اقتصادی

توضیح اردکانیان درباره ثبت سند ۴۲ تالاب به نام وزارت نیرو

وزیر نیرو سند 42 تالاب را به نمایندگی از وزارت نیرو تشریح کرد و گفت که این موضوع مسئولیت دستگاه های مسئول را انکار نمی کند و دستگاه هایی که مسئولیت قانونی برای حفاظت و نگهداری دارند باید وظایف خود را انجام دهند و این فقط یک قانون است برنامه ریزی برای صدور و عدم تعدی به مناطق آبی.

به گزارش ترندونی ، رضا اردکانیان امروز با افتتاح چهل و چهارمین پروژه اسکن و آبرسانی AB AB Iran به 400 روستا در هفت استان ، در پاسخ به سوال ترندونی که چرا 42 تالاب از طرف وزارت نیرو ثبت شده است؟ قوانین و دستورالعمل ها اصل 45 قانون اساسی ، که مربوط به انفال و متعلق به دولت است. یکی از مناطق این بخش مربوط به تالاب ها و رودخانه ها است. قانون توزیع عادلانه آب شامل مراجع قانونی است که بیان می کند آنها به دولت تعلق دارند.

وی افزود: همه این جنگل ها ، مراتع ، منابع طبیعی دارای مالک هستند ، یعنی دولت و سازمان ثبت اسناد می خواهد این املاک را در قالب سند توسط یکی از آژانس ها ثبت کند ، بسته به اینکه نمایندگی دولت. “هیچ وزارتخانه یا شرکت آب منطقه ای بستر رودخانه ، بستر رودخانه یا ذخیره ای ندارد که بتواند به یک شرکت بازرگانی فروخته شود.

وی گفت: یکی از این ادارات ، به عنوان سخنگوی دولت ، متوجه آنچه در سالهای گذشته با سازمان ثبت اسناد کشور تحت آن صادر شده بود ، گفت: “این اسناد برای حفظ و حفاظت از این مناطق صادر می شود. “وقتی سندی صادر می شود ، در دست وزارت اطلاعات و دارایی است و در آنجا توسط دولت نگهداری می شود.

به گفته وی ، اگر نام رودخانه یا منطقه آبی از طرف یک شرکت آب منطقه ای صادر شده باشد ، به این معنی است که طبق توافق صورت گرفته بین دستگاه های مسئول سازمان ثبت اسناد ، این بخش نمایندگی داشته است. وزارت نیرو سند را در آن نقطه جغرافیایی دریافت کرده است ، این صدور سند به هیچ وجه مسئولیت آژانس های دارای تعهدات قانونی در مورد نگهداری و ذخیره را انکار نمی کند و این فقط قسمت قانونی است که سند صادر می شود و هیچگونه تعدی به آن صورت نمی گیرد. این منطقه. ممکن نیست.

وی افزود: این تقسیم بندی زمانی قابل تهیه است که نقشه های کاداستر تهیه شود. وقتی این نقشه در دسترس نبود ، ما مشکلات زیادی داشتیم ، اما اکنون که این نقشه ها آماده می شود ، سازمان ثبت اسناد کشور می تواند دقیقاً محل رودخانه را به شما بگوید و آن را با سند صادر کند ، در این صورت مرزها و ساخت و ساز و اقدامات قانونی است. و اگر کسی بخواهد به عنوان مالک تجارت کند ، این امر به حالت تعلیق در خواهد آمد. علاوه بر این ، از ساخت و ساز غیرقانونی و افزایش خسارت سیل جلوگیری می کند.

مذاکرات با افغانستان برای افزایش صادرات برق به آن کشور

وزیر انرژی در مورد وضعیت صادرات برق به افغانستان پس از انفجارهای اخیر در مرزهای دو کشور گفت: شبکه برق در اثر آتش سوزی آسیب دید اما این مسئله جدی نیست. تا آنجا که مراقبت کردیم ، می توان انرژی صادر کرد.

وی گفت: “ما به دنبال توسعه فرصت تبادل برق با افغانستان هستیم” ، “مذاكرات برای گسترش صادرات برق به افغانستان آغاز شده است ، و ما امیدواریم كه مذاكرات ما در آینده نزدیك به توافق نامه بلند مدت برای توجیه قرارداد طولانی تبدیل شود. سرمایه گذاری بیشتری در ساخت خط انتقال داشته باشید.

اردکانیان همچنین در مورد آخرین اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت که سیاست دولت با توسعه انرژی های تجدید پذیر کشور مطابقت ندارد. “وزارت نیرو به طور جدی به دنبال توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر است ، متأسفانه به دلیل مشکل نرخ ارز ما با سرمایه گذاری خارجی در این زمینه مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر نور خورشید مناطق جذابی برای سرمایه گذاری دارد ، افزود: این بدان معناست که سرمایه گذاران می توانند در هر زمان انرژی بیشتری از ایران در نزدیکی ما تولید کنند.

اردکانیان با بیان اینکه بسیاری از کاربردهای انرژی خورشیدی و تونل های باد در کشور ما مورد بررسی قرار گرفته است گفت: “مهمترین موارد استفاده از انرژی باد در مناطق مرزی افغانستان است. ما اخیراً یک جلسه سه جانبه با افغانستان و آلمان برای بسیج منابع فنی و انسانی ایران برگزار کردیم. .

به گفته وی ، سرمایه گذاری های خارجی در این پروژه برای ظرفیت بادی تا 30،000 مگاوات استفاده خواهد شد. سیاست دولت توسعه منابع تجدیدپذیر انرژی در کشور است. حتی کشورهایی که منابع سوخت فسیلی زیادی دارند به دنبال سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر هستند. زیرا آینده انرژی جهانی در این بخش است و ما قطعاً باید از این فرصت استفاده کنیم.

وزیر نیرو از افتتاح روابط و مفاد توسعه منابع تجدیدپذیر انرژی خبر داد و افزود: “این روزها و قبل از پایان سال ، ما قصد داریم فرصت های بیشتری برای ایجاد مقررات در این زمینه ایجاد کنیم تا بتوانیم هزینه بیشتری بپردازیم. توجه پرداخت شده برای سرمایه گذاری در منابع تجدید پذیر

ادامه دارد

دکمه بازگشت به بالا