اقتصادی

تیم اقتصادی دولت نیاز به بازنگری جدی دارد

ترندونی/ خوزستان یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست آزمون و خطا تیم اقتصادی دولت، گفت: قوه مجریه باید پاسخگوی کاهش قدرت خرید و تضعیف وضعیت معیشتی مردم باشد.

محمد کعب عمیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت نتوانسته قیمت ها را به خوبی کنترل کند، گفت: این وضعیت باعث نگرانی مردم و مجلس شورای اسلامی شده است.

به گزارش ترندونی، «مهمترین ماموریت تیم اقتصادی دولت باید بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد، اما تاکنون این امر به خوبی مدیریت نشده است».

سخنگوی مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی به وعده تشکیل تیم اقتصادی وزرا و دولت در جلسه رای اعتماد اشاره کرد و گفت: آنچه امروز از کار این تیم به چشم می خورد؛ امروز در جلسه شورای عالی انقلاب اسلامی به عنوان یک تیم اقتصادی در حال برگزاری است. اجرای ضعیف تعهدات قانونی دولت برای کنترل تورم.

کعب گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش قدرت خرید جامعه کارگری ساختاری برای افزایش دستمزد ایجاد کرده است، اما از سوی دیگر شاهد هستیم که این بهانه ای برای تورم شده است. . عمیر.

وی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت نیازمند بازنگری جدی است، گفت: در شرایطی که کشور نیازمند توان و تخصص اقتصادی است، مسئولان دست به کار شده اند که با آزمون و خطا همراه بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی سما تصریح کرد: از دولت درخواست می شود در ترمیم بدنه مدیران و تصمیم گیران اقتصادی کشور مشورت بیشتری داشته باشد و از تصمیمات عجولانه و ایجاد ساعت جلوگیری کند.

سخنگوی مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز گرانی آرد به چالشی جدی در جامعه تبدیل شده است، گفت: نباید اجازه داد راهکارهای غیر کارشناسی بیشتر مردم را آزار دهد.

وی افزود: اقشار کم درآمد جامعه برای بهبود وضعیت معیشتی خود نیازمند تصمیمات اقتصادی دولت هستند و باید از تصمیمات خودسرانه برخی مراجع جلوگیری شود.

کعب عمیر گفت: مردم در شرایط فعلی نمی توانند هزینه های جاری را تامین کنند و انتظار می رود دولت هر چه سریعتر نسبت به ترمیم تیم اقتصادی خود اقدام کند و دستگاه های اجرایی باید به کاهش قدرت خرید و وخامت شرایط معیشتی پاسخ دهند. مردم. “

وی گفت: دولت برای اینکه بتواند در عرصه اقتصادی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد باید با واقعیت های موجود کنار بیاید و از شعارهای سیاسی پرهیز کند.

سخنگوی مردم سوشی و کرخه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همچنان بیکاری و گرانی بزرگترین مشکل مردم کشور است، گفت: این مشکلات نیازمند استفاده از متخصصان و دانش فنی و دانش علمی است. مردم “.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا