اقتصادی

نابودی مشاغل انرژی در بحران کرونا

شرکتهای نفت و گاز در سراسر جهان برای مقابله با کاهش تقاضا در طی بحران فوران کرونا ، کارمندان خود را متناسب ساخته اند.

به گزارش ترندونی ، اگزون موبیل اخیراً اخراج 15 درصدی یعنی حدود 14000 نفر از کارمندان خود را اعلام کرد. شورون و رویال هلند شل برنامه های مشابهی را اعلام کرده اند.

طبق شرکت تحقیقاتی Ristad Energy ، امسال بیش از 400000 شغل در بخش نفت و گاز از بین رفته است ، حدود نیمی از آنها در ایالات متحده ، محل زندگی چندین شرکت بزرگ اکتشافی و معروف ترین شرکتهای خدمات میادین نفتی است.

ویروس های تاج بسیاری از اقتصاد جهان را از بین برده و انرژی ، مسافرت و مهمان نوازی از جمله صنایع سخت ترین آسیب است. شرکت های انرژی در حال حاضر با سود ناچیز ، به ویژه کسانی که در شیل ایالات متحده کار می کنند ، دست و پنجه نرم می کنند ، اما با فشار سرمایه گذاران به شرکت ها برای بهبود حاشیه سود ، مجبور شده اند هزینه های خود را دو برابر کنند. .

علاوه بر اکسون ، شورون ، وودساید پترولیوم در استرالیا و سنووس انرژی در کانادا از برنامه های خود برای کاهش نیروی کار خود در هفته های اخیر خبر داده اند.

در بهار ، تقاضای سوخت جهانی بیش از یک سوم کاهش یافت. اگرچه مصرف از آن زمان تاکنون اندکی بهبود یافته است ، اما در مقایسه با سال گذشته همچنان پایین تر بوده است و اقتصادهای بزرگ قرنطینه های جدیدی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ویرایش کرده اند.

رکود اقتصادی در ایالات متحده ، بزرگترین تولید کننده نفت جهان ، شدت گرفت. این کشور بیشترین تعداد تلفات بیماری کرونا را دارد و نرخ بیکاری به دلیل آسیب های همه گیر به حدود 8 درصد رسیده است.

وزیر انرژی ایالات متحده ، دن برویت گفت که بعید است تولید نفت ایالات متحده تا سال 2019 به 13 میلیون بشکه در روز برسد. این رکورد تولید تا حد زیادی با استفاده از فناوری تخمیر مورد استفاده شرکتهای شیل بدست آمده است. صنعت شیل به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب دیده است زیرا اخراج کارگران و کاهش هزینه ها برای شرکت های نفتی آسان بوده است.

عجیب و غریب در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به یک موضوع اصلی تبدیل شده است. جو بایدن ، نامزد دموکرات ، می خواهد غارت در سرزمین های فدرال را محدود کند و دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، از چاه های بیشتری حمایت کرده و گفته است که موقعیت بایدن مشاغل انرژی را از بین می برد.

روند ادغام و ادغام در تعدیل مشاغل موثر نبوده است. شورون قصد دارد حدود 25 درصد از کارمندان تازه تأسیس شده نوبل انرژی خود را اخراج کند. شل گفت که بعید است تولید روغن در سال گذشته به اوج خود بازگردد و قصد دارد حدود 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد. با خرید شرکت Husky Energy ، Senus حدود 10 درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد.

در استرالیا از ماه مارس. بیش از 2000 شغل در صنعت نفت از جمله اکسون و شورون از دست رفته است. شرکت گاز Wood Side در اوایل ماه اکتبر اعلام کرد که حدود 8 درصد از کارکنان این شرکت را اخراج خواهد کرد.

محمد بارکیندو ، دبیرکل اوپک اخیراً ابراز نگرانی در مورد تقاضای کمتر از انتظار برای نفت کرده است ، که احتمالاً تولیدکنندگان بزرگ را مجبور به حفظ محدودیت های فعلی عرضه می کند.

البته همه شرکت ها قهقرا نیستند. بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز آسیا ، پتروچینا ، گفت که سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته 350 درصد افزایش یافته است.

در گزارشی که در اوایل ماه اکتبر منتشر شد ، BP دو سناریوی مصرف جهانی نفت را تشریح کرد که سال گذشته 100 میلیون بشکه در روز بود. این شرکت اخیراً حدود 50 درصد از تیم اطلاعاتی خود را با تمرکز بر توسعه انرژی های تجدیدپذیر اخراج کرد.

به گفته رویترز ، وضعیت فعلی بازارهای آتی نشان می دهد که به دلیل ضعف تقاضا ، نفت حداقل تا دو سال آینده از 40 دلار در هر بشکه فراتر نخواهد رفت که این امر اشتغال را محدود می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا