تولید ضدعفونی‌کننده‌های سبز برای مقابله با کرونا

تولید ضدعفونی‌کننده‌های سبز برای مقابله با کرونا

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر توانسته اند ضد عفونی کننده های سبز را بر اساس مواد طبیعی و غیر سمی برای مقابله با کرونا ویروس تولید کنند.

آنوت ترندونی، سعید عضو هیئت مدیره شرکت و عضو دانشکده شیمی دانشگاه امیرکبیر دکتر مهران جوانبخت: “این روزها نیاز به مواد ضد عفونی کننده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.” coronavirus جدید ، که باعث COVID-19 می شود ، باعث شده است که بسیاری از افراد از زندگی بیشتری برای تمیز کردن و ضد عفونی کننده محصولات در زندگی روزمره خود استفاده کنند تا آنچه که سازمان بهداشت جهانی هم اکنون رسماً آن را “اپیدمی” عنوان می کند. ، ساگو

وی افزود: بسیاری از مواد ضد عفونی کننده معمولی به دلیل سمیت آنها باعث نگرانی مصرف کنندگان بویژه آسیب پذیر ها شده است. این مواد می توانند از طریق پوست یا غشاهای مخاطی ، استنشاق یا بلعیده شوند ، جذب بدن شوند و عوارضی مانند سرطان ، آسم ، آلرژی ، آسیب های پوستی و بیماری های عصبی ایجاد کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: “براساس گزارش های معتبر بین المللی ، مواد سمی در ضد عفونی کننده ها باعث 11٪ آسم در بزرگسالان و 5٪ از سرطان های دوران کودکی می شود و 30٪ از آسم کودکان به تماس با مواد شیمیایی آنها مربوط می شود.”

وی افزود: ایده تولید ضد عفونی کننده های مؤثر برای میکروارگانیسم های مضر ، به ویژه داروی ویروس جدید مبتنی بر مواد طبیعی و غیر سمی ، باعث شده است تا شرکت ما تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام دهد و سه ضد عفونی کننده سازگار با محیط زیست را بر اساس مواد طبیعی و غیر سمی تولید کند. ، اسید لاکتیک و سدیم دی هیدروژن نقره (SDC).

به گفته وی ، این مواد ضد عفونی کننده مواد مضر را پس از استفاده به جای نمی گذارند.

جوانباخ خاطرنشان کرد: ابزار ضد عفونی کننده سبز مبتنی بر فناوری SDC با الکترولیز یون های نقره در اسید سیتریک تولید می شود. این فناوری برخلاف اکثر ضد عفونی کننده های یون نقره ، یون های نقره را تثبیت می کند و در صورت وجود اسید سیتریک ، بر خواص ضد عفونی کننده تأثیر مضاعف دارد. بودن.

وی ادامه داد: این فناوری سبز تنها در 3 کشور جهان در انحصار است و به دلیل تقاضای جهانی زیاد برای ضد عفونی کننده های ارگانیک ، به کشور این فرصت داده شده است تا این محصول استراتژیک را صادر کند که توسط EPA و FDA نیز تایید شده است.

جوانباخ اظهار داشت: محصولات ارگانیک ما ، مطابق با آخرین پروتکل های جهانی در زمینه بهداشت تولید می شوند ، همچنین دارای مواد فعال کاملاً غیر سمی هستند و به عنوان محصولات ارگانیک طبقه بندی می شوند. از طرف دیگر ، نتایج آزمایشات میکروبیولوژیکی انجام شده در آزمایشگاههای مرجع و قابل اعتماد وزارت بهداشت نشان داده است که ضد عفونی کننده های پیشنهادی برای بسیاری از میکروارگانیسم ها موثر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضد عفونی کننده مستقر در SDC در طی یک دقیقه کورو ویروس را می کشد و تا 24 ساعت اثر محافظتی در سایت دارد.

وی با بیان اینکه اخیراً برخی از شرکتهای بزرگ در اروپا و ایالات متحده اقدام به ارائه محصول ضد انسداد بر اساس ماده ضدعفونی کننده شرکت می کنند ، گفت: درصد این محصول خام مبتنی بر اسید پراستریک و پراکسید هیدروژن است. در بسیاری از میکروب ها ، قارچ ها ، ویروس ها ، اسپری ها موثر است و طبق آزمایشات میکروب ها را در 30 ثانیه و 2 دقیقه از بین می برد.

وی در مورد محصول دیگر این شرکت گفت: “سومین محصول سبز این شرکت از اسید لاکتیک طبیعی تهیه شده و برای اولین بار در کشور تولید می شود.” این محصول برای ضد عفونی کردن میوه ها و سبزیجات طراحی و تهیه شده است و پس از شستشو مطابق پروتکل های بین المللی نیازی به شستشو نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به آسیب پذیری عموم مردم از جمله کودکان و سالمندان و همچنین کادر پزشکی در مراکز درمانی و کلینیک ها که به دلایل مختلف بیشتر در معرض مواد ضد عفونی کننده قرار دارند بهتر است از ضد عفونی کننده های غیر سمی و سبز استفاده شود. استفاده کنید؛ به همین دلیل امروزه محصولات ارگانیک اغلب در مدارس ، دانشگاه ها و کلینیک های بهداشتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور ، این شرکت دانش بنیان سعی دارد از طریق سایر اقدامات ، با نظارت و پشتیبانی وزارتخانه های مربوطه ، محصولات ارگانیک را به مدارس ، دانشگاه ها ، دانشکده ها ، کلوپ ها و کلینیک های بهداشتی ارایه دهد.

عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: اگرچه محصولات ارگانیک در جهان قیمت بالاتری نسبت به محصولات مشابه دارند ، با بومی سازی 3 ضد عفونی کننده ارگانیک ، شرکت ما قادر است این محصولات را با قیمت حتی پایین تر از محصولات مشابه به هموطنان عرضه کند.

وی تصریح کرد: براساس استانداردهای بین المللی ، ماده ضد عفونی کننده سبز محصولی است که علاوه بر خواص ضدعفونی کننده مورد نظر ، تمام اجزای آن غیر سمی بوده و عوارض جانبی و آسیب به انسان و محیط زیست وارد نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا