اقتصادی

ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های آبی و فاضلاب/ روش‌های نوین برای حذف ۹۰ درصدی

محققان بر این باورند که ماندگاری ویروس های بیماری کرونا در محیط های آبی خصوصاً در فصل سرما زیاد است ، اما تحقیقات نشان می دهد که 90٪ ویروس از طریق روش های جدید ضدعفونی و کلرزنی به انسان منتقل نمی شود. ارزیابی ریسک و تجزیه و تحلیل کیفیت آب باید در اولویت تصفیه خانه های آب و امکانات تفریحی باشد.

مصاحبه با دکتر ترندونی مهدی شفیعی ، مدیرعامل یک شرکت بومی سازی سیستم های ضد عفونی کننده. وی گفت: از آنجا که ماندگاری و مقاومت ویروس Covid-19 نسبتاً زیاد است ، سیستم های درمانی مدرن می توانند نقش مهمی در محافظت از سلامت کلی جامعه داشته باشند.

وی افزود: طبق تحقیقات اخیر ، بقای ویروس های بیماری کرونا در محیط های آبکی با دمای نسبتاً پایین نسبتاً زیاد است و سفره های زیرزمینی را به خاکی خطرناک برای انتشار ویروس های بیماری کرونا در فصل سرما تبدیل می کند.

شفیعی گفت: “داده های علمی نشان می دهد که توانایی ویروس های بیماری کرونا برای زنده ماندن در محیط های آب ، فاضلاب و فضولات وجود دارد.” بنابراین ویروس Covid-19 می تواند از طریق فاضلاب به انسان منتقل شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به تأثیر تصفیه فاضلاب در کاهش و ایجاد اختلال در زنجیره انتقال ویروس کرونا تأکید کرد: فاضلاب تصفیه شده برای آب آشامیدنی و حتی برای آبیاری فضای سبز در این منطقه موثر است ؛ بنابراین ، تصفیه فاضلاب می تواند نقش مهمی در کاهش انتقال ویروس کرونا داشته باشد. تصفیه فاضلاب معمولاً تا 90٪ در از بین بردن ویروس موثر است.

وی با تأکید بر اینکه فرآیندهای اصلی حذف ویروس در فاضلاب بر اساس ضدعفونی شیمیایی با استفاده از روش کلرزنی است ، خاطرنشان کرد: بهترین و م effectiveثرترین راه برای ضد عفونی کردن کلر استفاده از بسته بندی الکترولیتی برای تولید در محل هیپوکلریت سدیم است. زیرا این روش به دلیل عدم غلظت و در صورت لزوم مصرف ، بیشترین بازده کلر و کمترین عوارض را دارد.

شفیعی یادآور شد: با توجه به تکثیر این ویروس در محیط های آبی ، مجریان تصفیه خانه های آب و مجتمع های تفریحی آب نیاز به اولویت ارزیابی ریسک و آنالیز کیفیت آب دارند. گندزدایی کلر یک روش موثر برای جلوگیری از آزاد شدن تاج ها است.

وی گفت: فاضلاب معمولاً توسط شبکه های جمع آوری شهرداری جمع می شود که شامل فاضلاب خانگی و فاضلاب بیمارستانی برای بیماران مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب است. این حجم از فاضلاب که به تصفیه خانه ها منتقل می شود و احتمال غلظت ویروس (تجمع ویروس) را افزایش می دهد ، از فرآیندهای مختلف تصفیه فاضلاب عبور می کند ، ضد عفونی و تصفیه می شود.

وی ادامه داد: تصفیه فاضلاب ثانویه به طور م theثری ویروس را تا 90 درصد کاهش می دهد ، یکی از فرآیندهای اصلی غیرفعال سازی ویروس در فاضلاب ، ضد عفونی شیمیایی مانند کلرزنی و اشعه ماورا بنفش و تصفیه فاضلاب آلوده سطحی در آب خام در هنگام شیوع بیماری کرونا است. ” خیلی مهم است

به گفته این محقق ، ویروس های بیماری کرونا توسط برخی غیر فعال کننده ها مانند نور خورشید ، مواد شیمیایی ، اکسید کننده ها و دمای بالا غیرفعال می شوند.

دانش بنیان ، مدیر عامل شرکت ، گفت: “دستورالعمل های کیفیت آب آشامیدنی در کانادا نشان می دهد که تصفیه و ضد عفونی آب کلر معمول (بررسی کدورت ، ضد عفونی ، pH ، دما) ویروس را کنترل می کند ، بنابراین در یک فرآیند تصفیه مانند فیلتراسیون یکی از چندین موثر فرایندهای کنترل ویروس بیماری کرونا ، 99٪ ویروس ها از بین می روند.

وی با اشاره به اینکه هیچ دستورالعمل بهداشتی خاصی در مورد چگونگی محافظت از کارگران در مقابل ویروس Covid-19 در طی عملیات تصفیه فاضلاب وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: توصیه های متخصصان بهداشت جهانی در این زمینه شامل مراقبت های اولیه ، اطلاعات و همکاری عمومی در کنترل ویروس بیماری کرونا است. کسانی که در این زمینه کار می کنند می توانند به راحتی و پس از دستورالعمل های بهداشتی عملیات تصفیه آب و فاضلاب را انجام دهند.

شفیعی در ادامه تأثیر سیستم های تصفیه جدید را در حذف ویروس کرونا از فاضلاب توصیف کرد و گفت: استفاده از سیستم های جدید ضد عفونی کننده RNA ویروس Quaid-19 را از بین می برد و ویروس کشف نشده را به طور کامل از محیط آبزی خارج می کند.

وی با اشاره به برخی تحقیقات در این زمینه خاطرنشان کرد: غلظت تمام میکروارگانیسم های ویروسی در پساب با دبی 5 لیتر در ثانیه پس از تصفیه و تزریق مواد ضد عفونی کننده در غلظت های 5 ppm تا صفر که نشان دهنده اثربخشی ضد عفونی با الکتروکلره است. سیستم ها. ویروس

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا