تاکید کرد.

به نقل از الشرق ال مصر، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در جریان سفر به امارات با شاهزاده محمد بن زاید آل نهیان، جانشین تاج و تخت ابوظبی دیدار کرده است. -اوسط. مصر از هرگونه ابتکار امارات برای دفع اقدامات “تروریستی” علیه خود حمایت می کند.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری مصر، السیسی با دولت مصر و مردم کشور برادر امارات در مورد حادثه اخیر «تروریستی» که منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن چندین نفر شد، ابراز همبستگی کرد.

السیسی همچنین تاکید کرد که مصر هرگونه اقدام “تروریستی” توسط نیروهای حوسی با هدف امنیت، ثبات و صلح امارات و مردم آن را محکوم کرده و از تمامی اقدامات امارات برای دفع هرگونه اقدام “تروریستی” حمایت می کند. .. علیه خودت اقدام کن، او اعلام می کند.

السیسی تاکید کرد که اصول مصر در مواجهه با بحران های منطقه ای بر عدم مداخله، مبارزه با خشونت و گروه های افراطی و تروریستی، حفظ نهادهای ملی این کشور به منظور ایجاد ثبات در کشور استوار است. همبستگی اعراب یکی از قوی ترین راه های موثر برای مبارزه با تهدیدات خارجی از سوی این کشور عربی است.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد: امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس همراه با امنیت ملی مصر است و ما با تهدیدات این کشورها مبارزه خواهیم کرد.

شاهزاده ابوظبی و السیسی جانشین تاج و تخت ابوظبی نیز در این دیدار روابط مستحکم و همه جانبه برادرانه دو کشور، همکاری ها و تلاش های مشترک و راه های توسعه در همه زمینه ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هر دو مقام همچنین تاکید کردند که به تلاش های خود برای مبارزه با مداخلات منطقه ای و تلاش برای ایجاد چندپارگی ادامه می دهند.

شاهزاده ابوظبی و سیسی، جانشین تاج و تخت، تحولات منطقه و جهان و تحولات اخیر و همچنین چالش ها و بحران های کنونی منطقه عربی در مسیر ثبات را مورد بررسی قرار دادند و بر همکاری کلی اعراب در این زمینه تاکید کردند. این رابطه ثبات، صلح و توسعه.

بن زاید از موضع مصر در مقابل حملات انصارالله به مواضع و اشیاء حساس امارات قدردانی کرد و گفت: این مواضع منعکس کننده اصول مصر در حمایت از منطقه است.

وی خاطرنشان کرد که منطقه دستخوش تغییرات و چالش‌های فزاینده‌ای است و افزایش همکاری و رایزنی برای حفظ امنیت و ثبات ضروری است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا