اقتصادی

رشد بازار مسکن ادامه نمی‌یابد

این کارشناس بازار مسکن گفت: عواملی مانند افزایش تقاضا در پی رکود ناشی از کورونا ، انتظارات تورمی ، رشد در بازارهای موازی ، تحریم ها و افزایش نقدینگی؛ این امر باعث شده است که بازار مسکن وارد کانال 17 میلیون تومانی شود ، اما این روند ادامه نخواهد یافت و بازار در تابستان تثبیت می شود.

در مصاحبه با ترندونی ، مهدی سلطان محمدی اظهار داشت: مارس و آوریل. به دلیل شیوع ویروس تاج ، بازار مسکن راکد مانده و به دنبال نوسازی دفاتر املاک و افزایش فروش ، قیمتها به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: از طرف دیگر تحریم های سرکوبگرانه داشتیم که چیز جدیدی نیست ، اما هم ترازی آنها با دوره قبل از عید و تاج ، فضایی از انتظارات تورمی را در همه بازارها از جمله ارز ، طلا ، اتومبیل ، بورس کالا ، مسکن و سایر کالاها ایجاد کرده است. این امر باعث تغییر قیمت شد.

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه تحریم های شدید باعث رشد نقدینگی در کشور می شود ، افزود: نقدینگی گسترده به طور معمول برای محافظت در برابر کاهش ارزش ، وارد بازارهای ارزی ، طلا و مسکن می شود.

سلطان محمدی اظهار داشت: مجموعه ای از این عوامل التهابی باعث ایجاد بازار مسکن در ماه مه شد ، اما ما انتظار نداریم این روند در ماه های آینده ادامه یابد. افزایش قیمت مسکن در تهران در اردیبهشت امسال در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته حدود 34 درصد بوده که تقریباً با نرخ تورم کلی مطابقت دارد.

وی تأکید کرد: پیش بینی می شود قیمت مسکن در سال 1399 افزایش یابد. این به اندازه سالهای 1997 و 1998 نخواهد بود و افزایش نهایی قیمت در سال جاری برابر با نرخ تورم کلی خواهد بود. با کاهش تقاضای مصرف کننده ، هیچ فرصتی در بازار مسکن وجود ندارد.

براساس داده های ترندونی ، در سال 2016. ممکن است. متوسط ​​قیمت هر متر مربع در تهران به 17 میلیون و 6 هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل 9.4 درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 33.8 درصد است. طبق آمار وزارت راه و شهرسازی ، تعداد معاملات انجام شده 11 هزار و 560 مورد است که 789 درصد است. بیشتر در مقایسه با آوریل امسال و در مقایسه با ماه مه سال گذشته 6.1 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا