اقتصادی

تورم در بازار مسکن از تورم عمومی بالا نمی رود

یک اقتصاددان املاک و مستغلات گفت: پیش بینی می شود بازار املاک و مستغلات امسال نسبت به سال گذشته رو به کاهش باشد. وی گفت: “براساس داده ها و تحقیقات ، بازار مسکن همچنان که در زمستان گذشته تحت تأثیر ویروس کرونا قرار داشت ، ادامه خواهد یافت.” و با خروج تدریجی از سایه سنگین ویروس ، به تدریج در طی سه فصل آینده شاهد رونق نسبی در بازار خواهیم بود.

محمد گلابکش در مصاحبه با ترندونی افزود: “برآوردها نشان می دهد که بازار املاک و مستغلات امسال به ویژه در نیمه دوم سال نسبت به سال گذشته بهبود می یابد ، گرچه با توجه به تحولات ارزی و تحریم های بین المللی هنوز قابل دسترسی نیست”. . پیش بینی باقی خواهد ماند.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد تورم در بازار مسکن از تورم عمومی امسال فراتر نخواهد رفت. وی گفت: “در نتیجه ، نقش اقتصادی بخش مسکن در اقتصاد کلان کشور در سال 1999 در نیمه دوم امسال اندکی بهبود یافته است.” سال مانند سال گذشته خواهد بود.

گلاب کش با تأکید بر اینکه گزارشها حاکی از آن است که بازار املاک و مستغلات در سال 1399 مانند سال گذشته درگیر در رکود اقتصادی خواهد بود ، تصریح کرد: علیرغم اینکه اقتصاد بورس سهام در سالهای اخیر از نظر جذابیت شاهد رشد چشمگیر بوده است. سرمایه گذاران و به نوعی اقتصاد مسکن را جایگزین کرده است ، اما امسال بازار املاک و مستغلات یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی ریسک سرمایه گذاری در اقتصاد املاک و مستغلات را کم توصیف کرد و گفت: “گزارش های اقتصادی نشان می دهد که امروز سرمایه گذاران با وضعیت” عدم اطمینان “در مورد سرمایه گذاری روبرو هستند و در آن شرایط بازار املاک و مستغلات توانسته است محیطی امن را برای سرمایه گذاران ایجاد کند. به ویژه ، سرمایه از دست رفته را تأمین کرده است که امسال کمبود ریسک و ریسک سرمایه گذاری کم خواهد داشت.

گلاب کش افزود: بر این اساس ، به نظر می رسد امسال بخشی از نقدینگی بازار سهام ، ارز و طلا به دلیل افزایش قیمت در این بازارها و به تبع آن ریسک سرمایه گذاری به بازار مسکن تزریق می شود. پیش بینی می شود معاملات املاک و مستغلات در نیمه دوم امسال رشد کنند.

وی در پایان تصریح کرد: بررسی اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که به طور کلی اقتصاد بازار املاک و مستغلات امسال تحت تأثیر ویروس تاج ، تحولات ارزی ، بالا رفتن و پایین آمدن قیمت نفت و غیره است. این غیرقابل پیش بینی است ، اگرچه در مقایسه با سایر بازارها یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاری است و نسبت به سال گذشته رکود کمتری دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا