جامعه و خانواده

تلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا /آغاز مطالعات بالینی؛ بزودی

وزیر بهداشت از تلاش حداقل پنج گروه برجسته ایرانی برای تولید واکسن Corona خبر داد و گفت: “آزمایشات بالینی این واکسن ها به زودی آغاز می شود.”

به گزارش ترندونی ، دکتر سعید ناماکی در مصاحبه ویدئویی با خانم آلوارز ، وزیر بهداشت نیکاراگوئه اظهار داشت: “با وجود تحریم های طولانی مدت بر ایران ، ما از نظر سلامتی و معالجه خوبی داریم.” در حال حاضر حدود 97٪ از داروهای مورد نیاز در کشور در ایران ساخته می شود و به منظور تولید 3٪ داروهای وارداتی ، شرکت های دانش بنیان و شرکت های داروسازی ایرانی برای رفع نیاز به واردات دارو تلاش می کنند.

وی افزود: “در طول همه گیری Covid 19 ، ما در عرصه بین المللی دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم. با معرفی این بیماری در ایران ، با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها ، ما توانستیم با کیت داخلی و کیت های تشخیصی ، فن ها ، ماسک ها و سایر موارد لازم ، آزمایش های تشخیصی را انجام دهیم ، اگرچه در روزهای اول مجبور به واردات بودیم ، اما در کمتر از 50 روز به منطقه ای قدرتمند تبدیل شدیم شرکت تولید کننده.

تولید favipiravir و remedsivir در ایران

وزیر بهداشت یادآور شد: “ما به سرعت داروهای معروف دنیا را كه علیه Covid 19 مانند Favipiravir و حتی RemedSivir تولید شده است ، تولید كردیم كه جدیدترین داروی ضد ویروسی است كه توسط دو شركت ایرانی تولید می شود و از هفته آینده در دسترس بیماران خواهد بود. ” .

ناماکی افزود: در ایران ما با استفاده از سوابق الکترونیکی بهداشتی توانسته ایم 78 میلیون نفر را که از بسیج ملی علیه کرونا استفاده کرده اند ، مورد بررسی قرار دهیم و در مراحل اولیه یک آزمایش مثبت در این زمینه ، شناسایی و انزوا و مراقبت از افراد را شناسایی کنیم. این شرایط به شدت کاهش یافته است و ما هرگز به بیمارستانهای با جمعیت بالای 80 میلیون نفر دیگر نیازی به تختخواب اضافی نداریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر علی رغم اینکه در صدر Covid 19 جدید در ایران پس از تجدید مشاغل ، صنعت و اصناف هستیم ، همه چیز تحت کنترل است و ما در استان هایی که مشکل داریم کنترل این بیماری را کنترل می کنیم.

از زیرساخت های ارزشمند کشور برای اداره تاج استفاده کنید

وزیر بهداشت گفت: “برای مدیریت کورونا ، ما از ظرفیت زیرساختهای ارزشمند کشور استفاده کرده ایم ، از جمله 18000 خانه بهداشت در مناطق روستایی ، بیش از 10،000 مرکز جامع سلامت در شهرها و حومه ها و 800 بیمارستان در شهرها.” از طرف دیگر ، خوشبختانه بیشتر بیش از 60 دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال انجام تحقیقات جامع Covid 19 هستند. ما از نظر پروتکل های درمانی و اثربخشی داروهای جدید به نتایج بسیار خوبی رسیده ایم و به نتایج خوبی رسیده ایم.

تلاش حداقل 5 گروه برجسته ایرانی برای واکسیناسیون در کشور

ناماکی تأکید کرد: حداقل 5 گروه بسیار برجسته ایرانی در حال حاضر در ایران واکسینه می کنند و آزمایش های بالینی این واکسن ها در انسان قرار است خیلی زود آغاز شود. همچنین در جهان ، در ایران ، در طول همه گیری های تاج مربوط به بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و سایر بیماری های شایع ، کارهای زیادی در سیستم ارائه خدمات انجام می شود.

وی یادآور شد: در ایران مراکز درمانی که به بیماران قلبی و عروق کرونا ویروس خدمات ارائه می دهند از سایر خدمات تفکیک می شود و کلیه خدمات پزشکی و پیشگیری و مراقبت های لازم برای گروه های مختلف در جامعه از جمله واکسیناسیون و مراقبت از مادر و کودک به طور کافی ارائه می شود.

ما آماده انتقال تجربه به نیکاراگوئه هستیم

وی گفت: “ما آماده هستیم تا تجربه خود را با دولت نیکاراگوئه به اشتراک بگذاریم.” ما همچنین به توافق های قبلی کاملاً متعهد هستیم و آماده ادامه توافق ها هستیم. علاوه بر موضوعات توافق شده ، ما آماده همکاری در زمینه های دیگر از جمله صادرات دارو و انتقال دانش فنی هستیم.

“ما خوشحالیم که نیکاراگوئه بوده است وی پیشرفت های چشمگیری در زمینه بهداشت داشته و مطمئناً همه سرمایه گذاری ها در بخش بهداشت می توانند از بقیه بخش حمایت کنند. ” در سالهای اخیر از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت دکتر روحانی اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

موفقیت طرح تحول نظام سلامت در ایران

وی افزود: “در دولت دکتر روحانی بیش از 40،000 تخت بیمارستان به ظرفیت کشور اضافه شده است ، بیمه درمانی همه شهروندان را تحت پوشش قرار داده است ، مزایای جیب به طرز چشمگیری کاهش یافته است ، ایجاد انگیزه برای پزشکان محروم شده است و تولید ناخالص داخلی بخش بهداشت از حدود 6 درصد به حدود 6 درصد رسیده است. 9.5 درصد

با تکیه بر قدرت و صبر داخلی می توان فشار تحریم ها را مرتفع کرد

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت كه ستاد ملی علیه كرونا در ایران تأسیس شده است و همه دستگاههای اجرایی ذیربط با محوریت وزارت بهداشت و مسئولیت های رئیس جمهور جلسات هفتگی منظمی را برگزار می كنند. ما تردیدی نداریم که مردم ایران و نیکاراگوئه با اعتماد به قدرت و صبر کشورشان می توانند در مقابل فشار تحریم های آمریکا مقاومت کنند.

استبداد و خشونت ملل واقعاً محکوم به شکست هستند

ناماکی خاطرنشان کرد: هیچ استبداد و خشونت علیه ملل جهان ادامه نیافته است و او واقعاً محکوم به شکست است. ایران با توجه به اینکه 66 دانشگاه و دانشکده پزشکی در ایران وجود دارد ، آماده ارائه هرگونه کمک به دولت نیکاراگوئه و ادامه همکاری های قبلی خود و همچنین انتقال دانش فنی ، تحصیلی و دانش پزشکی است ، آموزش در همه زمینه ها و تجهیزات پزشکی و پزشکی. ما کامل داریم

وی یادآور شد: پیشنهاد من این است که برای ادامه و تقویت همکاری بین دو کشور ، شخصی از وزارت بهداشت نیکاراگوئه با سفیر ایران در آن کشور و دکتر اسدی لاری از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و سفیر نیکاراگوئه در ایران. گزارشهای منظم را با ما در میان بگذارید و در اختیار ما قرار دهید.

ما علاقه مند به استفاده از فناوری ایرانی و پیشرفت تکنولوژی هستیم

وزیر بهداشت نیکاراگوئه با اشاره به تلاش های کشورش برای پیشگیری و معالجه بیماران Covid 19 گفت: “تفاوت زیادی بین جمعیت نیکاراگوئه وجود دارد – از 6 میلیون به بیش از 80 میلیون در ایران ، اما ما به آن علاقه مند هستیم.” از پیشرفت ها و فن آوری های فناوری ایران استفاده کنید.

وی یادآوری کرد که دولت نیکاراگوئه داشته است اقدامات لازم برای تقویت سیستم بهداشت و درمان به ویژه با تقویت زیرساخت ها ، بیمارستان ها و کلینیک های سیار جهت ارائه خدمات درمانی لازم در مناطق دور افتاده کشور انجام شده است. جمعیت نیکاراگوئه حدود 8٪ از جمعیت ایران است و تعداد افرادی که ما باید به آنها خدمات ارائه دهیم بسیار کمتر از جمعیت ایران است ، اما ما برای تقویت سیستم بهداشت و درمان کشورمان از نظر پیشگیری و درمان بسیار تلاش کرده ایم.

آلوارز اظهار داشت: در حال حاضر در شبکه 2776 نقطه خدمات پزشکی ، 73 بیمارستان مجهز ، 143 مرکز پزشکی ، 1 333 مرکز بهداشت ، 2848 مرکز پزشکی را در نقاط مختلف تقویت و نصب کرده ایم. وزارت بهداشت نیکاراگوئه حدود 33000 پرسنل را استخدام می كند ، اما ما خدمات مامایی ، پزشکی و سایر خدمات پیشگیری و درمانی را برای حمایت از مردم و یك شبكه محلی بیش از 42000 داوطلب ارائه می دهیم.

وزیر بهداشت نیکاراگوئه افزود: یکی از مهمترین بحث ها از سال 2007 تاکنون بوده است آموزش و ارتقاء کارکنان وجود داشت و ما در این مدت 3 هزار پزشک جدید را از 25 تخصص و یکی از آن تخصص ها تهیه کردیم که کمتر مورد بحث قرار می گرفت و اخیراً این مورد آموزش نیرو برای بخش های ICU در نظر گرفته شد.

در نیکاراگوئه ، یک کمیسیون بین بخشی برای مقابله با تاج تشکیل دهید

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با تاجگذاری ، به ریاست رئیس جمهور ، یک کمیسیون بینابینی در نیکاراگوئه ایجاد شده است و تمام فعالیت های تاج گذاری توسط این کمیسیون انجام شده است. ما پروتکل های پاسخ و پاسخ به موقع را در این زمینه تعریف کرده ایم و همچنین نظارت پیشرفته ای را انجام داده ایم.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، آلوارز یادآور شد: “بر خلاف ایران ، نیکاراگوئه هیچ تاثیری در واکسن نداشت ، اما با حمایت موسسه سن پترزبورگ روسیه ، ما روی واکسن کار می کنیم و در این زمینه کار را شروع کردیم ، اما متأسفانه در واردات خارجی.” ما وابسته هستیم و وابستگی ما به واردات باعث افزایش قیمت برخی از تجهیزات و تجهیزات شده است و از آنجا که کشور ما فشار و محدودیت را احساس می کند ، حجم خریدها در حال کاهش است و قیمت ها رو به افزایش است که این امر فشار بر مردم و دولت ما است. تمپا

وی در خاتمه ، با ارزیابی حمایت از دولت ایران و مردم نیکاراگوئه ، خاطرنشان کرد: ما علاقه مند به ادامه توافق های قبلی هستیم ، شاهد تبادل تجربه ایرانیان در برخورد با Covid 19 و سایر جنبه های پیشگیری ، مراقبت های بهداشتی ، پزشکی و نظارت بر صادرات دارو به نیکاراگوئه هستیم. و مناطق دیگر

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا